Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pracownicy PGE Energia Ciepła Oddział Elektrociepłownia w Bydgoszczy włączają się w kampanię PGE „Polskie – kupuję to!”

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Anna Kaczmarz/Dziennik Polski/Polska Press/zdjęcie ilustracyjne
Kampania społeczna PGE Polskiej Grupy Energetycznej „Polskie – kupuję to!” zachęca Polaków do kupowania krajowych produktów i usług. Akcję zainicjowali pracownicy PGE, a grupa zdecydowała się ją wesprzeć i nadać jej ogólnopolski wymiar. Do Grupy PGE należy m.in. Elektrociepłownia Bydgoszcz i jej pracownicy również aktywnie włączają się w akcję.

Kampanię „Polskie – kupuję to!” cechuje to, że narodziła się z inicjatywy pracowników PGE. W czasie pandemii pracownicy angażowali się w działania wolontariackie, m.in. wspierając infolinię NFZ, otaczając opieką seniorów oraz oddając krew. Jednocześnie wiele polskich firm znalazło się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Aby je wesprzeć, pracownicy Grupy PGE, za pośrednictwem wewnętrznych narzędzi komunikacji, zaczęli polecać sobie polskie produkty.

Dzielą się informacjami o produktach i usługach

Akcja rozwija się, a pracownicy dzielą się już nie tylko informacjami o produktach, ale także usługach, oraz polecają sobie ciekawe miejsca na weekendy i wakacje w Polsce. Grupa dostrzegła tę aktywność i zdecydowała się ją wesprzeć.

Polecamy także: #RatujeBoPracuje. Do akcji włączają się kujawsko-pomorskie firmy. To m.in. Taurus Ochrona z Torunia

- Jeśli chodzi o nasz region z pewnością warto polecić gęsinę, a także związaną z nią coroczną kampanię „Kujawsko – pomorska gęsina na świętego Marcina”. Możemy być dumni, że to właśnie z naszego województwa pochodzi najlepsza i najbardziej znana gęsina. Chcemy promować nasze lokalne produkty i ciekawe wydarzenia w całej Grupie Kapitałowej PGE – mówi Wojciech Dobrak, dyrektor oddziału PGE Energia Ciepła Oddział Elektrociepłownia w Bydgoszczy.

Wewnątrz Grupy PGE stworzony został specjalny blog, który ułatwia pracownikom wszystkich spółek wymianę opinii o polskich produktach. W ten sposób powstało miejsce, dzielenia się informacjami oraz wspierania rodzimych producentów, usługodawców, ale także instytucji kultury. Startująca właśnie ogólnopolska kampania społeczna ma na celu rozszerzenie aktywności pracowników poza Grupę PGE.

Z każdej wydanej złotówki zostaje 79 groszy

To, jak duże znaczenie ma wybór krajowych produktów, pokazały badania firmy audytorsko-doradczej. Z szacunków wynika, że jeśli kupujemy towary polskich firm, wyprodukowane w naszym kraju, to w Polsce z każdej wydanej złotówki zostaje 79 groszy. Tymczasem przy zakupie towaru importowanego z zagranicy, wytworzonego poza Polską, jest to 24 grosze. Z wyliczeń firmy audytorsko-doradczej wynika także, że gdyby polscy konsumenci zwiększyli zaledwie o 1 proc. zakupy krajowych towarów kosztem importowanych, to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł.

Polecamy także: RatujeBoPracuje. Do akcji włącza się coraz więcej firm. Wasza też może!

Akcja odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Aktywów Państwowych, który od początku koordynuje działania spółek Skarbu Państwa w walce z epidemią i jej skutkami gospodarczymi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska