Trwa budowa drugiego etapu Trasy Uniwersyteckiej. I choć projekty rozwiązań już dawno zostały zaakceptowane do realizacji, jednak nasi Czytelnicy czujnie okazują wątpliwości. Czytelnik zwraca uwagę na rondo kończące nowy fragment ulicy.
>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<
Przypomnijmy, trasa od ul. Wojska Polskiego dotrze do skrzyżowania Glinek z ul. Magnu-szewską. Powstanie tam małe 4-wlotowe rondo, gdzie do tarczy skrzyżowania podłączone zostaną ul. Gniewkowska i Rozłogi.
- Taka duża inwestycja, taka ważna trasa, a wjazd na rondo będzie tylko jednym pasek z każdej ze stron - zwraca uwagę Czytelnik. - To za mało. Skoro już budujemy, to powinniśmy przyszłościowo pomyśleć i od razu zbudować większe rondo.
Zapytaliśmy o to rozwiązanie drogowców. - Zapewniam, że projekt, jaki został przyjęty do budowy tego ronda jest przyszłościowy - twierdzi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy zarządu dróg. - Podczas każdej inwestycji mamy oczywiście ograniczenia jeśli chodzi o teren, jaki możemy pod nią wykorzystać. Ale konieczne są szacunki dotyczące natężenia ruchu za 5, 10, 20 lat w danym miejscu. Mamy pełną świadomość, że ruch samochodowy w polskich miastach, także w Bydgoszczy nie maleje. Tylko w 1. kwartale 2017 roku wzrost zarejestrowanych nowych aut wyniósł 17 proc. w stosunku do roku 2016. Te wzrosty jeszcze przed nami. Kolejny skok, szacujemy, nastąpi za ok. 5 lat, kiedy to kierowcy będą przechodzić na auta elektryczne. Takie analizy są brane pod uwagę przy planowaniu. Skoro wybrano ten projekt, to widocznie zdaniem specjalistów zda on w tym miejscu egzamin.
Info z Polski - 10.08.2017