5 z 22
Trwający kilka lat remont dworca PKP w Inowrocławiu został...
fot. Dominik Fijałkowski

Remont inowrocławskiego dworca PKP zakończony. Prace zostały już odebrane

Trwający kilka lat remont dworca PKP w Inowrocławiu został wreszcie zakończony. Ostetcznie przyczyniła się do tego firma DOTA, która na trzy tygodnie przed terminem uporała się ostatecznie z pracami. Szkoda tylko, że tak późno wyłoniono solidnego wykonawcę.

Inowrocławska inwestycja nie stanowiła modelowego przykładu wykonawstwa. Prace wyjątkowo się ślimaczyły. Przypomnijmy: pierwszy przetarg ogłoszono w 2011 r. Zwycięska, hiszpańska firma Clothos zapowiadała zakończenie przebudowy dworca na koniec pierwszego półrocza 2012 r., czyli przed piłkarskimi mistrzami Europy, które odbywały się na stadionach Polski i Ukrainy. Niestety, zapewnienia pozostały tylko na papierze.

Następny wykonawca - włocławski P.Bud - również nie dotrzymał terminu, ustalonego na 2016 r. Zastój na budowie był widoczny gołym okiem. Kontynuowanie robót przerosło możliwości techniczne i organizacyjne wykonawcy. Tym bardziej, że w trakcie przebudowy doszło do rozszerzenia zakresu prac. m.in. o nową sieć kanalizacyjną, sanitarną i gazową. Komisja inwentaryzacyjna oceniła, że roboty były zaawansowane w 64 proc.

W maju zeszłego roku ogłoszono kolejny przetarg. Jednak nie wyłoniono zwycięzcy. Poszło o pieniądze. Potencjalnych wykonawców nie usatysfakcjonowała bowiem oferta inwestora. Dopiero na początku września, w następnym przetargu, pojawiło się światełko w tunelu. Warunki finansowe i termin dokończenia przebudowy inowrocławskiego dworca - do końca I kwartału 2017 r. postawione przez Firmę Budowlana DOTA Sp. z o.o z Poznania przyjęła komisja PKP SA. Gwarantowało to zakończenie inwestycji przy ul. Dworcowej, bo budowlańcy z grodu Przemysława zdobyli uznanie kolejarzy za wcześniej zmodernizowane dworce w Kaliszu, Jaworzynie Śląskim, Kępnie, Kole i Swarzędzu.

- Współpraca z firmą DOTA od samego początku układała się pomyślnie - podkreśla Maciej Bułtowicz z Biura Komunikacji i Promocji PKP SA.

Przyspieszenie było widoczne. Prace wykonywano nawet poza ustawowe dni, także w niedziele, pod nadzorem Karola Czarniaka, kierownika budowy z ramienia generalnego wykonawcy. Doszło do wyraźnego wyprzedzenia harmonogramu. Zaowocowało to oddaniem inwestycji przed terminem. Już w nocy z 30 na 31 stycznia funkcję dworca tymczasowego, znajdującego się w kontenerze, przeniesiono na parter przebudowanego obiektu. Natomiast w następnych tygodniach dokończono pozostałe prace. 9 marca nastąpił ich odbiór.

Następnie całą powierzchnię dworca wynajęto, m.in. posterunkowi Służby Ochrony Kolei, właścicielom lokalu gastronomicznego, saloniku prasowego i sklepowi Relay oraz na I piętrze Kujawsko-Pomorskiemu Funduszowi Pożyczkowemu i Urzędowi Marszałkowskiemu - na biura. Większość pomieszczeń zostanie zagospodarowana z początkiem kwietnia. Koszty przebudowy wyniosły 9,6 mln zł netto.

Pojawiły się uwagi co do częściowego remontu podziemnego tunelu łączącego poszczególne perony w budynkiem dworca. Jak informuje Maciej Bułtowicz, zadanie to nie wchodziło w zakres inwestycji PKP SA.

TEKST. Jan Szczutkowski

6 z 22
Trwający kilka lat remont dworca PKP w Inowrocławiu został...
fot. Dominik Fijałkowski

Remont inowrocławskiego dworca PKP zakończony. Prace zostały już odebrane

Trwający kilka lat remont dworca PKP w Inowrocławiu został wreszcie zakończony. Ostetcznie przyczyniła się do tego firma DOTA, która na trzy tygodnie przed terminem uporała się ostatecznie z pracami. Szkoda tylko, że tak późno wyłoniono solidnego wykonawcę.

Inowrocławska inwestycja nie stanowiła modelowego przykładu wykonawstwa. Prace wyjątkowo się ślimaczyły. Przypomnijmy: pierwszy przetarg ogłoszono w 2011 r. Zwycięska, hiszpańska firma Clothos zapowiadała zakończenie przebudowy dworca na koniec pierwszego półrocza 2012 r., czyli przed piłkarskimi mistrzami Europy, które odbywały się na stadionach Polski i Ukrainy. Niestety, zapewnienia pozostały tylko na papierze.

Następny wykonawca - włocławski P.Bud - również nie dotrzymał terminu, ustalonego na 2016 r. Zastój na budowie był widoczny gołym okiem. Kontynuowanie robót przerosło możliwości techniczne i organizacyjne wykonawcy. Tym bardziej, że w trakcie przebudowy doszło do rozszerzenia zakresu prac. m.in. o nową sieć kanalizacyjną, sanitarną i gazową. Komisja inwentaryzacyjna oceniła, że roboty były zaawansowane w 64 proc.

W maju zeszłego roku ogłoszono kolejny przetarg. Jednak nie wyłoniono zwycięzcy. Poszło o pieniądze. Potencjalnych wykonawców nie usatysfakcjonowała bowiem oferta inwestora. Dopiero na początku września, w następnym przetargu, pojawiło się światełko w tunelu. Warunki finansowe i termin dokończenia przebudowy inowrocławskiego dworca - do końca I kwartału 2017 r. postawione przez Firmę Budowlana DOTA Sp. z o.o z Poznania przyjęła komisja PKP SA. Gwarantowało to zakończenie inwestycji przy ul. Dworcowej, bo budowlańcy z grodu Przemysława zdobyli uznanie kolejarzy za wcześniej zmodernizowane dworce w Kaliszu, Jaworzynie Śląskim, Kępnie, Kole i Swarzędzu.

- Współpraca z firmą DOTA od samego początku układała się pomyślnie - podkreśla Maciej Bułtowicz z Biura Komunikacji i Promocji PKP SA.

Przyspieszenie było widoczne. Prace wykonywano nawet poza ustawowe dni, także w niedziele, pod nadzorem Karola Czarniaka, kierownika budowy z ramienia generalnego wykonawcy. Doszło do wyraźnego wyprzedzenia harmonogramu. Zaowocowało to oddaniem inwestycji przed terminem. Już w nocy z 30 na 31 stycznia funkcję dworca tymczasowego, znajdującego się w kontenerze, przeniesiono na parter przebudowanego obiektu. Natomiast w następnych tygodniach dokończono pozostałe prace. 9 marca nastąpił ich odbiór.

Następnie całą powierzchnię dworca wynajęto, m.in. posterunkowi Służby Ochrony Kolei, właścicielom lokalu gastronomicznego, saloniku prasowego i sklepowi Relay oraz na I piętrze Kujawsko-Pomorskiemu Funduszowi Pożyczkowemu i Urzędowi Marszałkowskiemu - na biura. Większość pomieszczeń zostanie zagospodarowana z początkiem kwietnia. Koszty przebudowy wyniosły 9,6 mln zł netto.

Pojawiły się uwagi co do częściowego remontu podziemnego tunelu łączącego poszczególne perony w budynkiem dworca. Jak informuje Maciej Bułtowicz, zadanie to nie wchodziło w zakres inwestycji PKP SA.

TEKST. Jan Szczutkowski

7 z 22
Trwający kilka lat remont dworca PKP w Inowrocławiu został...
fot. Dominik Fijałkowski

Remont inowrocławskiego dworca PKP zakończony. Prace zostały już odebrane

Trwający kilka lat remont dworca PKP w Inowrocławiu został wreszcie zakończony. Ostetcznie przyczyniła się do tego firma DOTA, która na trzy tygodnie przed terminem uporała się ostatecznie z pracami. Szkoda tylko, że tak późno wyłoniono solidnego wykonawcę.

Inowrocławska inwestycja nie stanowiła modelowego przykładu wykonawstwa. Prace wyjątkowo się ślimaczyły. Przypomnijmy: pierwszy przetarg ogłoszono w 2011 r. Zwycięska, hiszpańska firma Clothos zapowiadała zakończenie przebudowy dworca na koniec pierwszego półrocza 2012 r., czyli przed piłkarskimi mistrzami Europy, które odbywały się na stadionach Polski i Ukrainy. Niestety, zapewnienia pozostały tylko na papierze.

Następny wykonawca - włocławski P.Bud - również nie dotrzymał terminu, ustalonego na 2016 r. Zastój na budowie był widoczny gołym okiem. Kontynuowanie robót przerosło możliwości techniczne i organizacyjne wykonawcy. Tym bardziej, że w trakcie przebudowy doszło do rozszerzenia zakresu prac. m.in. o nową sieć kanalizacyjną, sanitarną i gazową. Komisja inwentaryzacyjna oceniła, że roboty były zaawansowane w 64 proc.

W maju zeszłego roku ogłoszono kolejny przetarg. Jednak nie wyłoniono zwycięzcy. Poszło o pieniądze. Potencjalnych wykonawców nie usatysfakcjonowała bowiem oferta inwestora. Dopiero na początku września, w następnym przetargu, pojawiło się światełko w tunelu. Warunki finansowe i termin dokończenia przebudowy inowrocławskiego dworca - do końca I kwartału 2017 r. postawione przez Firmę Budowlana DOTA Sp. z o.o z Poznania przyjęła komisja PKP SA. Gwarantowało to zakończenie inwestycji przy ul. Dworcowej, bo budowlańcy z grodu Przemysława zdobyli uznanie kolejarzy za wcześniej zmodernizowane dworce w Kaliszu, Jaworzynie Śląskim, Kępnie, Kole i Swarzędzu.

- Współpraca z firmą DOTA od samego początku układała się pomyślnie - podkreśla Maciej Bułtowicz z Biura Komunikacji i Promocji PKP SA.

Przyspieszenie było widoczne. Prace wykonywano nawet poza ustawowe dni, także w niedziele, pod nadzorem Karola Czarniaka, kierownika budowy z ramienia generalnego wykonawcy. Doszło do wyraźnego wyprzedzenia harmonogramu. Zaowocowało to oddaniem inwestycji przed terminem. Już w nocy z 30 na 31 stycznia funkcję dworca tymczasowego, znajdującego się w kontenerze, przeniesiono na parter przebudowanego obiektu. Natomiast w następnych tygodniach dokończono pozostałe prace. 9 marca nastąpił ich odbiór.

Następnie całą powierzchnię dworca wynajęto, m.in. posterunkowi Służby Ochrony Kolei, właścicielom lokalu gastronomicznego, saloniku prasowego i sklepowi Relay oraz na I piętrze Kujawsko-Pomorskiemu Funduszowi Pożyczkowemu i Urzędowi Marszałkowskiemu - na biura. Większość pomieszczeń zostanie zagospodarowana z początkiem kwietnia. Koszty przebudowy wyniosły 9,6 mln zł netto.

Pojawiły się uwagi co do częściowego remontu podziemnego tunelu łączącego poszczególne perony w budynkiem dworca. Jak informuje Maciej Bułtowicz, zadanie to nie wchodziło w zakres inwestycji PKP SA.

TEKST. Jan Szczutkowski

8 z 22
Trwający kilka lat remont dworca PKP w Inowrocławiu został...
fot. Dominik Fijałkowski

Remont inowrocławskiego dworca PKP zakończony. Prace zostały już odebrane

Trwający kilka lat remont dworca PKP w Inowrocławiu został wreszcie zakończony. Ostetcznie przyczyniła się do tego firma DOTA, która na trzy tygodnie przed terminem uporała się ostatecznie z pracami. Szkoda tylko, że tak późno wyłoniono solidnego wykonawcę.

Inowrocławska inwestycja nie stanowiła modelowego przykładu wykonawstwa. Prace wyjątkowo się ślimaczyły. Przypomnijmy: pierwszy przetarg ogłoszono w 2011 r. Zwycięska, hiszpańska firma Clothos zapowiadała zakończenie przebudowy dworca na koniec pierwszego półrocza 2012 r., czyli przed piłkarskimi mistrzami Europy, które odbywały się na stadionach Polski i Ukrainy. Niestety, zapewnienia pozostały tylko na papierze.

Następny wykonawca - włocławski P.Bud - również nie dotrzymał terminu, ustalonego na 2016 r. Zastój na budowie był widoczny gołym okiem. Kontynuowanie robót przerosło możliwości techniczne i organizacyjne wykonawcy. Tym bardziej, że w trakcie przebudowy doszło do rozszerzenia zakresu prac. m.in. o nową sieć kanalizacyjną, sanitarną i gazową. Komisja inwentaryzacyjna oceniła, że roboty były zaawansowane w 64 proc.

W maju zeszłego roku ogłoszono kolejny przetarg. Jednak nie wyłoniono zwycięzcy. Poszło o pieniądze. Potencjalnych wykonawców nie usatysfakcjonowała bowiem oferta inwestora. Dopiero na początku września, w następnym przetargu, pojawiło się światełko w tunelu. Warunki finansowe i termin dokończenia przebudowy inowrocławskiego dworca - do końca I kwartału 2017 r. postawione przez Firmę Budowlana DOTA Sp. z o.o z Poznania przyjęła komisja PKP SA. Gwarantowało to zakończenie inwestycji przy ul. Dworcowej, bo budowlańcy z grodu Przemysława zdobyli uznanie kolejarzy za wcześniej zmodernizowane dworce w Kaliszu, Jaworzynie Śląskim, Kępnie, Kole i Swarzędzu.

- Współpraca z firmą DOTA od samego początku układała się pomyślnie - podkreśla Maciej Bułtowicz z Biura Komunikacji i Promocji PKP SA.

Przyspieszenie było widoczne. Prace wykonywano nawet poza ustawowe dni, także w niedziele, pod nadzorem Karola Czarniaka, kierownika budowy z ramienia generalnego wykonawcy. Doszło do wyraźnego wyprzedzenia harmonogramu. Zaowocowało to oddaniem inwestycji przed terminem. Już w nocy z 30 na 31 stycznia funkcję dworca tymczasowego, znajdującego się w kontenerze, przeniesiono na parter przebudowanego obiektu. Natomiast w następnych tygodniach dokończono pozostałe prace. 9 marca nastąpił ich odbiór.

Następnie całą powierzchnię dworca wynajęto, m.in. posterunkowi Służby Ochrony Kolei, właścicielom lokalu gastronomicznego, saloniku prasowego i sklepowi Relay oraz na I piętrze Kujawsko-Pomorskiemu Funduszowi Pożyczkowemu i Urzędowi Marszałkowskiemu - na biura. Większość pomieszczeń zostanie zagospodarowana z początkiem kwietnia. Koszty przebudowy wyniosły 9,6 mln zł netto.

Pojawiły się uwagi co do częściowego remontu podziemnego tunelu łączącego poszczególne perony w budynkiem dworca. Jak informuje Maciej Bułtowicz, zadanie to nie wchodziło w zakres inwestycji PKP SA.

TEKST. Jan Szczutkowski

Pozostało jeszcze 13 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Zobaczcie jak one tańczą! Mistrzostwa Polski Mażoretek trwają w Chełmnie

Zobaczcie jak one tańczą! Mistrzostwa Polski Mażoretek trwają w Chełmnie

Twarde Pierniki krok bliżej play off! Tak kibicowaliście koszykarzom - Galeria

Twarde Pierniki krok bliżej play off! Tak kibicowaliście koszykarzom - Galeria

Taniec i śpiew! Wesoło było na XII Koncercie Muzyki Filmowej w Grudziądzu. Zdjęcia

Taniec i śpiew! Wesoło było na XII Koncercie Muzyki Filmowej w Grudziądzu. Zdjęcia

Zobacz również

"Makbet" był ostatnim spektaklem festiwalu Grudziądzka Wiosna Teatralna. Mamy zdjęcia

"Makbet" był ostatnim spektaklem festiwalu Grudziądzka Wiosna Teatralna. Mamy zdjęcia

Tak było podczas imprezy "Goplanie dla Autyzmu" w Kruszwicy

Tak było podczas imprezy "Goplanie dla Autyzmu" w Kruszwicy