Siedem projektów, które uzyskały największą liczbę głosów, zostało zakwalifikowanych do realizacji i finansowania przez gminę w ramach programu "Żyj kulturą 2020". Z realizatorami tych projektów będą podpisane umowy.
Na wszystkie inicjatywy oddano 1941 potwierdzonych głosów. Klasyfikacja zweryfikowanych głosów przedstawia się następująco:
Najwięcej - 383 głosy - uzyskał projekt Aleksandry Plagi...
„Wesołe pokolenie Świecia”
Wesołe pokolenie Świecia to cykl zajęć dla dzieci łączących aktywność sportową z animacjami kulturalnymi. Zajęcia będą odbywały się w formie półkolonii przez 5 dni od poniedziałku do piątku. Uczestnicy wezmą udział w zajęciach z wykorzystaniem butów Kangoo Jumps, zabawach wodnych w Parku Wodnym lub Decznie, poznają magię kina, przygotują układy taneczno-gimnastyczne oraz poznają zasady gier zespołowych. Planowane jest również nocowanie na materacach połączone z zabawą w podchody.
O fotografii
Drugie miejsce wśród głosujących (a było ich 337) uzyskał projekt „Fotografia od kuchni III” Bartłomieja Marchlewskiego.
Pomysł polega na zorganizowaniu serii spotkań poświęconych sztukom wizualnym, na których omawiane będą zarówno aspekty techniczne, takie jak na przykład: kompozycja, oświetlenie, głębia ostrości, ustawienia aparatu fotograficznego, jak również estetyczne jak przekaz wykonanych fotografii, selekcja zdjęć czy świadomość artystyczna twórcy. Każdy uczestnik wykona serię zdjęć, która będzie wizualną odpowiedzią na temat związany z człowiekiem i relacjami międzyludzkimi.
Między pokoleniami
Jako trzeci, liczba głosów 240) do realizacji zakwalifikował się „Ogród pokoleń – bądźmy razem”, projekt zainicjowany przez grupę wolontariacką działającą przy Domu Pomocy Społecznej w Świeciu.
Inicjatywa ta ma zintegrować dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzież oraz osoby starsze niepełnosprawne z powiatu świeckiego. Uczestnicy przedstawią występ sceniczny pt „Ogród pokoleń, każdy może być przyjacielem, nie liczy się wiek a człowiek”. Wszyscy będą mogli dodatkowo uczestniczyć w warsztatach edukacyjnych takich jak zajęcia plastyczne, stolarskie, pszczelarskie oraz w grach, zabawach zręcznościowych i z chustą animacyjną.
Co to za dom?
Czwarte miejsce zdobył projekt „Przyjaciele Domu” Cecylii Erdmanis. Na ten projekt głosowały 174 osoby.
Inicjatywa polegać będzie na przedstawieniu społeczności lokalnej oraz zaprzyjaźnionym domom umiejętności, dorobku oraz pracy twórczej i terapeutycznej uczestników (podopiecznych) Środowiskowego Domu Samopomocy w Świeciu.
Gotowanie, wycieczki i zdjęcia
„Nasze zadanie – wspólne działanie!”, projekt Kamilli Lewandowskiej, zdobył 5 miejsce uzyskując 162 głosy.
Propozycja dla uczniów klas IV – VIII Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Terespolu Pomorskim. Polega na zrealizowaniu zajęć w ramach trzech modułów między innymi w formie spotkań warsztatowych, które będą prowadzone przez mieszkańców Sołectwa Polski Konopat, przedstawicieli Koła Gospodyń Wiejskich oraz nauczycieli, a także w formie wycieczek i spotkań integracyjnych. Moduł rekreacyjno-kulturalny: konkurs plastyczny z nagrodami, ognisko, działania w ramach patriotyzmu lokalnego, wycieczki (Gruczno, Topolno, Świecie, nekropolie). Moduł działań twórczych: działania kulinarne, zajęcia rękodzielnicze, degustacja lokalnych wyrobów. Moduł archiwizacji dokumentów: wykonywanie zdjęć, albumu fotograficznego, wystawa prac konkursowych, tworzenie prezentacji multimedialnej ze zgromadzonych materiałów, tworzenie folderu z przeprowadzonego projektu.
Szach i mat
Szósty do realizacji, dzięki oddanym 152 głosom jest projekt „Edukacja przez szachy” Andrzeja Leśniaka.
Projekt polegał będzie głównie na nauce gry w szachy od podstaw, prowadzony przez sędziów i zawodników mających wieloletnie doświadczenie w grze w szachy. Zostaną utworzone dwie grupy – początkujących i grupa zaawansowanych.
Graffiti
Jako ostatni do realizacji załapał się projekt „Otwarta przestrzeń - graffiti” Patryka Rybusa, zdobywając 148 głosów.
Podczas warsztatów uczestnicy projektu wspólnie z instruktorem wybiorą temat pracy, przygotują wstępne szkice i projekty, następnie używając wielu kolorowych sprayów wykonają pracę. Prace te będą wykonywane na terenie parku miejskiego na wcześniej przygotowanych płachtach papieru o wymiarach ok. 2 metry na 3 metry.
