Zobacz wideo: Spis powszechny w 2021 roku będzie możliwy online
Inwestorem Pasażu Golubsko-Dobrzyńskiego jest firma TUF Real Estate Polska. Podpisała już umowy najmu z CCC, Pepco, KiK i Media Expert. Wykonawcą została lokalna firma - Gra-Mar. Kowalewo Pomorskie. Jej przedstawiciele spotkali się w ostatnich dniach z władzami Golubiu-Dobrzynia i reprezentantami miejskich spółek - Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej i Miejskiego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji.
Przy Sokołowskiej powstaną dwa budynki handlowe z parkingiem. Pasaż ma mieć około 3,5 tys. m2 powierzchni handlowej oraz 100 miejsc parkingowych.
Plac budowy ogrodzono. Ciężki sprzęt wjechał na niego w tym tygodniu. Rozebrano już część budynków - garaże.
Zaplanowano 4 tygodnie plac rozbiórkowych - do 15 czerwca, którymi zajmie się maksymalnie 20 osób. Od 15 czerwca br. do 15 marca 2022 potrwają prace budowlane realizowane przez 60-osobową ekipę. Otwarcie pasażu planowane jest na I kwartał 2022 roku.
Zdania naszych czytelników co do inwestycji są podzielone. Wiele osób uważa, że kolejne sklepy są zbędne. W naszej sondzie ponad 40 proc. głosujących żałuje, że piekarnia kończy działalność.
- Ubolewam, że tracimy jeden z ostatnich zakładów przemysłu spożywczego w mieście i tradycyjny chleb, tak unikatowy na rynku. Jestem zszokowany, że piekarnia kończy swoją historię, mimo że była tak popularna, miała rynek zbytu. W sklepach notorycznie brakowało jej chleba, bo już został sprzedany. Wiem, że sklepy zwiększały zamówienia, a piekarnia ich nie realizowała. Nie rozumiem takiego działania - mówi nasz Czytelnik.
Kilka miesięcy temu gdy pojawiły się informacje o planach budowy pasażu przez TUF Real Estate Polska, prezes Miejskiej Spółdzielni Zaopatrzenia i Zbytu, Honorata Czarnecka poinformowała, że było wiele prób sprzedaży nieruchomości.
- Jeśli sprzedaż dojdzie do skutku, to nie będziemy prowadzić piekarni – mówiła wówczas prezes MSZiZ Honorata Czarnecka.
W internetowym głosowaniu ponad 27 proc. cieszy się, że teren zostanie zagospodarowany, ponad 17 proc. uważa, że nie są potrzebne kolejne sklepy, prawie 6 proc. deklaruje, że to super inwestycja i tyle samo nie ma zdania.
