SHEIN nawiązuje współpracę z polskimi firmami wspierającymi e-commerce, BaseLinker i Olimp Marketplace, aby wspierać lokalnych sprzedawców
Rozszerzenie współpracy zwiększy różnorodność produktów i poprawi doświadczenia klientów SHEIN w całej Europie
SHEIN, globalny producent mody i produktów lifestyle’owych, a także marketplace, ogłosił dziś, że rozszerza zintegrowaną platformę SHEIN Marketplace dla polskich marek i detalistów, oferując możliwość dotarcia do ponad 100 milionów konsumentów na różnych rynkach w Europie za pośrednictwem platformy SHEIN.
Polskie marki i detaliści mogą od teraz ubiegać się o umieszczenie swoich produktów na platformie sprzedażowej SHEIN. Aby wspierać ich działania, SHEIN nawiązał współpracę z dwoma polskimi dostawcami rozwiązań e-commerce. BaseLinker oferuje kompletny system operacyjny umożliwiający sprzedaż, przetwarzanie i wysyłkę produktów zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Realizuje to dzięki zaawansowanej automatyzacji i integracji. Drugim partnerem jest Olimp Marketplace. Wspiera on realizację całego procesu sprzedaży – od kompleksowego zarządzania operacyjnego sklepem po organizację logistyki. Celem tych partnerstw jest umożliwienie polskim firmom — zwłaszcza małym i średnim przedsiębiorstwom oraz sprzedawcom stacjonarnym, którzy dopiero wchodzą w świat e-commerce — rozwinięcia działalności online na platformie SHEIN, nawet jeśli nie dysponują własnym zapleczem technologicznym.
Marketplace jest elementem zaangażowania SHEIN we wsparcie przedsiębiorczości, umożliwiając polskim firmom dostęp do rynków międzynarodowych i wspierając rozwój gospodarki regionalnej. Dołączając do SHEIN Marketplace, polscy producenci i dostawcy zyskają możliwość poszerzenia swoich kanałów sprzedaży, korzystając z zasobów platformy. Sprzedawcy będą także mogli usprawnić proces dostawy produktów oraz zyskać większą widoczność dzięki globalnym kampaniom marketingowym SHEIN i obecności w mediach społecznościowych.

„Naszym priorytetem jest zapewnienie wyjątkowych doświadczeń zakupowych, równocześnie wspierając rozwój lokalnych przedsiębiorstw w Polsce. Otwierając nasz Marketplace dla polskich sprzedawców, nie tylko poszerzamy naszą ofertę produktową, ale również wspieramy lokalnych przedsiębiorców w rozwoju ich biznesów oraz umożliwiamy im dotarcie do milionów nowych klientów w całej Europie” - mówi Christina Fontana, Starszy Dyrektor ds. Operacyjnych Marki EMEA w SHEIN.
„Polska jest kluczowym rynkiem dla SHEIN zarówno w Europie, jak i na świecie. Cieszymy się, że możemy przyczyniać się do rozwoju polskiej gospodarki. Dzięki otwarciu Marketplace na polskie marki i detalistów, z radością wspieramy dynamiczną branżę retail w Polsce i liczymy na dalsze budowanie długoterminowych partnerstw, które przyniosą korzyści zarówno sprzedawcom, jak i konsumentom” – powiedział podczas trwającego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Peter Pernot-Day, Dyrektor ds. Strategicznych i Korporacyjnych na Amerykę Północną i Europę w SHEIN.
SHEIN stale wzmacnia swoją pozycję w Polsce, która pełni funkcję europejskiego centrum logistycznego. Sieć dziewięciu magazynów w pobliżu Wrocławia jest podstawą regionalnej działalności marki. Do końca 2024 roku centrum stworzyło ponad 3000 miejsc pracy, wspierając rozwój gospodarczy i tworząc znaczące możliwości zatrudnienia dla lokalnych społeczności. SHEIN planuje w nadchodzących latach dalsze rozszerzenie swojej działalności w Polsce i w całej Europie.
„Istotne jest, aby globalne firmy dostrzegały zalety inwestycyjne Polski i decydowały się na prowadzenie działalności w naszym kraju. Ich obecność będzie miała pozytywny wpływ na rozwój gospodarczy oraz umożliwi współpracę z małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Uważam, że polscy przedsiębiorcy mają potencjał do sprzedaży swoich produktów zagranicą. Dzięki takiej współpracy zyskują nie tylko nowe szanse biznesowe, ale także zdobywają cenne doświadczenie poza polskim rynkiem” – mówi Marek Pasztetnik, pełnomocnik zarządu Pracodawców RP ds. rozwoju regionów.