https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Śmiertelny wypadek na krajowej "jedynce"

(mw-g), (maga)
kierowca opla wpadł pod ciężarówkę
kierowca opla wpadł pod ciężarówkę KMP Toruń
Jedna osoba zginęła w wypadku samochodu osobowego z ciężarowym na krajowej jedynce w miejscowości Kończewice (gmina Chełmża).

Śmiertelny wypadek w Kończewicach

Do wypadku doszło ok. 8.30 na skrzyżowaniu krajowej "jedynki" i drogi wojewódzkiej nr 551 w Kończewicach.

56-letni kierowca opla usiłował przejechać przez "jedynkę, wymusił pierwszeństwo i wpadł pod ciężarówkę renault. Zginął na miejscu.

Przez ponad trzy godziny ruch w tym miejscu odbywał się wahadłowo, a policja zalecała kierowcom objazd przez Chełmżę.

Czytaj także: Chełmża. Tragiczny wypadek w Kończewiczach: dwie osoby nie żyją

Jak się dowiedzieliśmy w wypadku zginął dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Wysokiej (powiat tucholski) Andrzej Bąkowski..

Wyświetl większą mapę

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 24

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Tylko światła, nie tylko tam, ale również w Grzywnie. Droga biegnąca przez Grzywnę do krajowej "1" jest drogą wojewódzką, a więc Samorząd województwa jako zarządca drogi powinien domagać się sygnalizacji świetlnej od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych - zarządcy drogi krajowej "1". Dobrze by było aby w zamontowanie sygnalizacji świetlnej zaangażował się Starosta oraz Wójt Gminy. Bo w tym wypadku chodzi o bezpieczeństwo mieszkańców województwa, powiatu oraz gminy. A kto liczy, że po otwarciu PŁATNEGO ODCINKA A1 DO TORUNIA ruch zmaleje to się przeliczy bo wszyscy zaciskają pasa (opłata za przejazd autostradą). Przynajmniej warto spróbować bo mamy swoich przedstawicieli w Sejmiku Województwa.

MAMY - to doobre słowo i chyba tylko tyle
Przyjdzie czas wyborów to będzie dobry atut na obiecanki - cacanki i gruszki w zalewie , bo wierzba ma już dosyć
z
zdzichu
Macie rację. Światła. W Ostaszewie zadbano o bezpieczeństwo mieszkańców, którzy mają sygnalizację świetlną. Dojeżdżający z Chełmży już nie mają takiego komfortu, często trzeba liczyć na farta w Grzywnie, a może jakoś wjadę na jedynkę.
G
Gość
Tylko światła, nie tylko tam, ale również w Grzywnie. Droga biegnąca przez Grzywnę do krajowej "1" jest drogą wojewódzką, a więc Samorząd województwa jako zarządca drogi powinien domagać się sygnalizacji świetlnej od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych - zarządcy drogi krajowej "1". Dobrze by było aby w zamontowanie sygnalizacji świetlnej zaangażował się Starosta oraz Wójt Gminy. Bo w tym wypadku chodzi o bezpieczeństwo mieszkańców województwa, powiatu oraz gminy. A kto liczy, że po otwarciu PŁATNEGO ODCINKA A1 DO TORUNIA ruch zmaleje to się przeliczy bo wszyscy zaciskają pasa (opłata za przejazd autostradą). Przynajmniej warto spróbować bo mamy swoich przedstawicieli w Sejmiku Województwa.
G
Gość
Oczywiscie jak, to w Polsce wydano bezsensownie pieniadze na, to skrzyzowanie co nawet pogorszylo sytuacje, bo jest teraz lepsza nawierzchnia wiec kto tam powoli bedzie jezdzil. No ale takich mamy niestety urzednikow, ktorzy nie maja nic a nic kreatywnosci, bo po co, przeciez wszystkie stanowiska w urzedach, to cieple posadki. A wystarczylo wtedy lat kilka temu wyszukac jakie sa trendy i juz wtedy mozna bylo wbudowac w asfalt czujniki. Dzialac mogloby to tak, ze w momencie zatrzymania pojazdu przed droga z pierwszenstwem, rejestrator i sterownik moglby byc tak ustawiony, ze nie dzialalby natychmiast, aby nie przerywac co chwila ruchu na drodze z pierwszenstwem, ale np gdy pojazd oczekujacy stalby np dwie minuty wtedy strownik dla drogi z pierwszenstwem zapalalby swiatlo czerwone.
i
iks
Wystarczy sprawdzić prędkość tira na tachometrze. Swoją drogą jeśli ktoś ma pierwszeństwo na drodze to nie oznacza, że ma prawo bezkarnie zabić kogoś, kto tego pierwszeństwa nie ma. Zwykle zresztą raz się je ma a innym razem już nie. Każdy ma prawo włączyć się do ruchu lub przejechać bezpiecznie przez skrzyżowanie. Ludzie opamiętajcie się!
G
Gość
150m drogi hamowania to mało, to nie jest osobówka, trzeba zatrzymać ponad 10 ton!

z 50km/h ????
g
gosc
W wakacje wiemy jak wygląda krajowa "1" na wysokości Chełmży , niekończący się sznur samochodów , każdy kto chce przeciąć tą drogę szuka swojej szansy w bardzo nielicznych przerwach w tym sznurze.
Tak zapewne było i tym razem , kierowca osobowego opla , upatrzył sobie taką lukę i ruszył , nie przewidział jednego ,że kierowca Tira , zamiast przepisowych w tym miejscu 50km/h będzie jechał dużo szybciej (świadczy o tym odcinek po jakim się zatrzymał ok 150m od zderzenia)
i niestety nie uda mu się uciec przed rozpędzonym piratem drogowym . Pomyślmy teraz ,że w tym miejscu w autach osobowych przejeżdżają całe rodziny , tu był "tylko" jeden facet -mąż , ojciec ,mężczyzna.

150m drogi hamowania to mało, to nie jest osobówka, trzeba zatrzymać ponad 10 ton!
r
renifer
W wakacje wiemy jak wygląda krajowa "1" na wysokości Chełmży , niekończący się sznur samochodów , każdy kto chce przeciąć tą drogę szuka swojej szansy w bardzo nielicznych przerwach w tym sznurze.
Tak zapewne było i tym razem , kierowca osobowego opla , upatrzył sobie taką lukę i ruszył , nie przewidział jednego ,że kierowca Tira , zamiast przepisowych w tym miejscu 50km/h będzie jechał dużo szybciej (świadczy o tym odcinek po jakim się zatrzymał ok 150m od zderzenia)
i niestety nie uda mu się uciec przed rozpędzonym piratem drogowym . Pomyślmy teraz ,że w tym miejscu w autach osobowych przejeżdżają całe rodziny , tu był "tylko" jeden facet -mąż , ojciec ,mężczyzna.
A
Ania
Zamiast od razu stwierdzac ze to wina kierowcy tira moze przeczytalibyscie artykul, bo akurat w tym wypadku zawinil kierowca osobowki. To chyba nie o wielkosc samochodu chodzi a raczej o brak wyobrazni kierowcy...
G
Gość
Ludzie, macie troche racji, ze kierowcy tirow jezdza tak jak im sie podoba, ale, ale.. Akurat ja choc nie jestem kierowca tira, ani w sumie nie znam zadnego, to ja im to (nie wszystkim i nie wszystko) wybaczam, bo.. Przeciez to jest ich praca. Gdyby ktorys kierowca tira jezdzil stale zgodnie z przepisami i do tego elegancko i kulturalnie, to nie wiem czy odebralby choc jedna wyplate, bo zostalby zwolniony, bo nigdzie by nie zdazyl na czas. Za to nie wybacza sie kierowcom osobowek lanserstwa, gdy mimo ze caly dzien nic nie robi i nigdzie sie nie spieszy i zamiast wyjechac za miasto, to on w miescie rozpedza sie do niepotrzebnych predkosci. A moze by tak np traktowac, ze przekroczenie predkosci o sto procent byloby przestepstwem,a narzedzie uzyte do przestepstwa czyli samochod bylby konfiskowany i np sprzedawany na aukcji a pieniadze te zasilalyby konta domow dziecka, domow starcow, schronisk dla zwierzaczkow itp. itd. etc.
p
pyza
Panowie z tirów myślą że są królami szos i dlatego jest tyle wypadków z ich udziałem
k
kierowca
Może to skrzyżowanie jest niebezpieczne, ale jak wynika z artykułu to kierowca samochodu osobowego zawinił wymuszając pierwszeństwo.Wszyscy czepiają się kierowców tirów, jednak najczęściej to brak wyobrażni kierowców samochodów osobowych jest przyczyną tragicznych w skutkach wypadków.
M
Morus
Tak wiadomo, kto zginął Śp. Andrzej miał kochającą żonę, dzieci i chyba też wnuki jak się nie mylę. Wyrazy Współczucia dla całej Rodziny "Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą" światła ułatwiłyby życie i nikt mi tego nie powie, kto jeździł do Nakła zanim zrobili światła, ten wie o czym mówię. Tam też ginęli ludzie, skrzyżowanie krajowej 25 z krajową 10.
Ps. do Mudzin prawda jest taka, że nie tylko ciężarówki są winne, ale jadąc po polskich drogach można zauważyć nagminne łamanie praw wszystkich pojazdów, tylko, że te z udziałem ciężarówek są często najtragiczniejsze.
r
robciu
A wiadomo kto zginął ? ehh taka tragedia
a
ania
To skrzyżowanie jest dramatyczne!
Tam powinny być światła!!!!!!!! jeżdzę tamtęty co tydzień i co tydzień jest dramat z przecieąciem, jedynki
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska