Rekrutację czas zacząć! Jak uczelnie walczą o studentów?

(ea)
Tak do studiowania zachęca UMK w Toruniu
Tak do studiowania zachęca UMK w Toruniu archiwum GP
Billboardy, spoty reklamowe w telewizji, z drugiej strony - kierunki, po których bez problemu można dostać pracę. Uczelnie starają się na wszystkie sposoby, aby przyciągnąć kandydatów.

www.pomorska.pl/forum

Czy uczelnie z regionu dobrze się reklamują? Co o tym sądzicie? Zapraszamy do dyskusji na www.pomorska.pl/forum

O zainteresowanie potencjalnych żaków warto zadbać jak najwcześniej. - Dlatego mamy propozycje propagujące wiedzę z zakresu nauk technicznych i przyrodniczych już dla najmłodszych - mówi Wojciech Chmara, rzecznik Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy. - Mam tu na myśli Uniwersytet Dziecięcy UTP, Pracownię Profesora Ciekawskiego zorganizowaną z Family Park, program unijny "Za rękę z Einsteinem" dla gimnazjalistów czy liczne konkursy dla licealistów, m.in. "Minisumo".
Jak mówi Chmara, uczelnia stara się też pokazać, że studia techniczne nie tylko dają dobre perspektywy zawodowe, ale też pozwalają na rozwijanie zainteresowań typowo humanistycznych.

Ranking uczelni akademickich 2011

- Działalność sportowa i kulturalna to nasza mocna strona - podkreśla z kolei Tomasz Zieliński, rzecznik Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. - Po remoncie będziemy mieć nowoczesny kompleks sportowy, na pewno jeden z najlepszych. Znane są nasze festiwale, m.in. ten poświęcony twórczości Jacka Kaczmarskiego. Nasi studenci mają do dyspozycji odnowione akademiki i internet w każdym pokoju bez dodatkowych opłat.

- Dużym atutem naszej uczelni jest nowoczesna baza o powierzchni kilkunastu tysięcy metrów kwadratowych - podkreśla natomiast Monika Żuchlińska, rzecznik Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. - Od nowego roku akademickiego oddany zostanie kolejny nowy budynek. Mocną stroną KPSW są także uczelniane media. Studenci aktywnie działają w internetowym radiu "Megafon" oraz w TV KPSW. - Zachęcamy do dzielenia się swoimi umiejętnościami - mówi Agnieszka Kowalkowska, dyrektor działu marketingu i informacji Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy. - Stąd wiele akcji organizowanych przez nas, np. na rzecz miasta.

- Dostosowujemy swoją ofertę do regionalnego rynku pracy - podkreśla natomiast Magdalena Karpińska, pełnomocnik kanclerza ds. PR bydgoskiego wydziału Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. - W tym roku kandydaci mają do wyboru nową specjalność inżynierską - projektowanie i eksploatacja systemów logistycznych.

Czytaj e-wydanie »

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie