Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Telefon stacjonarny to nadal nie przeżytek. Ma kilka niezaprzeczalnych przewag nad komórką. Jakich? [13.11.2022]

Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
W biurach i firmach telefon stacjonarny wciąż jest obiektem pożądania. Nowe technologie ułatwiają producentom pokazanie, że takie urządzenia mogą nie tylko konkurować z nowoczesnymi smartfonami, ale mają nad nimi trudne do zniwelowania przewagi.
W biurach i firmach telefon stacjonarny wciąż jest obiektem pożądania. Nowe technologie ułatwiają producentom pokazanie, że takie urządzenia mogą nie tylko konkurować z nowoczesnymi smartfonami, ale mają nad nimi trudne do zniwelowania przewagi. Mariusz Kapała / Polska Press
Telefony stacjonarne w powszechnym mniemaniu stają się przeżytkiem, a okresy kryzysowe - jak obecny - dodatkowo sprzyjają rezygnacji z takich urządzeń; bez komórki trudno dziś się obejść, a rezygnacja z płacenia jednego z dwóch abonamentów może dać wymierne korzyści finansowe. Jednak stacjonarny telefon ma swoje przewagi nawet nad nowocześniejszym smartfonem, które ujawniają się zwłaszcza podczas pracy. Dlatego w firmach takie urządzenia wciąż mają rację bytu, a ich producenci wykorzystują nowe technologie, by dać im drugie cyfrowe życie - niekoniecznie ułatwiające konkurowanie z komórką, co bardziej pozwalające wykorzystać efekt synergii dla obu urządzeń.

[spis_trfesci][/spis_tresci]

Konsumenci coraz częściej wybierają połączenia z komórek, jednak w biznesie to nadal telefony „na kablu” grają pierwsze skrzypce. Świadczy o tym fakt, że aż 23,8% firm i placówek, takich jak banki, lobby hotelowe czy ogólnie rozumiany sektor publiczny korzysta z telefonów stacjonarnych, wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej z 2021 r.

Telefony stacjonarne wciąż najważniejsze w biurze

Ten sam raport obrazuje również główne przyczyny korzystania z telefonów nabiurkowych – respondenci wskazują, że ułatwiają one funkcjonowanie firmy (35,2%), połączenia, które wykonują za ich pomocą, wyróżniają się lepszą jakością, niż te z komórki (13,5%), a posiadanie numeru stacjonarnego zwiększa wiarygodność organizacji (28,7%).

Telefony z pokrętłem do wybierania numeru, nie sprawdzą się już w biurze – chyba że jako element dekoracyjny. Urządzenia do telekomunikacji na miarę tych czasów mogą oferować technologie eliminujące hałas takie jak Acoustic Fence i NoiseBlockAI.

Przewagi telefonu stacjonarnego: łączność bez zakłóceń, komfort rozmów

Najnowsze telefony biurkowe są wyposażone w łączność Wi-Fi, co oznacza, że można z nich łatwo korzystać z dala od biurowej sieci ethernet. Pracownicy mogą nawet skonfigurować swoje telefony do pierwszego użycia za pośrednictwem sieci Wi-Fi. Dodatkowo, dzięki funkcji Bluetooth, użytkownicy mają okazję, aby w bardzo intuicyjny sposób podłączyć zestaw słuchawkowy lub głośnikowy, co pozwala im na elastyczną pracę.

- Najnowsze telefony stacjonarne mogą być sparowane przez Bluetooth z komórkami, co pozwala użytkownikom korzystać ze zintegrowanych funkcji blokowania szumów połączeń przychodzących ze smartfonów. Ta funkcjonalność może całkowicie zmienić „zasady gry” szczególnie przy tworzeniu bezproblemowego doświadczenia komunikacyjnego – umożliwiając pracownikom pełen komfort podczas wykonywania służbowych obowiązków bez względu na to, gdzie się znajdują – komentuje Jakub Abramczyk, Sales Director Eastern Europe w firmie Poly.

- Istnieją także dodatkowe innowacje, takie jak technologia NFC, która umożliwia szybką i bezprzewodową komunikację pomiędzy dwoma urządzeniami. Telefony stacjonarne nadal pozostają ważnym ogniwem komunikacji organizacji, dlatego tak ważne staje się wybranie urządzeń, które sprostają wymaganiom pracowników oraz będą realnym wsparciem w codziennej pracy – dodaje ekspert.

Firmy nadal planują zakupy telefonów stacjonarnych: jakich urządzeń poszukują?

Nadal wiele firm korzysta z telefonów stacjonarnych, a wynika to z faktu, że wciąż znaczna liczba pracowników woli używać nabiurkowych telefonów do wykonywania połączeń ze względu na ich niezawodność i czystość dźwięku.

Należy do sprawy podchodzić racjonalnie i nie ulegać panice. W większości przypadków takie zachowania odbijają się negatywnie na samych konsumentach. Oni tracą czas i często muszą zapłacić więcej, gdyż sprzedawcy nierzadko korzystają z okazji i podnoszą ceny.

W sklepach znów zabraknie cukru? Co drugi Polak gotowy kupow...

O zainteresowaniu telefonami stacjonarnymi świadczy również fakt, że aż 78% organizacji planuje inwestycje w telefony biurkowe, aby umożliwić swoim pracownikom bardziej produktywną pracę – wynika z badania Poly „Preparing for the future of work”.
Na rosnące zapotrzebowanie na te urządzenia ma również wpływ ich stosunkowo niski koszt, długi okres żywotności rozwiązania oraz łatwa instalacja. Należy jednak zauważyć, że odpowiadając na potrzeby klientów, te rozwiązania do komunikacji również ewoluowały.

Choć więc telefony na kablu nie są już tak obecne w życiu konsumentów, jak jeszcze 20, czy 30 lat temu, to jednak nadal pełnią kluczową funkcję w biznesie.

Trwa głosowanie...

Jak oceniasz sytuację finansową swojego gospodarstwa?

Te urządzenia znacznie ułatwiają proces komunikacji, szczególnie w tych krytycznych momentach, kiedy potrzebna jest sprawna reakcja. Telefony stacjonarne, które są wyposażone w najnowsze technologie na miarę nowej normalności – mogą znacznie podnieść komfort pracy oraz usprawnić działanie całej organizacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Telefon stacjonarny to nadal nie przeżytek. Ma kilka niezaprzeczalnych przewag nad komórką. Jakich? [13.11.2022] - Strefa Biznesu

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska