Dziś idealny marketingowiec musi nie tylko znać branżę firmy, do której chce aplikować. Musi też płynnie posługiwać się językiem obcym, być komunikatywnym i wykazywać się zdolnością... analitycznego myślenia.
Czytaj też: Toruń. Chcemy zatrudnić więcej ludzi. Staramy się o dotacje
Wśród wymagań stawianych przez pracodawców często pojawiają się też inne tzw. umiejętności miękkie. Należą do nich na przykład umiejętność prezentacji i zdolności interpersonalne oraz negocjacyjne. Te ostatnie mają szczególne znaczenie w przypadku stanowisk, których specyfika wymaga częstych kontaktów z klientami. Sukces działań marketingowych zależy też w dużej mierze od innowacyjności specjalistów z tej dziedziny. Dlatego też idealnego marketingowca powinna charakteryzować proaktywność, inicjatywa w działaniu, a przede wszystkim kreatywność. Wdrożenie projektów wymaga z kolei zdolności analitycznego myślenia i zorientowania na realizację założonych celów.
Są obecni w internecie
Coraz więcej polskich firm poszukuje specjalistów od e-marketingu. - Taki fachowiec zajmuje się różnymi obszarami działań w internecie – od marketingu w wyszukiwarkach (SEM, SEO) przez reklamę displayową, e-mail marketing, analizę internetową, aż po najmodniejsze ostatnio social media – wyjaśnia Maciej Noga, dyrektor ds. marketingu w Grupie Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl – W mniejszych firmach taki specjalista może zajmować się po trosze tym wszystkim naraz. W firmach, gdzie marketing internetowy ma duże znaczenie, zatrudnia się często pracowników wyspecjalizowanych w konkretnych obszarach e-marketingu - dodaje.
Nie tylko duże firmy
Szefowie firm zaczynają rozumieć, jak ważnym elementem komunikacji marketingowej jest obecność marki w serwisach społecznościowych. Stąd też zaczynają rozglądać się za specjalistami ds. social media.
Czytaj też: Jak przebiega przejście na emeryturę po rencie?
Na czym polega ich praca?
Na czuwaniu nad obecnością firmy w mediach społecznościowych.
Tendencja zatrudniania ekspertów ds. social media dotyczy nie tylko dużych marek globalnych, mających ogromne budżety marketingowe. Za pośrednictwem Pracuj.pl ostatnio pracowników szukały m.in.: wydawnictwo i serwis aukcyjny. - Takich ofert będzie przybywać, bo umiejętność prowadzenia skutecznych działań marketingowych w serwisach społecznościowych jest nadal wyzwaniem dla wielu firm - przekonuje Maciej Noga.
Poszukiwali specjalistów
Warto wspomnieć, że od stycznia do końca marca 2010 roku pracowników do działu marketingu najczęściej poszukiwały firmy z branży handlowej oraz marketing/media/reklama – łącznie ich propozycje stanowiły 40 proc. wszystkich ogłoszeń w serwisie Pracuj.pl. Sporo ofert można było również znaleźć w przemyśle lekkim. W zdecydowanej większości pracodawcy poszukiwali specjalistów – 2085 ofert, w dalszej w kolejności osób na stanowiska kierownicze – 367 ofert. Do najczęściej poszukiwanych stanowisk w analizowanym okresie należały: specjalista ds. marketingu, project manager, merchandiser i brand manager. Praca czekała też na przeszło sześćdziesięciu dyrektorów marketingu. Zgodnie z najnowszymi trendami widać zapotrzebowanie na specjalistów i menedżerów ds. e-marketingu.
Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Rafał Mroczek będzie musiał poczekać. Nie za szybko spełni wielkie marzenie...
- Tak mieszka Maja Popielarska. Jej ogród wygląda jak wyjęty z filmu. [ZDJĘCIA]
- Aktorka z "Klanu" pokazała się w stroju Ewy. Nie zgadniecie, co dziś robi
- Steczkowska jest córką byłego księdza. Tak ją przezywali. Trauma została do dziś