Pozwala zwiększyć efektywność pracowników oraz kluczowych procesów biznesowych. Polega na łączeniu się pracowników mających tzw. kłopot biznesowy z firmowymi ekspertami, którzy dysponują rozwiązaniami tego rodzaju problemów. "Pyton" umożliwia opisanie wiedzy ekspertów oraz jej skatalogowanie i zarchiwizowanie w celu dalszego wykorzystywania.
Jest systemem opartym na modelu pytań i odpowiedzi. Użytkownik zadaje pytanie, a system wyszukuje odpowiedź - w firmowej bazie wiedzy lub w głowach ekspertów. Potrafi także korzystać z zewnętrznych "źródeł informacji" już istniejących w firmie, takich jak np.: system zarządzania dokumentami, foldery publiczne czy bazy danych.
Najlepiej sprawdza się w trzech obszarach: budowanie ścisłych związków z klientami, skrócenie czasu i poprawa efektywności wprowadzania nowych produktów na rynek.
"Pyton" poprawia efektywność i sprawność operacyjną firmy. Pracownicy łatwiej docierają do informacji, szybciej zdobywają wiedzę, uczą się. To zaś przekłada się na zwiększenie sprawności firmy.
Schemat komunikacji w "Pytonie": zadajesz pytanie - system wyszukuje odpowiedzi na pytania podobne, ze skojarzonych z tematem dokumentów z różnych źródeł informacji oraz ekspertów. Czytasz odpowiedzi lub wysyłasz pytanie do wybranych ekspertów - jeden z nich odpowiada. Twoje pytanie i odpowiedź eksperta zapamiętywane są w firmowej bazie wiedzy.
