Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rusza budowa ronda turbinowego w Inowrocławiu u zbiegu Staszica, Górniczej, Poznańskiej i Glempa

RED
W październiku br. w tym miejscu znajdować się będzie rondo
W październiku br. w tym miejscu znajdować się będzie rondo Powiat Inowrocławski
10 lutego odbyło się przekazanie placu budowy pod rondo turbinowe w Inowrocławiu.

Powstanie zamiast kłopotliwego dla kierowców skrzyżowania ulic: Stanisława Staszica, Górnicza, Poznańska, Prymasa Józefa Glempa. Będzie to pierwsze takie rozwiązanie komunikacyjne w powiecie inowrocławskim.

Przekazanie placu budowy nastąpiło zgodnie z terminem ustalonym w umowie z wykonawcą robót. Uczestniczyli w nim przedstawiciele inwestora i Zarządu Dróg Powiatowych, a także kierownik robót reprezentujący wykonawcę.

Rozpoczęcie prac przygotowawczych nastąpi najpóźniej w ciągu 10 dni od daty przekazania terenu budowy. Powiat Inowrocławski przebuduje to newralgiczne skrzyżowanie do końca października tego roku.

- Ta inwestycje od początku do końca prowadzona była bardzo sprawnie. Dziękuję wszystkim tym, którzy przyczynili się do jej realizacji - podkreślił wojewoda Mikołaj Bogdanowicz. Oddano do użytku drugi, a zarazem ostatni odcinek obwodnicy Inowrocławia. Liczy prawie pięć kilometrów długości i łączy węzły Sławęcinek i Latkowo. Cała obwodnica pomiędzy Sławęcinkiem a Markowicami ma obecnie 24 kilometry długości. - To na pewno jedna z większych rządowych inwestycji drogowych realizowanych na terenie naszego województwa - dodał wojewoda podczas otwarcia trasy na węźle w Sławęcinku i wręczył Radosławowi Kantakowi, dyrektorowi GDDKiA w Bydgoszczy pozwolenie na użytkowanie nowo wybudowanego odcinka. Dyrektor GDDKiA zwracał natomiast uwagę na fakt, że oddanie drugiego odcinka następuje w kontraktowym terminie. Podkreślał, że dzięki zakończeniu całej inwestycji Inowrocław na pewno uwolniony zostanie od ruchu tranzytowego. W otwarciu uczestniczył prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza. Towarzyszyła mu grupa radnych miejskich, a także parlamentarzyści - Magdalena Łośko i Krzysztof Brejza. - Zamykamy pewien ważny okres w dziejach naszego miasta. Dziękuję inowrocławianom za 17 lat walki o obwodnicę. To bardzo ważna inwestycja dla miasta i jego mieszkańców. Poprawi bezpieczeństwo na naszych ulicach i pozwoli nam spełniać ekologiczne normy - mówił prezydent. Włodarz przypomniał, że w 2002 roku plany budowy obwodnicy Inowrocławia zakładały powstanie drogi zaczynającej się przy skrzyżowaniu Dworcowej z Metalowców, a kończącej się przy szpitalu. - Dziś mamy obwodnicę z prawdziwego zdarzenia. Dwujezdniową trasę z bezkolizyjnymi wjazdami i zjazdami, liczącą 24 kilometry długości - podkreślił Ryszard Brejza. To jednak nie koniec. Prezydent zapowiedział rozpoczęcie działań mających na celu skomunikowanie obwodnicy z biegnącymi przez nasze województwo drogami ekspresowymi i autostradą. Przyznał, że nie będzie to łatwe, ale jak dodał: - Pokazaliśmy już, że można. Przypomnijmy. Obecnie obwodnica Inowrocławia liczy 24 kilometry długości Łączy Sławęcinek z Markowicami. Biegnie po wschodniej stronie miasta. Trasa jest dwujezdniowa. W jej skład wchodzi pięć węzłów, kilka wiaduktów i innych obiektów inżynierskich. Budowa obwodnicy pochłonęła ponad 450 mln zł.

Obwodnica Inowrocławia od Sławęcinka po Markowice. Koniec bu...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska