
ZRÓŻNICOWANE MENU
McDonald's dopasowuje pozycje menu do położenia geograficznego i gustu klientów. To, co serwuje w Nowym Jorku, całkowicie różni się od tego, co oferuje swoim klientom franczyza w Singapurze. Nawet w tym samym kraju specjalne oferty i menu różnią się w zależności od lokalizacji.
Dostosowanie menu do lokalnego smaku pozwala McDonald's zaspokoić zróżnicowany rynek.
Wszechstronne menu to część strategii, która obejmuje oferowanie zarówno standardowych produktów, jak i dodatkowych pozycji, aby przyciągnąć uwagę lokalnych klientów. Dzięki temu McDonald's zapewnia spójne wrażenie na całym świecie, a jednocześnie przyciąga lokalnych mieszkańców. Dodatkowo oferując różne menu McDonald's publicznie deklaruje poparcie dla różnorodności kulturowej, aby wzmocnić swój wizerunek.

TOŻSAMOŚĆ MARKI
Tożsamość marki Mcdonald’s jest jednym z kluczowych czynników globalnego sukcesu firmy. Ludzie na całym świecie ją znają i dobrze wiedzą, czego mogą oczekiwać - firma zbudowała uczucie zaufania i niezawodności. Mcdonald’s stworzył pewien obraz w umyśle swoich odbiorców, celowo dodaje elementy emocjonalne do swoich reklam, aby kojarzyć się z marką zorientowaną na rodzinę.
Od hasła "I am loving it" ("Kocham to"), przez wyrazistą maskotkę, po opakowania produktów - wszystko to podkreśla szczęście, smak i społeczność.
Bez względu na to, którą restaurację McDonald's w której części świata się wybierze, we wszystkich franczyzach znaleźć można takie same złote łuki, czerwone pudełka i podobną przyjazną atmosferę.

PERSONALIZACJA
McDonald’s obsługuje zróżnicowany rynek. Aby dotrzeć do każdego segmentu, uruchamia kilka promocji sprzedaży mających na celu przyciągnięcie określonych osób.
Weźmy na przykład usługi Wi-Fi. McDonald’s oferuje bezpłatny bezprzewodowy dostęp do Internetu w swojej restauracji, aby zwabić uczniów i studentów a także osoby pracujące.
Dostosowanie oferty do potrzeb pozwala restauracjom Mcdonald's dotrzeć do różnych segmentów rynku i zatrzymać nabywców. Ponadto pomaga zdobywać nowe rynki i pielęgnować relacje.
Klasycznym przykładem jest też Happy Meal. Bracia McDonald's w 1979 roku wypuścili Happy Meal, aby wzmocnić wrażenie rodzinności i zaangażować dzieci. Ten produkt stał się jednym z najpopularniejszych i najbardziej charakterystycznych dla firmy.

TRANSPARENTNY MARKETING
Jako sieć fast foodów, Mcdonald’s często napotyka kontrowersje wywoływane przez społeczności ekologiczne, konkurencyjne firmy i niezadowolonych klientów. Gdy plotka się rozprzestrzenia, za każdnym razem negatywnie wpływa na jej sprzedaż. Aby utrzymać dobrą wolę, koncentruje się na przejrzystości i okresowo prowadzi kampanie uświadamiające, aby odbudować swój wizerunek i rozwiać obawy ludzi dotyczące produktów.
Przejrzysty marketing polega na celowym udostępnianiu informacji wewnętrznych firmy do wiadomości publicznej. Poprawia reputację, przedstawiając markę jako prawdziwą i godną zaufania.