https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Poseł na tłustej diecie

(mc)
infografika Jerzy Chamier-Gliszczyński
Najwięcej w portfelu mają ci, którzy dorabiają do poselskiej diety na uczelniach. Większość utrzymuje się jednak wyłącznie z pracy w Sejmie.

Kup Gazetę Pomorską przez SMS

Kup Gazetę Pomorską przez SMS - kliknij

www.pomorska.pl/region

www.pomorska.pl/region

Więcej informacji z regionu przeczytasz na stronie www.pomorska.pl/region

W swoim oświadczeniu majątkowym, zamieszczonym na sejmowej witrynie Marian Filar napisał, że w ubiegłym roku zarobił aż 261 tys. zł.

Do jego uposażenia poselskiego w wysokości niemal 140,5 tys. zł trzeba jeszcze doliczyć pobieraną dietę oraz zyski z pracy dla Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Właśnie pracując na UMK Filar uzbierał w ubiegłym roku blisko 107,5 tys. zł.

Nie wszyscy jednak radzą sobie dorabiając do poselskiej pensji pracą na uczelniach. Eugeniusz Kłopotek (PSL) w rubryce "środki pieniężne zgromadzone w walucie polskiej" napisał tylko "wpływy i wydatki wydawane na bieżąco". Przy czym zaznaczyć trzeba, że poseł pobiera wyłącznie dietę i uposażenie z Kancelarii Sejmu. Jego łączne dochody, jako parlamentarzysty wyniosły w ubiegłym rou prawie 197 tys. zł.

Wielu spośród naszych przedstawicieli w gmachu przy ul. Wiejskiej może pochwalić się przynajmniej dwoma samochodami.

Tak, jak choćby Janusz Dzięcioł (PO), który może na zmianę jeździć mercedesem z 2001 roku i skodą fabią wyprodukowaną w ubiegłym roku. Dzięcioł, przed laty gwiazda "Big Brothera", wycenia to ostatnie auto na 43,5 tys. zł. Poseł zaznacza jednak w oświadczeniu, że oba auta stanowią wspólną własność jego i żony.

Radosław Sikorski, poseł Platformy Obywatelskiej i minister spraw zagranicznych trzyma w garażu trzy pojazdy. Pierwszy to volkswagen golf z 2001 roku. Drugie auto to jeep liberty z 2001 roku - z adnotacją posła w oświadczeniu "wrak po spaleniu". Natomiast swoją posiadłość - 14 ha, niedawny rywal Bronisława Komorowskiego w drodze do prezydenckiego fotela, może przemierzać motocyklem. Jego MW 650 pamięta jeszcze lata 70.

Bez samochodu pozostaje natomiast Ewa Kierzkowska z Polskiego Stronnictwa Ludowego. Posłanka i wicemarszałek Sejmu ma na koncie bankowym 20 tys. zł. To blisko o 70 tys. zł mniej, niż oszczędności Łukasza Zbonikowskiego z Włocławka. Oprócz tego poseł PiS może się pochwalić ponad 950 jednostkami w funduszach inwestycyjnych takich jak DWS Polska, i Skarbiec FIO.
Udostępnij

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
buriam mgłoju niebo kroit
W dniu 11.06.2010 o 21:36, Roman napisał:

Przejdz sie do UP zobacz ile mlodych czuje wstręt do pracy,jak przebieraja.



Panie!
Młody, czy stary -
Polska w tak nędznym stanie.
Dzisiaj widac, że każdy chodził na wagary.
R
Roman
W dniu 11.06.2010 o 23:04, do romana napisał:

"No dobrze zgadzam się, ale czy to nie są skutki demokracji? każdy zatrudnia kogo chce jest tak nie tylko na uczelniach, obserwuje to zjawisko juz od dwudziestu lat. " Niewiele to ma współnego z demokracją /wolą ludu/,przynajmniej w opinii tych którzy znają standardy panujące np. w Niemczech. Tam propozycję zatrudnienia zgodne z wyuczonym zawodem otrzymuje każdy absolwent. To czy utrzyma się na posadzie zależy od jego zaangażowania ,wiedzy itp. Nie ma jednak okupowania posadek przez pazernych dziadków ,którzy mają z czego się utrzymać blokując w ten sposob dostęp do pracy młodym. To jest naprawdę żałosne ,że pomimo zmian ustrojowych w tym względzie nadal panuje feudalizm.


Dawniej przed przemianami tak nie było uwierz mi, po ukńczeniu 65 lat odchodzil czy chciał czy nie, a teraz.....?
d
do romana
"No dobrze zgadzam się, ale czy to nie są skutki demokracji? każdy zatrudnia kogo chce jest tak nie tylko na uczelniach, obserwuje to zjawisko juz od dwudziestu lat. "

Niewiele to ma współnego z demokracją /wolą ludu/,przynajmniej w opinii tych którzy znają standardy panujące np. w Niemczech. Tam propozycję zatrudnienia zgodne z wyuczonym zawodem otrzymuje każdy absolwent. To czy utrzyma się na posadzie zależy od jego zaangażowania ,wiedzy itp.
Nie ma jednak okupowania posadek przez pazernych dziadków ,którzy mają z czego się utrzymać blokując w ten sposob dostęp do pracy młodym.
To jest naprawdę żałosne ,że pomimo zmian ustrojowych w tym względzie nadal panuje feudalizm.
R
Roman
W dniu 11.06.2010 o 21:56, do romana napisał:

Chyba masz na myśli Niemcy ,bo przeciez nie POlskę?Tysiące bezrobotnych osób PO studiach POszukuje pracy w tym wielu prawników ,więc nie siej tutaj propagandy.Na UMK wielu młodych z pewnością chętnie zajęłoby miejsce po tym starszym zachłannym panu. Młodzi Niemcy odwiedzający polskie uczelnie ciągle sie dziwią dlaczego na nich jest zatrudnionych tak wielu dziadków?


