Toruński magistrat właśnie wydał pozwolenie na budowę hali produkcyjno-magazynowej, którą zajmie fabryka plastikowych części do aut Boryszew Automotive Plastics.
Decyzja wejdzie w życie w ciągu dwóch tygodni i wówczas inwestor będzie mógł wejść na plac budowy. Do tej pory firma zajmowała się adaptacją istniejącej hali na terenie przy ul. Skłodowskiej-Curie, którą zajmowała Elana. Teraz zaś nadszedł czas na dobudowę nowej części, która zostanie połączona ze starą i istniejącą infrastrukturą techniczną.
Hale, silosy i biura
Oprócz produkcji i magazynów znajdzie się tam część techniczno-socjalna oraz biurowa, zadaszenia nad strefami załadunku i rozładunku, a także trzy wielkie silosy do magazynowania polimerów niezbędnych do produkcji plastykowych części do samochodów.
Nowa hala będzie mieć prawie 11,6 tys. m kw. powierzchni. - A całość - 12,7 tys. m kw. powierzchni użytkowej - mówi Adam Popielewski, dyrektor wydziału architektury i budownictwa toruńskiego magistratu.
Według wcześniejszych informacji zakład ma ruszyć jeszcze w tym roku. Boryszew, który należy do Romana Karkosika, nie zdradza jednak dokładnych terminów, ale pojawiły się już zapowiedzi, że może się to stać w połowie tego roku. Plastykowe części do aut z tworzyw sztucznych będą powstawać za pomocą wtrysku w specjalnie przygotowane formy. Maszyny do ich produkcji mają zostać sprowadzone z Niemiec. Ale jak zapewnia Boryszew, ich instalacja oraz rozruch przebiegnie szybko i bez żadnych problemów. - W tym przypadku stawia się ciąg maszyn, które w krótkim czasie wchodzą w tryb właściwej pracy - tłumaczy Michał Kujawski, rzecznik Boryszewa. - Mamy w tym spore doświadczenie, niedawno otwieraliśmy fabrykę w Rosji.
Zatrudnią 250 osób
Najwięcej czasu ma zająć przygotowanie budynków i towarzyszącej im infrastruktury technicznej. Zakład na początek zatrudni 250 osób. Boryszew w październiku ub.r. zapowiadał jednak, że w ciągu kolejnych kilku lat zatrudnienie może się wzrosnąć kilkukrotnie. Wszystko zależy od kontraktów, jakie pozyska fabryka. A tych nie brakuje. Firma już w ub.r. podpisała 120-milionową umowę z Grupą Volkswagen na produkcję komponentów motoryzacyjnych do modeli: caddy i t6.
Na toruńskim zakładzie się nie skończy. Części do samochodów mają być produkowane również w Crystal Parku, czyli w strefie ekonomicznej w Ostaszewie pod Toruniem. Boryszew ma kupić 80 proc. udziałów w japońskim zakładzie Tensho Poland Corporation i uruchomić w jego halach produkcję.
Czy obie fabryki Boryszewa będą funkcjonować równolegle? - Biorąc pod uwagę liczne zapytania od klientów z branży automotive, jak i decyzję koncernu Volkswagen o budowie nowej fabryki we Wrześni, oceniamy, że obydwie lokalizacje zostaną wykorzystane - mówił w marcu Paweł Surówka__z zarządu Boryszewa. - Ostateczne postanowienia zostaną podjęte po sfinalizowaniu umowy z Grupą Tensho.
