9 z 13
Studenci Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu...
fot. Grzegorz Olkowski

Protest studentów i pracowników UMK w Toruniu przeciw reformie nauki i szkolnictwa wyższego

Studenci Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu protestowali w poniedziałek (11 czerwca) przed rektoratem przeciwko planowanej reformie nauki i szkolnictwa wyższego, zwanej "ustawą 2.0" bądź "konstytucją dla nauki".

Protest toruńskich studentów, doktorantów i pracowników UMK był demonstracją wsparcia dla kolegów uczących się na Uniwersytecie Warszawskim, którzy nie akceptują zapisów ustawy zwanej Konstytucja dla Nauki przygotowanej przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

- Chcemy wyrazić swoje zaniepokojenie planowanymi zmianami w prawie o nauce i szkolnictwie wyższym oraz sposobami ich konsultacji i procedowania. Protest ma tylko i wyłącznie charakter społeczny - mówił Jakub Osiński, student polonistki z Wydziału Filologicznego UMK.

Wśród 25 protestujących próżno było szukać transparentów, ponieważ jak sami zaznaczyli „ani miejsce, ani rzecz, o którą walczymy nie jest stosowna do tego typu manifestacji”. Większość z osób przybyłych pod rektorat UMK stanowili pracownicy lub doktoranci. Samych studentów można było policzyć na palcach jednej ręki.

Tego samego dnia rektor i prorektorzy UMK wystosowali oświadczenie - podkreślając w nim, że „projekt nowej ustawy o szkolnictwie wyższym (tzw. Konstytucja dla Nauki) tworzy dogodne warunki dla koniecznych zmian w organizacji i funkcjonowaniu polskich uczelni, zwiększenia jakości kształcenia, a w ślad za tym otwiera szanse dla rozwoju nauki. Analiza proponowanych zmian nie potwierdza obaw o zakres autonomii uniwersytetów. Przeciwnie, ustawa przenosi na poziom uczelni szereg decyzji dotyczących sposobu ich organizacji, w tym wewnętrznej struktury, i wzmacnia pozycję Senatów”.

Zdaniem władz toruńskiego uniwersytetu: „Nowa ustawa jest szansą dla tych ośrodków, które nie boją się zmian, chcą osiągać coraz wyższą pozycję naukową, mają ambitne cele rozwoju oraz wolę i potencjał, by je zrealizować. Uniwersytet Mikołaja Kopernika jest takim ośrodkiem. Naszym celem jest budowa uczelni badawczej liczącej się w międzynarodowym obiegu naukowym. Władze UMK są przekonane, że Konstytucja dla Nauki pomoże nam w jego realizacji”.

10 z 13
Studenci Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu...
fot. Grzegorz Olkowski

Protest studentów i pracowników UMK w Toruniu przeciw reformie nauki i szkolnictwa wyższego

Studenci Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu protestowali w poniedziałek (11 czerwca) przed rektoratem przeciwko planowanej reformie nauki i szkolnictwa wyższego, zwanej "ustawą 2.0" bądź "konstytucją dla nauki".

Protest toruńskich studentów, doktorantów i pracowników UMK był demonstracją wsparcia dla kolegów uczących się na Uniwersytecie Warszawskim, którzy nie akceptują zapisów ustawy zwanej Konstytucja dla Nauki przygotowanej przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

- Chcemy wyrazić swoje zaniepokojenie planowanymi zmianami w prawie o nauce i szkolnictwie wyższym oraz sposobami ich konsultacji i procedowania. Protest ma tylko i wyłącznie charakter społeczny - mówił Jakub Osiński, student polonistki z Wydziału Filologicznego UMK.

Wśród 25 protestujących próżno było szukać transparentów, ponieważ jak sami zaznaczyli „ani miejsce, ani rzecz, o którą walczymy nie jest stosowna do tego typu manifestacji”. Większość z osób przybyłych pod rektorat UMK stanowili pracownicy lub doktoranci. Samych studentów można było policzyć na palcach jednej ręki.

Tego samego dnia rektor i prorektorzy UMK wystosowali oświadczenie - podkreślając w nim, że „projekt nowej ustawy o szkolnictwie wyższym (tzw. Konstytucja dla Nauki) tworzy dogodne warunki dla koniecznych zmian w organizacji i funkcjonowaniu polskich uczelni, zwiększenia jakości kształcenia, a w ślad za tym otwiera szanse dla rozwoju nauki. Analiza proponowanych zmian nie potwierdza obaw o zakres autonomii uniwersytetów. Przeciwnie, ustawa przenosi na poziom uczelni szereg decyzji dotyczących sposobu ich organizacji, w tym wewnętrznej struktury, i wzmacnia pozycję Senatów”.

Zdaniem władz toruńskiego uniwersytetu: „Nowa ustawa jest szansą dla tych ośrodków, które nie boją się zmian, chcą osiągać coraz wyższą pozycję naukową, mają ambitne cele rozwoju oraz wolę i potencjał, by je zrealizować. Uniwersytet Mikołaja Kopernika jest takim ośrodkiem. Naszym celem jest budowa uczelni badawczej liczącej się w międzynarodowym obiegu naukowym. Władze UMK są przekonane, że Konstytucja dla Nauki pomoże nam w jego realizacji”.

11 z 13
Studenci Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu...
fot. Grzegorz Olkowski

Protest studentów i pracowników UMK w Toruniu przeciw reformie nauki i szkolnictwa wyższego

Studenci Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu protestowali w poniedziałek (11 czerwca) przed rektoratem przeciwko planowanej reformie nauki i szkolnictwa wyższego, zwanej "ustawą 2.0" bądź "konstytucją dla nauki".

Protest toruńskich studentów, doktorantów i pracowników UMK był demonstracją wsparcia dla kolegów uczących się na Uniwersytecie Warszawskim, którzy nie akceptują zapisów ustawy zwanej Konstytucja dla Nauki przygotowanej przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

- Chcemy wyrazić swoje zaniepokojenie planowanymi zmianami w prawie o nauce i szkolnictwie wyższym oraz sposobami ich konsultacji i procedowania. Protest ma tylko i wyłącznie charakter społeczny - mówił Jakub Osiński, student polonistki z Wydziału Filologicznego UMK.

Wśród 25 protestujących próżno było szukać transparentów, ponieważ jak sami zaznaczyli „ani miejsce, ani rzecz, o którą walczymy nie jest stosowna do tego typu manifestacji”. Większość z osób przybyłych pod rektorat UMK stanowili pracownicy lub doktoranci. Samych studentów można było policzyć na palcach jednej ręki.

Tego samego dnia rektor i prorektorzy UMK wystosowali oświadczenie - podkreślając w nim, że „projekt nowej ustawy o szkolnictwie wyższym (tzw. Konstytucja dla Nauki) tworzy dogodne warunki dla koniecznych zmian w organizacji i funkcjonowaniu polskich uczelni, zwiększenia jakości kształcenia, a w ślad za tym otwiera szanse dla rozwoju nauki. Analiza proponowanych zmian nie potwierdza obaw o zakres autonomii uniwersytetów. Przeciwnie, ustawa przenosi na poziom uczelni szereg decyzji dotyczących sposobu ich organizacji, w tym wewnętrznej struktury, i wzmacnia pozycję Senatów”.

Zdaniem władz toruńskiego uniwersytetu: „Nowa ustawa jest szansą dla tych ośrodków, które nie boją się zmian, chcą osiągać coraz wyższą pozycję naukową, mają ambitne cele rozwoju oraz wolę i potencjał, by je zrealizować. Uniwersytet Mikołaja Kopernika jest takim ośrodkiem. Naszym celem jest budowa uczelni badawczej liczącej się w międzynarodowym obiegu naukowym. Władze UMK są przekonane, że Konstytucja dla Nauki pomoże nam w jego realizacji”.

12 z 13
Studenci Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu...
fot. Grzegorz Olkowski

Protest studentów i pracowników UMK w Toruniu przeciw reformie nauki i szkolnictwa wyższego

Studenci Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu protestowali w poniedziałek (11 czerwca) przed rektoratem przeciwko planowanej reformie nauki i szkolnictwa wyższego, zwanej "ustawą 2.0" bądź "konstytucją dla nauki".

Protest toruńskich studentów, doktorantów i pracowników UMK był demonstracją wsparcia dla kolegów uczących się na Uniwersytecie Warszawskim, którzy nie akceptują zapisów ustawy zwanej Konstytucja dla Nauki przygotowanej przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

- Chcemy wyrazić swoje zaniepokojenie planowanymi zmianami w prawie o nauce i szkolnictwie wyższym oraz sposobami ich konsultacji i procedowania. Protest ma tylko i wyłącznie charakter społeczny - mówił Jakub Osiński, student polonistki z Wydziału Filologicznego UMK.

Wśród 25 protestujących próżno było szukać transparentów, ponieważ jak sami zaznaczyli „ani miejsce, ani rzecz, o którą walczymy nie jest stosowna do tego typu manifestacji”. Większość z osób przybyłych pod rektorat UMK stanowili pracownicy lub doktoranci. Samych studentów można było policzyć na palcach jednej ręki.

Tego samego dnia rektor i prorektorzy UMK wystosowali oświadczenie - podkreślając w nim, że „projekt nowej ustawy o szkolnictwie wyższym (tzw. Konstytucja dla Nauki) tworzy dogodne warunki dla koniecznych zmian w organizacji i funkcjonowaniu polskich uczelni, zwiększenia jakości kształcenia, a w ślad za tym otwiera szanse dla rozwoju nauki. Analiza proponowanych zmian nie potwierdza obaw o zakres autonomii uniwersytetów. Przeciwnie, ustawa przenosi na poziom uczelni szereg decyzji dotyczących sposobu ich organizacji, w tym wewnętrznej struktury, i wzmacnia pozycję Senatów”.

Zdaniem władz toruńskiego uniwersytetu: „Nowa ustawa jest szansą dla tych ośrodków, które nie boją się zmian, chcą osiągać coraz wyższą pozycję naukową, mają ambitne cele rozwoju oraz wolę i potencjał, by je zrealizować. Uniwersytet Mikołaja Kopernika jest takim ośrodkiem. Naszym celem jest budowa uczelni badawczej liczącej się w międzynarodowym obiegu naukowym. Władze UMK są przekonane, że Konstytucja dla Nauki pomoże nam w jego realizacji”.

Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Młodzi aktorzy na scenie. Gala przeglądu Grudziądzka Kieszeń Sceniczna

Młodzi aktorzy na scenie. Gala przeglądu Grudziądzka Kieszeń Sceniczna

Prawybory w III LO w Grudziądzu. Na kogo zagłosowała młodzież? Mamy wyniki

Prawybory w III LO w Grudziądzu. Na kogo zagłosowała młodzież? Mamy wyniki

Zakończył się Impact'25 pod patronatem Strefy Biznesu

GORĄCY TEMAT
Zakończył się Impact'25 pod patronatem Strefy Biznesu

Zobacz również

Tak powinni wyglądać bohaterowie z Władcy Pierścieni zgodnie z opisem w książkach

Tak powinni wyglądać bohaterowie z Władcy Pierścieni zgodnie z opisem w książkach

Grasz w karty Pokemon? Wygraj atrakcyjne nagrody na ogólnopolskim turnieju

Grasz w karty Pokemon? Wygraj atrakcyjne nagrody na ogólnopolskim turnieju