
Tape à l’oeil
Tape à l’oeil to francuska marka, która pojawiła się w Polsce w 2013 roku. Sklepy funkcjonowały w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach i Czeladzi. Firma zdecydowała, że polski rynek będzie obsługiwał tylko e-sklep. W 2021 roku zamknięto wszystkie stacjonarne sklepy w Polsce.

ALDO
W 2018 roku z Polską pożegnała się kanadyjska sieć sklepów obuwniczych Aldo. Powodem były zmieniające się preferencje konsumentów i przenoszenie się sprzedaży do internetu.
Marka Aldo należy do powstałej w 1972 roku w Montrealu spółki Aldo Group. Prowadzi ponad 3 tys. sklepów na całym świecie - nie tylko pod szyldem Aldo, ale również Call It Spring i Globo. Polskie klientki mogły w Aldo kupować buty od 2005 r. Firma posiadała w sumie kilkanaście butików w centrach handlowych w największych miastach Polski.

GAP
Kilka lat temu z polskich galerii handlowych zniknęły znane marki GAP i River Island. Był to efekt rozbratu z modą firmy Empik, która była dystrybutorem obu modowych brandów. Decyzja ta oznaczała rezygnację z wielu znanych marek, które sprzedawane były w blisko 120 placówkach w Polsce, z których większość działa na zasadzie franczyzy. Wśród nich wymienić można m.in. takie dobrze znane brandy, jak GAP, Esprit czy River Island.

FOREVER 21
Forever 21 to sieć działająca zgodnie z ideą fast fashion, która polega na oferowaniu klientom ubrań i dodatków zgodnych z najnowszymi trendami w przystępnych cenach. Pierwszy w Polsce sklep kalifornijskiej marki został otwarty w marcu 2017 r. w Złotych Tarasach
Amerykańska sieć odzieżowa w 2019 roku ogłosiła zamknięcie kilkuset sklepów w Europie i Azji. Spółka ogłosiła bankructwo i poinformowała o planach zamknięcia większości sklepów w czterdziestu krajach. Sklepy Forever 21 w Polsce znajdowały się w Krakowie, Łodzi, Szczecinie, Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie.