NFZ zadzwoni do pacjentów w całej Polsce. Takie zadają pytania
Od 15 grudnia 2022 roku do pacjentów, którzy skorzystali ze specjalistycznej opieki zdrowotnej finansowanej przez NFZ może zadzwonić ankieter z pytaniami o jakość tych usług. Ankieterzy w imieniu NFZ poproszą o odpowiedź na kilka pytań.
Pytania będą dotyczyć ambulatoryjnej opieki specjalistycznej. Jak podaje NFZ, ambulatoryjna opieka specjalistyczna (AOS) to leczenie specjalistyczne. Zwykle kieruje na nie lekarz ubezpieczenia zdrowotnego, gdy uzna, że pacjent potrzebuje pomocy specjalisty.
Narodowy Fundusz Zdrowia chce sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość specjalistycznej opieki w trakcie leczenia.
- Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny - powiedział prezes NFZ Filip Nowak, cytowany w informacji Narodowego Funduszu Zdrowia.
Takie pytania zadaje NFZ pacjentom przez telefon - lista pytań
Badanie opinii jest anonimowe. Ankieterzy mogą zadzwonić od poniedziałku do soboty w godzinach 8.00-18.00. Znają oni tylko numer telefonu pacjenta, płeć oraz placówkę, w której pacjent się leczył, a także datę skreślenia go z harmonogramu przyjęć, który jest prowadzony przez tę placówkę. Ankieterzy nie znają imienia i nazwiska ani numeru PESEL. Nie dysponują też informacjami wrażliwymi, np. z których świadczeń medycznych pacjent korzystał. WAŻNE! NFZ prosi, by pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali. Ankieterzy zadadzą tylko kilka pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, które dotyczą tożsamość ankieterów i samego badania, skontaktuj się z naszą infolinią. Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 190 590. Infolinia pracuje przez całą dobę, 7 dni w tygodniu - ostrzega NFZ.
- Dane zostaną wykorzystane tylko w celu przeprowadzenia badania ankietowego dotyczącego monitorowania jakości i dostępności świadczeń - zapewnia NFZ.
Jakie pytania zada ankieter w ramach badania prowadzonego przez NFZ? O co może zostać zapytany pacjent, który korzystał ze specjalistycznej opieki zdrowotnej finansowanej przez NFZ? Zobacz listę pytań w naszej galerii:
