
Latem przyszłego roku powinny zakończyć się prace związane z uporządkowaniem i modernizacją terenu przed dworcem PKP w Inowrocławiu. Z kolei zimą 2020 roku pierwsze osoby skorzystają z tunelu, który połączy nowy parking samochodowy przy ul. Magazynowej z peronami i dworcowym budynkiem.
Można powiedzieć, że nowoczesność wkracza w okolice zabytkowego budynku dworca w Inowrocławiu.
Jak zapewniają pracownicy ratusza, wspomniane inwestycje będą jednymi z największych, jakie wykonane zostaną w mieście w tej dekadzie.
- Mają one na celu nie tylko usprawnienie kwestii komunikacyjnych, dotąd szwankujących, ale też zagospodarowanie zaniedbanych okolic dworca, czyli terenów należących głównie do PKP - usłyszeliśmy w ratuszu.
Projekt zakłada powstanie przy ul. Magazynowej parkingu na ponad 100 samochodów oraz łączącego go z budynkiem dworca PKP tunelu pod torami.
Nie jest to nowy pomysł. Plan budowy takiego tunelu pojawił się już w latach 70. ubiegłego wieku, ale dotąd żadne z władz miasta nie podjęły się jego realizacji.
Jak wspomnieliśmy, zagospodarowany zostanie również plac przed dworcem, gdzie będą miejsca tylko do zatrzymania samochodów na chwilę, by osoby udające się w podróż pociągiem mogły opuścić pojazd i wyładować z niego bagaże, czyli w tzw. systemie kiss and ride.
Na placu przed dworcem położna zostanie nowa nawierzchnia, pojawi się też nowoczesne oświetlenie i cała niezbędna infrastruktura.
W przetargu wyłoniono już firmy, które zrealizują inwestycję według zasady „zaprojektuj i wybuduj”. Jest to Polwar z Gdańska oraz Budimex z Warszawy.
Łączny koszt przedsięwzięcia, to 10,8 miliona złotych. Wydatki w części pokryte zostaną ze środków Unii Europejskiej.
- Decyzja o zainwestowaniu przez nas środków na ten cel wynika z poczucia odpowiedzialności za miasto. Okolice dworca to miejsce, w którym nie możemy już czekać na pomoc właściciela gruntów, czyli PKP - mówi Ryszard Brejza, prezydent Inowrocławia.
Spostrzeżeniami i propozycjami dotyczącymi inwestycji inowrocławianie podzielili się z projektantami parkingu, tunelu i terenu przed dworcem, podczas spotkania w Bibliotece Miejskiej.

Latem przyszłego roku powinny zakończyć się prace związane z uporządkowaniem i modernizacją terenu przed dworcem PKP w Inowrocławiu. Z kolei zimą 2020 roku pierwsze osoby skorzystają z tunelu, który połączy nowy parking samochodowy przy ul. Magazynowej z peronami i dworcowym budynkiem.
Można powiedzieć, że nowoczesność wkracza w okolice zabytkowego budynku dworca w Inowrocławiu.
Jak zapewniają pracownicy ratusza, wspomniane inwestycje będą jednymi z największych, jakie wykonane zostaną w mieście w tej dekadzie.
- Mają one na celu nie tylko usprawnienie kwestii komunikacyjnych, dotąd szwankujących, ale też zagospodarowanie zaniedbanych okolic dworca, czyli terenów należących głównie do PKP - usłyszeliśmy w ratuszu.
Projekt zakłada powstanie przy ul. Magazynowej parkingu na ponad 100 samochodów oraz łączącego go z budynkiem dworca PKP tunelu pod torami.
Nie jest to nowy pomysł. Plan budowy takiego tunelu pojawił się już w latach 70. ubiegłego wieku, ale dotąd żadne z władz miasta nie podjęły się jego realizacji.
Jak wspomnieliśmy, zagospodarowany zostanie również plac przed dworcem, gdzie będą miejsca tylko do zatrzymania samochodów na chwilę, by osoby udające się w podróż pociągiem mogły opuścić pojazd i wyładować z niego bagaże, czyli w tzw. systemie kiss and ride.
Na placu przed dworcem położna zostanie nowa nawierzchnia, pojawi się też nowoczesne oświetlenie i cała niezbędna infrastruktura.
W przetargu wyłoniono już firmy, które zrealizują inwestycję według zasady „zaprojektuj i wybuduj”. Jest to Polwar z Gdańska oraz Budimex z Warszawy.
Łączny koszt przedsięwzięcia, to 10,8 miliona złotych. Wydatki w części pokryte zostaną ze środków Unii Europejskiej.
- Decyzja o zainwestowaniu przez nas środków na ten cel wynika z poczucia odpowiedzialności za miasto. Okolice dworca to miejsce, w którym nie możemy już czekać na pomoc właściciela gruntów, czyli PKP - mówi Ryszard Brejza, prezydent Inowrocławia.
Spostrzeżeniami i propozycjami dotyczącymi inwestycji inowrocławianie podzielili się z projektantami parkingu, tunelu i terenu przed dworcem, podczas spotkania w Bibliotece Miejskiej.

Latem przyszłego roku powinny zakończyć się prace związane z uporządkowaniem i modernizacją terenu przed dworcem PKP w Inowrocławiu. Z kolei zimą 2020 roku pierwsze osoby skorzystają z tunelu, który połączy nowy parking samochodowy przy ul. Magazynowej z peronami i dworcowym budynkiem.
Można powiedzieć, że nowoczesność wkracza w okolice zabytkowego budynku dworca w Inowrocławiu.
Jak zapewniają pracownicy ratusza, wspomniane inwestycje będą jednymi z największych, jakie wykonane zostaną w mieście w tej dekadzie.
- Mają one na celu nie tylko usprawnienie kwestii komunikacyjnych, dotąd szwankujących, ale też zagospodarowanie zaniedbanych okolic dworca, czyli terenów należących głównie do PKP - usłyszeliśmy w ratuszu.
Projekt zakłada powstanie przy ul. Magazynowej parkingu na ponad 100 samochodów oraz łączącego go z budynkiem dworca PKP tunelu pod torami.
Nie jest to nowy pomysł. Plan budowy takiego tunelu pojawił się już w latach 70. ubiegłego wieku, ale dotąd żadne z władz miasta nie podjęły się jego realizacji.
Jak wspomnieliśmy, zagospodarowany zostanie również plac przed dworcem, gdzie będą miejsca tylko do zatrzymania samochodów na chwilę, by osoby udające się w podróż pociągiem mogły opuścić pojazd i wyładować z niego bagaże, czyli w tzw. systemie kiss and ride.
Na placu przed dworcem położna zostanie nowa nawierzchnia, pojawi się też nowoczesne oświetlenie i cała niezbędna infrastruktura.
W przetargu wyłoniono już firmy, które zrealizują inwestycję według zasady „zaprojektuj i wybuduj”. Jest to Polwar z Gdańska oraz Budimex z Warszawy.
Łączny koszt przedsięwzięcia, to 10,8 miliona złotych. Wydatki w części pokryte zostaną ze środków Unii Europejskiej.
- Decyzja o zainwestowaniu przez nas środków na ten cel wynika z poczucia odpowiedzialności za miasto. Okolice dworca to miejsce, w którym nie możemy już czekać na pomoc właściciela gruntów, czyli PKP - mówi Ryszard Brejza, prezydent Inowrocławia.
Spostrzeżeniami i propozycjami dotyczącymi inwestycji inowrocławianie podzielili się z projektantami parkingu, tunelu i terenu przed dworcem, podczas spotkania w Bibliotece Miejskiej.

Latem przyszłego roku powinny zakończyć się prace związane z uporządkowaniem i modernizacją terenu przed dworcem PKP w Inowrocławiu. Z kolei zimą 2020 roku pierwsze osoby skorzystają z tunelu, który połączy nowy parking samochodowy przy ul. Magazynowej z peronami i dworcowym budynkiem.
Można powiedzieć, że nowoczesność wkracza w okolice zabytkowego budynku dworca w Inowrocławiu.
Jak zapewniają pracownicy ratusza, wspomniane inwestycje będą jednymi z największych, jakie wykonane zostaną w mieście w tej dekadzie.
- Mają one na celu nie tylko usprawnienie kwestii komunikacyjnych, dotąd szwankujących, ale też zagospodarowanie zaniedbanych okolic dworca, czyli terenów należących głównie do PKP - usłyszeliśmy w ratuszu.
Projekt zakłada powstanie przy ul. Magazynowej parkingu na ponad 100 samochodów oraz łączącego go z budynkiem dworca PKP tunelu pod torami.
Nie jest to nowy pomysł. Plan budowy takiego tunelu pojawił się już w latach 70. ubiegłego wieku, ale dotąd żadne z władz miasta nie podjęły się jego realizacji.
Jak wspomnieliśmy, zagospodarowany zostanie również plac przed dworcem, gdzie będą miejsca tylko do zatrzymania samochodów na chwilę, by osoby udające się w podróż pociągiem mogły opuścić pojazd i wyładować z niego bagaże, czyli w tzw. systemie kiss and ride.
Na placu przed dworcem położna zostanie nowa nawierzchnia, pojawi się też nowoczesne oświetlenie i cała niezbędna infrastruktura.
W przetargu wyłoniono już firmy, które zrealizują inwestycję według zasady „zaprojektuj i wybuduj”. Jest to Polwar z Gdańska oraz Budimex z Warszawy.
Łączny koszt przedsięwzięcia, to 10,8 miliona złotych. Wydatki w części pokryte zostaną ze środków Unii Europejskiej.
- Decyzja o zainwestowaniu przez nas środków na ten cel wynika z poczucia odpowiedzialności za miasto. Okolice dworca to miejsce, w którym nie możemy już czekać na pomoc właściciela gruntów, czyli PKP - mówi Ryszard Brejza, prezydent Inowrocławia.
Spostrzeżeniami i propozycjami dotyczącymi inwestycji inowrocławianie podzielili się z projektantami parkingu, tunelu i terenu przed dworcem, podczas spotkania w Bibliotece Miejskiej.