Po stronie samorządów będzie budowa ścieżki rowerowej biegnącej wzdłuż całej remontowanej drogi. - Zależało nam na bezpieczeństwie pieszych i rowerzystów - mówi Leszek Kawski, burmistrz Wąbrzeźna. Miasto na budowę wyda około 200 tys. zł.
Z początku zakładano, że bezpieczna trasa dla rowerów zostanie sfinansowana przez marszałka. Jednak koszty inwencji okazały się zbyt wysokie. Dlatego rozważano również budowę tylko pewnych odcinków tras dla rowerów. To jednak nie byłoby zbyt bezpieczne dla rowerzystów i pieszych. Tym bardziej, że wyremontowana droga jest także zjazdem z autostrady.
- Cieszymy się, że trakt powstanie, jest potrzebny, ale kosztować nas będzie bardzo dużo. Będziemy musieli zrezygnować z innych inwestycji. Pamiętamy próby utworzenia ścieżki przy DK 55, więc skorzystamy, choć warunki nam narzucono - mówi Jerzy Rabszko, wójt gminy Stolno.
Samorządy będą musiały sfinansować inwestycję przy której powstanie szlak. - Do długości 5,5 km ścieżki dofinansowanie rozkłada się tak, że 60 procent kosztów budowy pokrywa samorząd gminny, a 40 - zarząd województwa. Odcinki powyżej 5,5 km - w całości finansuje województwo - informują Jakub Kochowicz, wójt gminy Lisewo i Marcin Skonieczka, wójt gminy Płużnica.
O drodze 548 pisaliśmy również: Droga Stolno – Wąbrzeźno tylko dla wytrwałych? Niespodzianka! Wkrótce będzie komfort
Oprócz miasta Wąbrzeźna każdy z samorządów na budowę trasy rowerowej wyłoży pond milion złotych. Gminy przekazały również nieodpłatnie grunty pod inwestycję.
- Liczymy na to, że przetarg na budowę drogi zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku - dodaje Władysław Łukasik, wójt gminy Wąbrzeźno.
Na odcinku pomiędzy Lisewem i Wąbrzeźnem zaprojektowano pięć rond. Powstaną one w: Józefkowie, Płużnicy, Czaplach, Bartoszewicach i Trzcianku.
***
(źródło: TVN Meteo Active)