5 z 14
3. UKŁAD SKLEPU...
fot. Sylwia Penc

Takie sztuczki stosuje IKEA, by klienci kupowali więcej. Zobacz

3. UKŁAD SKLEPU
Przemieszczanie się po IKEI to również wyzwanie i wysiłek. Zanim dotrzemy do magazynu, najpierw przemierzamy przez całą część wystawową. Każdy sklep sieci IKEA pokazuje klientom dziesiątki rozmaitych inspiracji i aranżacji. Dopiero po pokonaniu dość długiego dystansu docieramy do magazynu i wreszcie do kasy. Całość sprawia, że podświadomie nabycie towaru staje się nagrodą za przebyty dystans.

6 z 14
5. STRZAŁKI...
fot. Przemysław Świderski

Takie sztuczki stosuje IKEA, by klienci kupowali więcej. Zobacz

5. STRZAŁKI
Trasa po sklepie sieci IKEA przypominająca labirynt jest uzupełniona strzałkami zamieszczonymi na podłodze. Strzałki mają prowadzić kupujących. To kolejna sztuczka psychologiczna - wskazówki sprawiają, że klient pozwala, by decyzję o tym, gdzie się udać, podejmował sklep a nie on sam.

To jest krok przygotowujący klientów do późniejszego dokonania zakupu.

7 z 14
6. IKEA ODCINA KLIENTÓW OD ŚWIATA...
fot. Andrzej Banaś

Takie sztuczki stosuje IKEA, by klienci kupowali więcej. Zobacz

6. IKEA ODCINA KLIENTÓW OD ŚWIATA
Podobnie jak kasyna, salony wystawowe i hale targowe IKEA nie mają okien. Kupujący tracą więc poczucie czasu i przestrzeni, zatracają się w pewien sposób i są skupieni na najważniejszym zadaniu - na robieniu zakupów.

8 z 14
7. PRODUKTY IMPULSOWE...
fot. Przemysław Świderski

Takie sztuczki stosuje IKEA, by klienci kupowali więcej. Zobacz

7. PRODUKTY IMPULSOWE
Zakupy impulsywne to zakupy "od pierwszego wejrzenia", dokonywane spontanicznie, bez zastanowienia, pod wpływem nagłej silnej potrzeby kupienia czegoś, czego kupujący nie potrafi sobie odmówić. Bardzo istotnym jej elementem jest ekspozycja tzw. produktów impulsowych.

IKEA wszędzie umieszcza małe przedmioty i gadżety. W pobliżu dużych produktów, na przykład talerzy na stole kuchennym - mały produkt wygląda jak okazja. Ponieważ IKEA przypomina labirynt, klienci często zabierają z sobą po drodze różne przedmioty, na wypadek, gdyby już później mieli na nie nie trafić, bo przecież nie będą po nie wracać. A jedna decyzja o zakupie niesie za sobą kolejne.

Pozostało jeszcze 5 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Venom przejmuje Avengersów! Efekty tej fuzji są widowiskowe

Venom przejmuje Avengersów! Efekty tej fuzji są widowiskowe

Tak wygląda polski elektryczny mikrodostawczak. Zadebiutował w Katowicach

Tak wygląda polski elektryczny mikrodostawczak. Zadebiutował w Katowicach

Takie spodnie na wiosnę to hit dla kobiet po 50-tce. Maskują brzuch, wysmuklają nogi

Takie spodnie na wiosnę to hit dla kobiet po 50-tce. Maskują brzuch, wysmuklają nogi

Zobacz również

Izabela Trojanowska unika skalpela. Oto recepta na piękno 70-letniej artystki

Izabela Trojanowska unika skalpela. Oto recepta na piękno 70-letniej artystki

Licealistka z Szubina najlepsza w regionie. Wygrała XXI Konkurs Wiedzy o Samorządzie

Licealistka z Szubina najlepsza w regionie. Wygrała XXI Konkurs Wiedzy o Samorządzie