Rynek pracy dynamicznie się zmienia i jest coraz bardziej przychylny pracownikom. To pracodawcy walczą o kandydatów i starają się ich przyciągnąć atrakcyjnymi ofertami zatrudnienia. Wynika to z utrzymującej się niskiej stopy bezrobocia oraz dużego zapotrzebowania na specjalistów. Przez to kandydaci mają większe oczekiwania względem miejsca pracy i ciężej ich do niego przyciągnąć.
Na dzisiejszym rynku coraz trudniej zrekrutować pracownika. Pracodawcy prześcigają się w oferowanych udogodnieniach. Okazuje się, że właśnie te czynniki mają decydujące znaczenie w procesie wyboru miejsca pracy. Zachowanie równowagi między życiem prywatnym a zawodowym jest ważnym elementem satysfakcjonującej i przyjemnej pracy. Niemal 15 proc. Polaków twierdzi, że szuka nowej pracy, aby zadbać o swój work-life balance, a dla 92 proc. jest to czynnik decydujący o przyjęciu nowego stanowiska- wynika z badania Michael Page.
Kandydaci poszukują firm, gdzie będą mieli poczucie spełnienia zarówno zawodowego, jak i prywatnego. Ważne są dla nich elastyczne godziny pracy i możliwość pozabiurowej pracy zdalnej. 79 proc. przewiduje, że w ciągu najbliższego roku ich work-life balance będzie na takim samym lub lepszym poziomie niż obecnie.
– Firmy, które chcą pozyskać i zatrzymać na dłużej najlepsze talenty, muszą wykazać się zrozumieniem potrzeb swoich pracowników i zapewnić im komfortowe warunki zatrudnienia, bo te elementy stają się coraz ważniejsze dla kandydatów – mówi Piotr Dziedzic, dyrektor w Michael Page i członek zarządu Polskiego Forum HR.
Także działania z obszaru CSR są ważne dla kandydata, który szuka nowego miejsca zatrudnienia. Jest to kluczowy aspekt dla niemal 79 proc. osób decydujących o podjęciu nowej pracy, a blisko 33 proc. zmienia pracę, ponieważ poszukuje jeszcze bardziej etycznej struktury. Firmy, które są odpowiedzialne społecznie, są lepiej postrzegane przez kandydatów i oczekuje się od nich etycznych zachowań.
– Warto być społecznie odpowiedzialną firmą, bo pozwala to nie tylko pomagać innym i zmieniać świat na lepsze, ale też kształtuje wizerunek przedsiębiorstwa w oczach zarówno jego klientów i pracowników. Aktywności z obszaru odpowiedzialności społecznej wpływają na budowanie zaufania, lojalności i zwiększają zaangażowanie, a także integrują zespoły pracowników – dodaje ekspert.
Obejrzyj wideo:
Od 14 kwietnia Będzie wymagany PIN przy płatnościach zbliżeniowych do 50 zł