No dobrze zgadzam się, ale czy to nie są skutki demokracji? każdy zatrudnia kogo chce jest tak nie tylko na uczelniach, obserwuje to zjawisko juz od dwudziestu lat. W poprzednim wpisie miałem na myśli młodych z nizszym wykształceniem lub bez ktorzy chcieliby pracować żeby nic nie robic,ale oni nie wiedzą ze pozycje trzeba sobie wypracowac.
d
do romana
W dniu 11.06.2010 o 21:36, Roman napisał:

Przejdz sie do UP zobacz ile mlodych czuje wstręt do pracy,jak przebieraja.



Chyba masz na myśli Niemcy ,bo przeciez nie POlskę?Tysiące bezrobotnych osób PO studiach POszukuje pracy w tym wielu prawników ,więc nie siej tutaj propagandy.Na UMK wielu młodych z pewnością chętnie zajęłoby miejsce po tym starszym zachłannym panu.
Młodzi Niemcy odwiedzający polskie uczelnie ciągle sie dziwią dlaczego na nich jest zatrudnionych tak wielu dziadków?
R
Roman
W dniu 11.06.2010 o 14:28, maniek w potrzebie napisał:

P-oseł pod 70 -tkę z uroczym głosem typowym altem ,zachłanny jak młody na dorobku?


Przejdz sie do UP zobacz ile mlodych czuje wstręt do pracy,jak przebieraja.
m
maniek w potrzebie
P-oseł pod 70 -tkę z uroczym głosem typowym altem ,zachłanny jak młody na dorobku?
n
nie agent
W dniu 10.06.2010 o 13:23, słupUbecki napisał:

Możesz mnie oświecić jaka jest korzyść z UMK w Toruniu,bo chyba nie masz na myśli jedynie trwania przy korytku tysięcy pracowników wytwarzajacych tysiące nikomu niepotrzebnych absolwentów zresztą prawie analfabetów?Czepiam się Filara ponieważ jest jednym z bohaterów tego artykułu ,POjmujesz? To wstyd ,że uczelnia medyczna w Bydgoszczy dała się zastraszyć torunianom i uległa namowom wrednych polityków toruńskich / w tym niebagaleną rolę zapewne odegrał M. Filar?/ ,rektora , torunianki śliwki i Dombrowicza prezydenta Bydgoszczy z pod Torunia. To niesamowita żenada ,żeby obecnie jej los zależał od humanistów z Torunia.


Ja jednak szukałbym pieniędzy tam gdzie ci napisałem, dodam jeszcze że mój syn jest absolwentem UMK i nie sądze że jest niepotrzebnym analfabetą bo pracuje w jednym z LO jako nauczyciel, a tam mam nadzieje takowych nie zatrudniają,POjmujesz? czy jest to trudne dla ciebie absolwencie nie wiem jakiej uczelni.
s
słupUbecki
W dniu 10.06.2010 o 12:44, nie agent napisał:

Dlaczego nie przeszkadza ci wydaawanie pieniędzy na ipn, konkordat i utrzymywanie sfory kapelanow , gdyby te piniądze przeznaczyć na UMK byłaby jakaś korzyść. Czepiasz się p.Filara bo sam jeteś ciemny i masz klapki na oczach.



Możesz mnie oświecić jaka jest korzyść z UMK w Toruniu,bo chyba nie masz na myśli jedynie trwania przy korytku tysięcy pracowników wytwarzajacych tysiące nikomu niepotrzebnych absolwentów zresztą prawie analfabetów?Czepiam się Filara ponieważ jest jednym z bohaterów tego artykułu ,POjmujesz?

To wstyd ,że uczelnia medyczna w Bydgoszczy dała się zastraszyć torunianom i uległa namowom wrednych polityków toruńskich / w tym niebagaleną rolę zapewne odegrał M. Filar?/ ,rektora , torunianki śliwki i Dombrowicza prezydenta Bydgoszczy z pod Torunia.
To niesamowita żenada ,żeby obecnie jej los zależał od humanistów z Torunia.
n
nie agent
W dniu 10.06.2010 o 09:08, stupUBecki napisał:

UMK upada zwalniają ludzi -900 osób w Bydgoszczy doprowadzając tym samym do katastrofalnego pogorszenia dostępu do lekarzy . Prawników mają pod dostatkiem dlaczego jeszcze zatrudniają dziadka M. Filara ?


Dlaczego nie przeszkadza ci wydaawanie pieniędzy na ipn, konkordat i utrzymywanie sfory kapelanow , gdyby te piniądze przeznaczyć na UMK byłaby jakaś korzyść. Czepiasz się p.Filara bo sam jeteś ciemny i masz klapki na oczach.
s
stupUBecki
UMK upada zwalniają ludzi -900 osób w Bydgoszczy doprowadzając tym samym do katastrofalnego pogorszenia dostępu do lekarzy .
Prawników mają pod dostatkiem dlaczego jeszcze zatrudniają dziadka M. Filara ?
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska