To o 10,12 procent więcej niż rok wcześniej! Tylko w maju sprzedano ich 23 620 - to jest o 6,35 proc. więcej niż w 2011 roku.
Tytuł lidera rynku należy do Skody (16 244 aut). W pierwszym kwartale, w porównaniu z zeszłym rokiem, jej sprzedaż zwiększyła się o 20,25 procent.
- Sprzedaż w maju wzrosła - mówi Rafał Krzyżanowski, kierownik salonu Skody - Z&Z Złomańczuk w Lubiczu Dolnym pod Toruniem. - Jednak w porównaniu z pierwszym kwartałem 2011 roku zanotowaliśmy spadek o 5,93 procent. Zainteresowaniem cieszyły się modele fabia i octavia.
Na drugim miejscu uplasowała się Toyota, która sprzedała o 10,20 procent więcej aut (a dokładnie 9 558) niż przed rokiem. - W pierwszym kwartale zanotowaliśmy wzrost o 20 procent - wylicza Tomasz Ozga, kierownik działu handlowego ASD Toyota Bydgoszcz.
Najlepiej schodziły modele jaris, avensis i rav 4.
Na trzecim miejscu umocnił się Volkswagen. Klienci zarejestrowali 9 256 samochodów. Dalej znalazł się Opel ze sprzedażą 8 731 aut - o 5,90 proc. mniej.
- Nie odczuwamy spadku sprzedaży ani opla ani chevroletu - wyjaśnia Alicja Krusewicz, dyrektor sprzedaży z salonu Dekarczyk w Grudziądzu. - W maju 2012, w porównaniu z zeszłym rokiem, jest lekki wzrost - w granicach około pięciu procent. Popularnością cieszy się corsa, ale też astra 4.
Skąd taki wzrost? - Była dobra oferta kredytowa i ciekawe modele z 2011 roku - wyjaśnia Marcin Białokurz salonu Toyoty - Jaworski Auto w Bydgoszczy.
- Trudno kupić teraz używane auto w bardzo dobrym stanie - dodaje Alicja Krusewicz. - Stąd coraz chętniej decydujemy się na nowy samochód.
Czy sprzedaż będzie rosła? - Kolejne miesiące nie będą już tak dobre i można spodziewać się jej osłabienia - twierdzi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.