MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Restrukturyzacja Poczty Polskiej. Zwolnią kilkaset osób

TIK; fot. sxc
Zmiany, które wprowadza Poczta Polska obejmują szczebel zarządzania oraz administracji
Zmiany, które wprowadza Poczta Polska obejmują szczebel zarządzania oraz administracji
Probiznesowa struktura organizacyjna i wzmocnienie służb sprzedażowych – to główne cele wprowadzenia w Poczcie Polskiej nowej struktury organizacyjnej, która wejdzie w życie od 1 stycznia 2012 roku.

- Zmiany organizacyjne pozwolą nam skutecznie walczyć o klientów i szybko reagować na zmiany dokonujące się na rynku pocztowym – mówi Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej__odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. - Usprawniamy zarządzanie, tak aby koncentrować się na realizacji naszych planów strategicznych – dodaje.

Przeczytaj też: Poczta Polska. Zwolnienia jeszcze nie są przesądzone

- Zmiany, które wprowadza Poczta Polska obejmują szczebel zarządzania oraz administracji – nie dotyczą placówek pocztowych (eksploatacji) – zaznacza Zbigniew**Baranowski**, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. - Dotyczą zarówno centrali, jak i oddziałów rejonowych. W ich wyniku odpowiedzialność za dochodowość poczty zejdzie w dół organizacji, a wraz za nią również uprawnienia do skutecznego zarządzania i związane z tym przywileje.

W wyniku uproszczenia struktury, z obecnie działających 62 oddziałów rejonowych, pełniących jednocześnie funkcje biznesowe jak i wsparcia, pozostanie 17 w miastach wojewódzkich. - Regiony Sieci będą koncentrować się jedynie na sprzedaży usług – dodaje Baranowski.

Czytaj również: Poczta Polska zwolnienia. Pocztowcy nie chcą agencji, będzie więc protest w Bydgoszczy

Na terenie województwa kujawsko-pomorskiego działać będzie Region Sieci z siedzibą w Bydgoszczy. Zastąpi on obecne oddziały poczty w Bydgoszczy, Toruniu i Włocławku.

- Na szczeblu centralnym powstaną jednostki odpowiedzialne za zarządzanie relacjami z klientami, zarządzanie siecią placówek pocztowych oraz zarządzanie strategicznymi liniami produktowymi (w tym usługami listowymi, paczkowymi oraz finansowymi), szczególnie w zakresie ich projektowania, wdrażania i doskonalenia - dodaje Baranowski. - Utworzenie linii biznesowych pozwoli na koordynowanie sprzedaży w ramach grupy kapitałowej, jeśli chodzi o usługi finansowe.

Czytaj: Poczta. Pracownicy bez nagród jubileuszowych i z niższymi odprawami. Będzie strajk?

Umożliwi to szybsze wdrażanie nowych produktów, ulepszanie procedury, usprawnienie procesów reklamacyjnych (będą rozpatrywane niezależnie od sprzedaży). - Dzięki odciążeniu naszych pracowników w terenie od konieczności realizowania wielu czynności administracyjnych, poprawi się przede wszystkim jakość obsługi klienta - mówi Baranowski. - Liczymy również na istotny wzrost wyników sprzedaży.

Nacisk na sprzedaż usług i redukcja zatrudnienia

Poczta Polska dostosowuje strukturę, by móc skutecznie wdrażać strategię. Celem Poczty Polskiej jest wzmocnienie funkcji sprzedażowych w organizacji, jasny podział odpowiedzialności i zadań.

- Dlatego też w najbliższych latach, Poczta Polska przeznaczy 750 milionów złotych na nowy system wynagrodzeń oraz szkolenia - głównie sprzedażowe, obsługi klienta i menedżerskie - wyjaśnia Baranowski. - Firma zakłada stopniowe zmniejszanie zatrudnienia, ale głównie w grupie pracowników tzw. back office (wsparcie). Do końca tego roku nastąpi oddelegowanie pracowników, których dotyczy zmiana do nowych struktur. Poczta Polska nie uniknie jednak redukcji zatrudnienia, co nastąpi w pierwszym półroczu 2012 roku.

Przeczytaj też: Protest związkowców Poczty Polskiej. Oszczędzać bez zamykania

Poczta zatrudnia w sumie 93 tysiące osób. Według informacji "Rzeczpospolitej", ze wstępnych szacunków wynika, że redukcja obejmie około 700 osób.

- Dla tych pracowników zostaną uruchomione programy wspierające - podaje rzecznik Poczty Polskiej. - Chodzi tu o program dobrowolnych odejść, czy programy aktywizacji zawodowej.

W oficjalnym komunikacie do Strategii Poczty Polskiej do 2015 roku, wydanym kilka dni przed informacją  o restrukturyzacji Jerzy Jóźwiak, _prezes Poczty Polskiej _mówił tak:  - Kluczowe dla firmy będzie osiągnięcie stabilizacji finansowej i rentowności. Jest to ważne nie tylko dla bieżącej działalności, ale również ze względu na planowane upublicznienie spółki. Giełda to możliwość pozyskania kapitału na rozwój oraz motywacja do ciągłego doskonalenia i zwiększenia transparentności działania.

Czytaj też: Poczta Polska przetarg na sprzedaż samochodów

"Kolumnami" na których ma się wspierać nowa strategia są: koncepcja na klientach, inwestycja w pracowników, programy wspierające, wykorzystanie siły Grupy Poczta Polska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska