Celem inwestycji było zwiększenie płynności ruchu oraz poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów poprzez budowę dwóch rond, wymianę nawierzchni jezdni i budowę kładki rowerowej pod mostem.
2016 roku gmina Kruszwica przygotowała dokumentację techniczną przebudowy ciągów pieszo-rowerowych łączących istniejące ścieżki piesze i rowerowe wraz z budową kładki pod mostem w ciągu ul. Tadeusza Kościuszki. Niestety, dwa przetargi nie wyłoniły wykonawcy tej inwestycji.
Ostatecznie, na skutek działań kruszwickiego samorządu, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w 2019 roku zadeklarowała gotowość włączenia budowy kładki wraz z ciągami pieszo-rowerowymi do realizacji w ramach rozbudowy drogi krajowej nr 62. 7 lutego bieżącego roku gmina Kruszwica oficjalnie przekazała kompletną dokumentację umożliwiającą rozpoczęcie budowy kładki.
W br. na terenie miasta nie tylko powstała wspomniana kładka, ale także dwa ronda. Odcinek drogi krajowej nr 62 biegnącej przez Kruszwicę pokryto nowym asfaltem.
- Cieszę się, że ta długo oczekiwana przez mieszkańców inwestycja doczekała się realizacji, tym bardziej, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uwzględniła nasze wnioski o włączenie do zakresu zadania kładki pod mostem, której projekt wykonaliśmy kilka lat temu - podkreśla burmistrz Kruszwicy Dariusz Witczak.
Składa on podziękowania byłemu wojewodzie Mikołajowi Bogdanowiczowi, za nieocenione wsparcie przy rozmowach z GDDKiA.
- Kładka pod mostem nad jeziorem Gopło pozwoli jeszcze lepiej zintegrować system ścieżek rowerowych na terenie miasta. Mimo kilku miesięcy poważnych utrudnień komunikacyjnych, mieszkańcy wykazali się wyrozumiałością, za co bardzo dziękuję, a efekty prac na długie lata poprawią bezpieczeństwo, funkcjonalność komunikacyjną oraz pozytywnie wpłyną na wizerunek naszego miasta - dodaje burmistrz Witczak.
