https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Sprzedawali garnki podczas pokazów. Zapłacą 200 tysięcy złotych kary!

(my)
Ponaddwugodzinny pokaz garnków zorganizowany przez formę Eco-Vital w Bydgoszczy we wrześniu br., na którym była dziennikarka GP Katarzyna Piojda.
Ponaddwugodzinny pokaz garnków zorganizowany przez formę Eco-Vital w Bydgoszczy we wrześniu br., na którym była dziennikarka GP Katarzyna Piojda. Katarzyna Piojda/Archiwum
200 tysięcy złotych kary zapłaci za niedozwolone praktyki firma Eco-Vital z Poznania, która sprzedawała swoje produkty także w naszym regionie. Na pokazach występowali znani artyści.

Opłata za odstąpienie od umowy w wysokości 500 zł, zwrot produktów tylko osobiście, nieinformowanie o możliwości rezygnacji z zawartej umowy - to niedozwolone działania poznańskiej firmy, które zakwestionował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Wydaliśmy decyzję, w sprawie firmy, która sprzedaje produkty na pokazach. Zgłoszenia ze skargami na nią napływały od osób prywatnych, ale też i rzeczników konsumentów. Klienci mieli problemy z odstąpieniem od umowy - mówi Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK. - Zakwestionowaliśmy osiem praktyk z regulaminu firmy, które naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Nałożyliśmy na firmę blisko 200 tysięcy złotych kary. Co ważne, firma zaprzestała niedozwolonych praktyk - podkreśla Agnieszka Majchrzak.

Czytaj więcej: Kup pan garnki za 13 tys. A kabaret gratis
Decyzja nie jest jednak prawomocna, bo spółka Eco-Vital odwołała się w tej sprawie do sądu.
Poznańska spółka Eco-Vital sprzedaje m.in. naczynia, kołdry, przyrządy do masażu.A wszystko to "poza lokalem przedsiębiorstwa", czyli na specjalnych pokazach, często ukoronowanych występem znanych artystów, np. Jerzego Kryszaka. Przekonani do produktów uczestnicy pokazów (zaproszenia rozdawano m.in. przed marketami osobom powyżej 30 roku życia) kupowali produkty. Część z nich jednak próbowała po namyśle zrezygnować z garnków za kilkanaście tysięcy złotych. To m.in. mieszkańcy Grudziądza, gdzie także pokaz się odbył. Informowaliśmy o tym na początku września (czytaj tutaj).

UOKiK podkreśla, że kupując na pokazach, konsumenci zyskują więcej praw - mogą bez żadnych opłat zrezygnować z zakupu w ciągu 10 dni. Na sprzedającym ciążą też szczególne obowiązki - powinien poinformować klientów o tej możliwości i wręczyć wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

Zobacz też: "Mam 85 lat, a wrobili mnie w... tandetne majtki". Kolejna firma żerująca na seniorach?

Urzędnicy wszczęli postępowanie przeciwko przedsiębiorcy w maju tego roku. Wątpliwości urzędu wzbudziło osiem praktyk, w tym zastrzeżenie w regulaminie 500 zł kary za rezygnację z zakupów. Co więcej - firma wymagała ich osobistego zwrotu do swojej siedziby. Zgodnie z przepisami, za odstąpienie od umowy nie można pobierać żadnych opłat, a klient ponosi jedynie koszt dostarczenia towaru przedsiębiorcy - może to zrobić w dowolnej formie (wysłać paczkę pocztą lub kurierem, ale też dostarczyć osobiście).

- Naszym zdaniem nieuczciwe warunki narzucone przez Eco-Vital mogły zniechęcić konsumentów do korzystania z prawa odstąpienia od umowy - dodaje Agnieszka Majchrzak.

***********************************************
Sprostowanie
Sprostowanie dotyczące artykułu pt. "Jest kara. Czy artystom będzie wstyd?" (Gazeta Pomorska z 12.11.2013 r.)
Eco-Vital Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, KRS nr 0000379679, NIP 7792389714, REGON 30168735000000, stanowczo zaprzecza, aby kiedykolwiek była stroną postępowania toczącego się przed UOKiK oraz stanowczo stwierdza, iż nigdy nie została nałożona na Eco Vital sp. z o.o. przez Prezesa UOKiK żadna kara, w tym za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów.

Adwokat Mateusz Stawski

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 24

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

A niech se robią  co chcą .

 

 

 

 

T
Tomi

Sprostowanie "Sprostowania":

 

Eco-Vital Sp. z o.o., Numer KRS: 0000379679, REGON: 301687350, NIP: 7792389714, rzeczywiście nigdy nie była bezpośrednio stroną postępowania UOKiK w sprawie praktyk naruszajacych zbiorowe interesy konsumentów, natomiast jest ona (Eco-Vital Sp. z o.o.) jedynym udziałowcem (komandytariuszem) Eco-Vital Sp. z o.o. Sp. k. Numer KRS: 0000383274, REGON: 301718925, NIP: 7792391065, i tym samym, posiadając 100% udziałów jest w 100% odpowiedzialna za działania Eco-Vital Sp. z o.o. Sp. k., a więc także za naruszenia szczegółowo opisane w decyzji Prezesa UOKiK nr RPZ-26/3013, sygn. akt RPZ-61/26/13/KO, z dn. 13 września 2013 roku, która to decyzja jest efektem postepowania w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów, wszczętego z urzedu wobec Eco-Vital Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Poznaniu.

 

Jaja, no nie? Robią, co mogą...

G
Gargulec
W dniu 13.11.2013 o 19:36, ami napisał:

to jest praca telemarketerów, takie narzucanie się jest wymagane podczas rozmowy a dzięki takiemu postępowaniu jak Twoje staje się ona jeszcze bardziej niewdzięczna

Pracę to sobie każdy sam wybiera i wie na co się decyduje. Kołowanie i naciąganie starszych ludzi jest obrzydliwe.  Jest jednak prosty sposób na telemarketing: jeśli jest to oferta - warto zapytać telemarketera - to jest to oferta niezamówiona czyli spam - czyn karalny zagrożony wysoką grzywną. Działa - sprawdzone. :)

H
Halina

Rozbój w biały dzień !!!

Natrętni, pozbawieni skrupułów sprzedawcy, używają podstępów, chwytów poniżej pasa aby wcisnąć towar. Zakłamani oszuści !!!

Tyle w temacie.

M
Miłosz

Ludzie, ta firma specjalnie została stworzona na bazie niemieckiego kapitału. Zadaniem jej jest nagromadzenie kapitału polskiego, za który teraz otworzyli już nie para bank ale BANK SA.

Jest to SANTARDER CONSUMER BANK SA. To Wicuś dał im zielone światło na robienie tych przekrętów, no więc robią je dalej.

Nie bierzcie w tym banku, którego wszyscy prezesi to sprzedawczyki, żadnego kredytu nawet konsumenckiego na 100,00 zł. To są złodzieje i tak ich trzeba nazwać publicznie. Może im się to nie podobać, więc niech to udowodnią w niezawisłym sądzie, jeżeli takowy jeszcze tu istnieje.A tak w ogóle jest to dobry temat dla Prokuratora Generalnego.

R
Romek

Ludzie kochani,myślcie.Jak do mnie dzwoni taki telemarketer to mówię że właśnie kupiłem od nich te garnki i bardzo jestem zadowolony z ich użytkowania.Nigdy nie oddzwaniają.

G
Gość

Nie wierzcie w to. To jest strona-wirus, która wymusza na wasz telefon odpłatną subskrypcję.
- a więc  rejestrujecie się, po czym otrzymujecie na telefon strasznie drogie smsy, za które pobiera wam opłatę.

c
czytelniczka

wciskają tandetne gary  na siłę mówić im że się niechce to każą  jakieś gówno podpisać   jak się póżniej okazuje  umowa  odstąpienia od umowy niema na pokazie  hamm  przedstawiciel firmy potrafi zadzwonić i ubliżać   co to za pojebana firma 

 

odmówić     że niechce się garków to  kurielem wysyłają i zostawiają w sklepie normalnie śmiechu warte Eco Vital

                            wciskanie  kitów komuś

B
Bezrobotny

Telemarketing to podobna sprawa. Pracowałem 3 miesiące w jednej z bardziej znanych i trzeba było postępować zgodnie z prawem, ale jednak cisnąć tych klientów i zachwalać produkty oraz usługi, które niekoniecznie były im potrzebne. Do nas należało rozwijanie w nich myśli, że jest im to potrzebne, innymi słowy - tworzyliśmy w nich rzekome potrzeby, które nasz produkt ma zaspokoić (taryfy telefoniczne, telefony, pakiety...). Zrezygnowałem, bo nie mogłem wytrzymać presji menadżerów. A najlepsze, że w tej branży średnia wieku do 18-19 lat i stała rotacja. Zza słuchawki nie widzisz, że małolat-marketingowiec od miesiąca, podający się za doradce klienta, jest tym, kim jest, siedzi w jakimś kołchozie w małym boksie na sali z setką jemu podobnych i stara się robić wynik.

m
maly
Na moj nr.tel.dzwonilo ok.20 osob pytajac czy to infolinia eko w koncu zapytalem kto dal im ten nr. pani powiedziala , ze eko w poznaniu wiec dzwonie tam i slysze telefony ZABLOKOWANE kontaktuj sie z operatorem T.....
m
mdg
W dniu 13.11.2013 o 19:36, ami napisał:

to jest praca telemarketerów, takie narzucanie się jest wymagane podczas rozmowy a dzięki takiemu postępowaniu jak Twoje staje się ona jeszcze bardziej niewdzięczna

Tyle, że nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek podawała swój numer, a tłumaczenie "przez przypadek wykręciłam numer" tudzież "pani znajomy podał" jest raczej śmieszne i mało wiarygodne.
 

o
olala
W dniu 13.11.2013 o 20:23, Gość napisał:

Szkoda, że niektórzy nie potrafią ani tego zrozumieć ani uszanować wg nich telemarketerzy i organizują spotkania i sprzedają na nich gary. Należy zrozumieć że naszym obowiązkiem jest trzymanie się skryptu a skoro ludzie nie potrafią normalnie i kulturalnie podziękować to niech znoszą tą natarczywość bo gdy rzucą słuchawką my oddzwonimy znowu :)

To radzę nie atakować krótkimi połączeniami, albo się odezwać jak się odbierze telefon. Poza tym lepiej ogarnąć swoje popędy i nie wydzwaniać 20 razy pod rząd z trzech numerów stacjonarnych + komórkowy na zmianę. To nazywasz kulturą? :)

C
Czytelnik_
W dniu 13.11.2013 o 16:16, czytelnik napisał:

Ci ludzie są śmieszni. Wydzwaniali do mnie bez przerwy zapraszając mnie na te ich .spotkanie o gotowaniu itd., a jak odmaiałem to przyrywali i nie dali dojść do słowa. Jak oni są chamscy to my też :) Jak do kogoś zadzwoni to niech się kolesiówa produkuje przez 10 min., a potem wystarczy się rozłączyć. Poza tym za te firmy powinni się wreszcze wziąść,  nie wiem, sanepid, co kolwiek.

Proszę Pana, taka jest ich praca, więc chcąc nie chcąc muszą one i oni dzwonić do Pana. W tej firmie, jak i w innych istnieje cos takiego, że telemarketer, który jest nagrywany musi usłyszeć minimum 3 razy że Pan nie chce przyjść, inaczej sam zostanie zwolniony.

G
Gość

Szkoda, że niektórzy nie potrafią ani tego zrozumieć ani uszanować wg nich telemarketerzy i organizują spotkania i sprzedają na nich gary. Należy zrozumieć że naszym obowiązkiem jest trzymanie się skryptu a skoro ludzie nie potrafią normalnie i kulturalnie podziękować to niech znoszą tą natarczywość bo gdy rzucą słuchawką my oddzwonimy znowu :)

K
Klientka

Biorąc garnki na raty, płaci się za nie ponad dwa razy więcej.
Prawdą jest jednak to, ze odwołując się od umowy Eco-Vital próbuje przeciągnąć sprawę, aby w ciągu 10dni nie odbył się zwrot, konsument również ponosi koszty za odesłanie towaru.
Firma ta robi bardzo duże problemy jeśli chodzi o zwrot garnków i dodatków które do nich dodają, 
w swojej rodzinie również miałam taki przypadek, ze ktoś wziął garnki, niestety po przejrzeniu innych ofert stwierdził, ze bardziej opłaca się kupić cały zestaw za 5 tys. ( inna firma ) niż patelnie i szybkowar za ponad 2,5 tys. Również nie chcieli przyjąć zwrotu, niestety natknęli się na rzecznika praw konsumenta i groźbami dotyczącymi sądu i poruszenia mediów przyjęli zwrot (oczywiscie na mój koszt, który wyniósł ponad 70 zł )
Firmy wgl nie polecam, rownież pod względem pracy, oszukują i robią ludzi w tak zwanego ' chuja ' :) 

Pozdrawiam : > 

ps: zapomniałam dodać, ze zanim wystąpi 'znana gwiazda' jestesmy skazani na 3 godzinny pokaz :)

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska