
Takie sztuczki stosuje IKEA, by klienci kupowali więcej. Zobacz
8. DARMOWE OŁÓWECZKI I LISTY ZAKUPOWE
IKEA udostępnia klientom malutkie ołówki i karteczki, aby mogli zapisać przedmiot, który będą później chcieli odebrać. Chociaż to duże ułatwienie i pomoc w zapamiętywaniu, jest to również jeden z trików marketingowych. Sztuczka opiera się na klasycznej metodzie perswazji - na spójności. Zapisany przedmiot chcemy bardziej kupić.

Takie sztuczki stosuje IKEA, by klienci kupowali więcej. Zobacz
9. POSIŁKI W SKLEPIE
Założyciel IKEA, Ingvar Kamprad, powiedział: "Nie możesz robić interesów z kimś na pusty żołądek".
IKEA ma restauracje i kawiarnie, w których kupujący mogą odpocząć, doładować energię, porozmawiać o potencjalnych zakupach i – co najważniejsze – zostają dłużej w sklepie.

Takie sztuczki stosuje IKEA, by klienci kupowali więcej. Zobacz
10. STOSUNEK JAKOŚCI DO CENY
IKEA ma specyficzne podejście do projektowanych mebli. Istotna jest cena produkowanych materiałów. Ważne też, by meble można było spakować w płaski karton, co zdecydowanie ułatwia ich odbiór i transport. Całość dopełnia skandynawska estetyka - proste, czyste, uniwersalne wzory. Samodzielny montaż przez klienta dodatkowo obniża koszt (i cenę) towarów.

Takie sztuczki stosuje IKEA, by klienci kupowali więcej. Zobacz
11. LUSTRA WSZĘDZIE
W sklepach IKEA wszędzie można się natknąć na lustra. I nie jest tajemnicą, dlaczego tak się dzieje - jesteśmy z natury narcyzami i nie możemy oderwać oczu od odbicia nas samych. IKEA wydobywa w nas pozytywne emocje, umieszczając lustra dosłownie wszędzie.