- Max Verstappen opuści zespół. Wraz z innymi dobrymi inżynierami, którzy mają gwarancję, że pójdą gdzie indziej, niektórzy z nich z Adrianem Neweyem - powiedział Schumacher na antenie Sky Sports Deutschland - To odejście nastąpi w przyszłym roku lub w następnym. Jestem jednak pewien, że odejdzie z Red Bulla.
Według Schumachera, odejście Neweya oznacza "początek końca wielkiej ery sukcesów w Formule 1 dla Red Bulla". Dalej spekulował, że po odejściu Neweya więcej kluczowych pracowników opuści zespół, co określił po prostu jako "tajemnicę poliszynela".
W miarę pogarszania się sytuacji w Red Bullu, zdaniem Schumachera, Verstappen będzie szukał swojej szansy i możliwości gdzie indziej, mimo że jego obecny kontrakt obowiązuje do 2028 roku.
- Wiadomo, że o Holendra zabiega Mercedes - powiedział Schumacher.
Gdzie jest sedno problemów Red Bulla?
Schumacher sugeruje, że sedno problemu leży po stronie Christiana Hornera, szefa zespołu Red Bulla.
Schumacher skrytykował podejście Hornera do zarządzania zespołem, a w szczególności jego wiarę w to, że może poprowadzić zespół do dalszych sukcesów bez wsparcia wieloletnich członków zespołu - W rzeczywistości jest tak, że Christian Horner zakłada, że nie potrzebuje tych wszystkich ludzi wokół siebie – wyjaśnił Schumacher, podkreślając rozdźwięk między wizją Hornera a etosem współpracy zaszczepionym przez nieżyjącego już Dietricha Mateschitza, współzałożyciela Red Bulla.
- To już nie jest duch zespołowy, którego chciał Didi Mateschitz - ubolewał Schumacher - To, co się teraz dzieje, to prawdziwy wstyd. To smutne, że zespół tak się rozpada.
Kolejny rozdział Neweya i jego wpływ na sytuację w stawce Formuły 1
Zwracając uwagę na Neweya, Schumacher spodziewa się poważnych zmian w krajobrazie inżynieryjnym Formuły 1 - Wierzę, że Ferrari zaprojektowane przez Adriana Neweya będzie na torze w 2026 roku – ujawnił Schumacher, sugerując, że negocjacje dotyczące odejścia Neweya z Red Bulla były prawdopodobnie prowadzone przez dyrektora generalnego Olivera Mintzlaffa, odzwierciedlającego planowanie strategiczne i szacunek dla ich przeszłych osiągnięć.
W miarę jak zachodzić będą znaczące zmiany, przyszłość Red Bulla wisi na włosku, a odejście zarówno Neweya, jak i potencjalnie Verstappena zwiastuje kluczowe zmiany w padoku. Według Schumachera społeczność Formuły 1 będzie uważnie obserwować, jak konsekwencje tych ruchów mogą na nowo zdefiniować dynamikę zespołu i jego konkurencyjność w nadchodzących sezonach.
