MZK ogłosił przetarg na dwa zadania z toruńskiej części projektu BiT City: budowę węzła przy dworcu Toruń Miasto i przebudowę torów tramwajowych między al. Solidarności a ul. Waryńskiego. Te dwa projekty będą realizowane przez jedną firmę. Termin składania ofert mija 6 września.
Węzeł przy dworcu powstanie w trybie "projektuj i buduj". Najpierw wykonawca opracuje dokumentację projektową i uzyska niezbędne decyzje, a następnie zrealizuje roboty budowlane. Węzeł ma zintegrować tramwajową linię średnicową nr 1 i inne linie MZK z koleją metropolitalną BiT City. By ułatwić przesiadanie się z tramwajów na przystanek kolejowy, który znajduje się teraz w pobliżu skrzyżowania Traugutta i Bulwaru Filadelfijskiego, zostanie przesunięty w kierunku mostu kolejowego.
- Z peronów tramwajowych pasażerowie będą mogli dojść do dworca kładką zbudowaną nad ul. Traugutta wyposażoną w schody i windy - mówi Piotr Reich, rzecznik MZK. - Dodatkowo w celu integracji transportu kolejowego i autobusowego na pl. Pokoju Toruńskiego powstanie przystanek, z którego pasażerowie będą mogli udać się na dworzec i z powrotem.
Czytaj także: Opóźni się remont dworca Toruń Miasto. PKP unieważniły przetarg na modernizację
Węzeł ma być wyposażony w tablice informujące o godzinach odjazdu najbliższych pociągów i tramwajów. A dzięki kamerom podłączonym do sieci monitoringu będzie bezpieczniej. Pl. 18 Stycznia i ul. Skrzyńskiego, która zamieni się w pasaż łączący plac przed dworcem z pl. Pokoju Toruńskiego. Odzyskają one historyczny wygląd. Pojawi się tam nawierzchnia z kostki kamiennej i nowe chodniki. Ulice zyskają oświetlenie. Między pl. 18 Stycznia a Traugutta zaplanowano: oczka wodne, kosze na śmieci, ławki, klomby, ławki. - Przy dworcu stanie wiata parkingu rowerowego, do której doprowadzone zostaną ścieżki rowerowe - zapowiada Reich. - Przed stacją będą mogły zatrzymywać się autobusy i taksówki.
Wzdłuż Traugutta - do skrzyżowania z ul. Waryńskiego - zostaną odnowione fragmenty torowiska i sieć trakcyjna między skrzyżowaniem a mostem kolejowym. Drugie zadanie obejmie roboty w obrębie dwóch fragmentów torów: w ul. Wały Gen. Sikorskiego od Al. Solidarności do straży pożarnej oraz wzdłuż Szumana, pl. św. Katarzyny, Warszawskiej od przedłużenia ul. Wysokiej w okolicy przychodni wojskowej do początku łuku przy zbiegu ul. Warszawskiej, Traugutta i Bulwaru (597 m). Na tych odcinkach zostanie wykonane tzw. ciche torowisko, dzięki któremu zmniejszą się wibracje i hałas.
- W ramach inwestycji wymienione zostaną także łuki torowe wraz z rozjazdami na skrzyżowaniu Wałów gen. Sikorskiego, a przystanek przy Urzędzie Miasta zostanie gruntownie zmodernizowany - mówi Reich. Wymiany doczeka się sieć trakcyjna i słupy. Zaplanowano także przebudowę przystanku przy pl. św. Katarzyny. Skoordynowane projekty potrwają do końca września 2015 r.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje