
Sprzęt z różnych części kraju zjeżdża do Muzeum Wojsk Lądowych [zdjęcia]
Gąsienicowa spycharka szybkobieżna BAT-M powszechnie stosowana w Wojsku Polskim od lat 60-tych. Wykorzystywana przy budowie dróg, wyrównywaniu terenu i rozgarnianiu materiałów sypkich, przygotowaniu stanowisk, wykonywaniu przejść przez miejsca skażone, rowy i wąwozy, usuwaniu zawałów, krzewów, a także odśnieżaniu.
FLESZ: Autostrady, bramki, systemy płatności - jak ominąć korki?

Sprzęt z różnych części kraju zjeżdża do Muzeum Wojsk Lądowych [zdjęcia]
BAT-M - pojazd wyposażony był w żuraw o udźwigu 2000 kg. – przez kilka ostatnich lat przechowywany w jednostce w Czarnem

Sprzęt z różnych części kraju zjeżdża do Muzeum Wojsk Lądowych [zdjęcia]
An-2 przez polskich pilotów nazywany często Antek jest największym produkowanym seryjnie jednosilnikowym dwupłatowcem na świecie. Przez długi czas dzierżył także tytuł najdłużej produkowanego samolotu świata (obecnie rekord ten należy do samolotu Lockheed C-130 Hercules). Załogę An-2 stanowią dwie osoby. W MWL znajduje się samolot w wersji An-2 TD Transportowo-desantowa przeznaczona do transportu 12 skoczków spadochronowych. – użyczony do Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie w 2012 roku. Wrócił w ubiegłym tygodniu

Sprzęt z różnych części kraju zjeżdża do Muzeum Wojsk Lądowych [zdjęcia]
W 1982 podczas stanu wojennego załoga wojskowego samolotu transportowego An-2TD stacjonująca w Balicach dokonała ucieczki z kraju do Austrii przez Czechosłowację. Po wykonaniu międzylądowania na podkrakowskiej łące i zabraniu rodzin lotników, samolot wykonał lot na małej wysokości i doleciał do Austrii,
lądując na lotnisku w Wiedniu Schwechat. Samolot ten powrócił do Polski i od tamtej pory nazwany został ”Wiedeńczykiem