MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Specjaliści i menedżerowie ds. e-marketingu - to oni są poszukiwani na rynku pracy

(maw) fot. SXC
Tendencja zatrudniania ekspertów ds. social media dotyczy nie tylko dużych marek globalnych, mających ogromne budżety marketingowe
Tendencja zatrudniania ekspertów ds. social media dotyczy nie tylko dużych marek globalnych, mających ogromne budżety marketingowe
Liczba ofert pracy w marketingu powoli rośnie. Ale rosną też wymagania stawiane specjalistom z tej dziedziny!

Dziś idealny marketingowiec musi nie tylko znać branżę firmy, do której chce aplikować. Musi też płynnie posługiwać się językiem obcym, być komunikatywnym i wykazywać się zdolnością... analitycznego myślenia.

Czytaj też: Toruń. Chcemy zatrudnić więcej ludzi. Staramy się o dotacje

Wśród wymagań stawianych przez pracodawców często pojawiają się też inne tzw. umiejętności miękkie. Należą do nich na przykład umiejętność prezentacji i zdolności interpersonalne oraz negocjacyjne. Te ostatnie mają szczególne znaczenie w przypadku stanowisk, których specyfika wymaga częstych kontaktów z klientami. Sukces działań marketingowych zależy też w dużej mierze od innowacyjności specjalistów z tej dziedziny. Dlatego też idealnego marketingowca powinna charakteryzować proaktywność, inicjatywa w działaniu, a przede wszystkim kreatywność. Wdrożenie projektów wymaga z kolei zdolności analitycznego myślenia i zorientowania na realizację założonych celów.

Są obecni w internecie

Coraz więcej polskich firm poszukuje specjalistów od e-marketingu. - Taki fachowiec zajmuje się różnymi obszarami działań w internecie – od marketingu w wyszukiwarkach (SEM, SEO) przez reklamę displayową, e-mail marketing, analizę internetową, aż po najmodniejsze ostatnio social media – wyjaśnia Maciej Noga, dyrektor ds. marketingu w Grupie Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl – W mniejszych firmach taki specjalista może zajmować się po trosze tym wszystkim naraz. W firmach, gdzie marketing internetowy ma duże znaczenie, zatrudnia się często pracowników wyspecjalizowanych w konkretnych obszarach e-marketingu - dodaje.

Nie tylko duże firmy

Szefowie firm zaczynają rozumieć, jak ważnym elementem komunikacji marketingowej jest obecność marki w serwisach społecznościowych. Stąd też zaczynają rozglądać się za specjalistami ds. social media.

Czytaj też: Jak przebiega przejście na emeryturę po rencie?

Na czym polega ich praca?

Na czuwaniu nad obecnością firmy w mediach społecznościowych.

Tendencja zatrudniania ekspertów ds. social media dotyczy nie tylko dużych marek globalnych, mających ogromne budżety marketingowe. Za pośrednictwem Pracuj.pl ostatnio pracowników szukały m.in.: wydawnictwo i serwis aukcyjny. - Takich ofert będzie przybywać, bo umiejętność prowadzenia skutecznych działań marketingowych w serwisach społecznościowych jest nadal wyzwaniem dla wielu firm - przekonuje Maciej Noga.

Poszukiwali specjalistów

Warto wspomnieć, że od stycznia do końca marca 2010 roku pracowników do działu marketingu najczęściej poszukiwały firmy z branży handlowej oraz marketing/media/reklama – łącznie ich propozycje stanowiły 40 proc. wszystkich ogłoszeń w serwisie Pracuj.pl. Sporo ofert można było również znaleźć w przemyśle lekkim. W zdecydowanej większości pracodawcy poszukiwali specjalistów – 2085 ofert, w dalszej w kolejności osób na stanowiska kierownicze – 367 ofert. Do najczęściej poszukiwanych stanowisk w analizowanym okresie należały: specjalista ds. marketingu, project manager, merchandiser i brand manager. Praca czekała też na przeszło sześćdziesięciu dyrektorów marketingu. Zgodnie z najnowszymi trendami widać zapotrzebowanie na specjalistów i menedżerów ds. e-marketingu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska