https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Toruń dostanie 9 mln zł na budowę linii tramwajowej

Lech Kamiński
9 mln zł dostanie Toruń na rozbudowę linii tramwajowej i dróg od warszawskiej spółki, która chce postawić na obrzeżach miasta największe w regionie centrum handlowe.

Jeśli miastu starczy pieniędzy tramwaj dotrze także do szkoły redemptorystów.

"Cieszę się, że dzięki nowej inwestycji ten zaniedbany do niedawna fragment Torunia odżyje. Długo pertraktowaliśmy z inwestorem, spółką Karawela, nad pakietem spraw, które przy okazji tej inwestycji wniesie do miasta; rozmowy nie były łatwe, ale w końcu znaleźliśmy złoty środek" - podkreślił w piątek Michał Zaleski, prezydent Torunia.

Tramwaj do Portu Drzewnego ma kosztować 30 mln zł

Inwestor przekaże miastu prawie 6 mln zł na przedłużenie linii tramwajowej, która dzięki temu dotrze do planowanego centrum handlowego. Przy okazji zostanie tu zbudowana także sieć kanalizacji deszczowej.

Przedłużenie linii tramwajowej pozwoli na wybudowanie kolejnego jej odcinka, który ma dotrzeć do Portu Drzewnego, czyli głównej siedziby szkoły wyższej o. redemptorsytów i planowanego przez nich dopiero w tym miejscu gigantycznego kościoła. Koszt wszystkich inwestycji związanych z linią tramwajową w tym rejonie szacowany jest na około 20 mln zł.

Około trzy miliony zł miasto dostanie także na rozbudowę i zmodyfikowanie układu drogowego. Będzie on uwzględniał planowaną dopiero w tym miejscu trasę średnicową.

Wenderlich: Niech Rydzyk dołoży na linię tramwajową do Portu Drzewnego

Centrum handlowe Karawela powstanie na terenie, który jeszcze kilka lat temu zajmowały upadłe zakłady chemiczne Polchem. Planowana przez warszawską spółkę inwestycja kosztować ma w sumie ponad sto milionów złotych.

Karawela ma być największym regionalnym centrum handlowym. Jego otwarcie planowane jest przed końcem 2013 roku lub na początku roku 2014. Projekt, o łącznej powierzchni 70 tys. m kw, zakłada wybudowanie galerii handlowej oraz parku handlowego.

"W ciągu kilku tygodni chcemy wystąpić w wnioskiem o budowę, a jesienią lub wiosną przyszłego roku ruszyć z pracami budowlanymi. Mam nadzieję, że w planowanym terminie spotkamy się na otwarciu obiektu" - podkreślił w piątek Sebastian Bogusz, członek zarządu spółki Karawela. (PAP)

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość
i z likwidacją się pośpieszono nie przewidziano rozbudowy terenów przy chełmińskiej a teraz muszą się tłoczyć mieszkańcy w autobusach linii 27 i 31 i teraz nie trzeba było budować od nowa raczej nie doczekamy się prawdziwego rozwoju komunikacji tramwajowej za tego towarzysza
g
gość
Przecież tramwaj już kiedyś jeździł Sz.Chełmińską na Wrzosy-do Dworca Północnego. Linię nr 3 zlikwidowali bo była nie opłacalna!!! szyny zalano asfaltem , to po co mają ją teraz przywracać??? bez sensu!!!! Wrzosiaki mają własne samochody i nikt nie telepie się tramwajem
G
Gość
Przecież tramwaj już kiedyś jeździł Sz.Chełmińską na Wrzosy-do Dworca Północnego. Linię nr 3 zlikwidowali bo była nie opłacalna!!! szyny zalano asfaltem , to po co mają ją teraz przywracać??? bez sensu!!!! Wrzosiaki mają własne samochody i nikt nie telepie się tramwajem
r
rubin
Ciekawe czy inwestor wie, ze MZK wyłączyło wszystkie połączenie tramwajowe pomiędzy motoareną a rubinkowem ;-)
Pytanie, komu z przesiadkami będzie się chciało jechać do centrum handlowego z największego osiedla toruńskiego jakim jest rubinkowo? MZK gratulujemy pomysłów! Już teraz pracownicy nie mają jak dojechać do miejsc pracy a za chwile kibice na mecze żużlowe. Centrum Plaza również z pewnością się cieszy, że spora część klientów im odpadła :-)
e
ewa
nie ma to jak napisać 'starczy' i to na samym początku artykułu, aż płakać się chce, jak się widzi takie podstawowe błędy.
g
gość
Te 30milionów powinno być przeznaczone na łącznik po zniszczeniu przez Zalewskiego torowiska przy wschodniej a nie do świątyni Rydzyka przez 8 lat wiedział że będzie budował most na wschodniej i nic nie zrobił by zrekompensować zlikwidowane torowisko niszczy nie buduje towarzysz Zalewski a te nieudolne remonty gdzie co rusz pojawiają się ekipy remontowe to widać jakimi nieudolnymi współpracownikami się otacza
M
Miro
30-6=24 łatwo policzyć ile kasy ma dołożyc o.Rydzyk.

Grosza nie dołoży,a mohery bedą jeżdzić,jeszcze im darmowe bilety załatwi.
Ł
Łukasz
2 km linii za 30 mln zł? To jest 1 km za 15 mln. 500 m za 7,5mln, 250 m za 3,7 mln, 125 m za 1,2 mln,60 m za 600 tyś czyli 1 (słownie jeden) metr toru tramwajowego skierowanego ku Ojcu Redemptoryście kosztować będzie torunian 10 tyś zl.Za co pytam, za co do chol....?

hmmmm.... Matematyk z Ciebie doskonały... Może wyliczysz mi ile będzie kosztować metr linii tramwajowej np. w kierunku Lubicza?? Na moje też 10 tys! Co żal cztery litery Ci ściska... Żałosne jest to jak jesteście oślepieni nienawiścią do innych ludzi m.in. o Rydzyka, M.Zaleskiego i innych. Sam nie jestem ich zwolennikiem, ale wiem co jest dobre dla miasta i jego mieszkańców. Takimi na pewno są inwestycje w tamtym rejonie!
F
Fazja
Po co tramwaj do Portu Drzewnego???? Dla kilku studentów szkoły Rydzyka????
Tramwaj jest potrzebny np. na ulicy Chełmińskiej z dojazdem na Wrzosy. Mieszka tam tylu ludzi. Nie wiem kto planuje te inwestycje?????
e
ewa
30-6=24 łatwo policzyć ile kasy ma dołożyc o.Rydzyk.
K
Kucyk
2 km linii za 30 mln zł? To jest 1 km za 15 mln. 500 m za 7,5mln, 250 m za 3,7 mln, 125 m za 1,2 mln,60 m za 600 tyś czyli 1 (słownie jeden) metr toru tramwajowego skierowanego ku Ojcu Redemptoryście kosztować będzie torunian 10 tyś zl.Za co pytam, za co do chol....?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska