https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Toruński MZK znów stawia na solarisy

WG
Stopniowo z naszych ulic znikają bardzo stare autobusy. Niedługo będziemy mieli pięć nowych wozów
Stopniowo z naszych ulic znikają bardzo stare autobusy. Niedługo będziemy mieli pięć nowych wozów Lech Kamiński
Niskopodłogowe, wyposażone w monitoring i ciekłokrystaliczne panele z listą przystanków i ewentualnych przesiadek - tak mają się prezentować nowe wozy miejskiego przewoźnika.

Kiedy nowe wozy dotrą do zajezdni? Miejski Zakład Komunikacji rozstrzygnął przetarg na pięć nowych autobusów. Zwycięską ofertę - pod uwagę była brana m.in. cena, warunki techniczne i koszty zużycia energii - złożyła spółka Solaris Bus & Coach. Opiewa ona na 4,4 mln zł. Nieco więcej - 4,5 mln zł - zażądała firma AMZ Kutno.

- W ciągu 10 dni może się ona odwołać od tego werdyktu do Krajowej Izby Odwoławczej - tłumaczy Piotr Reich, rzecznik prasowy miejskiej spółki.

Czytaj też: Ambitne plany toruńskiego MZK. Pasażerowie zyskają?

Pierwotnie >autobusy miały dotrzeć do Torunia do 20 grudnia. Ostateczny termin - przetarg się wydłużył - zostanie określony w umowie. Początkowo miejski przewoźnik chciał kupić cztery pojazdy na olej napędowy i jeden zasilany gazem ziemnym CNG. - Żadna z firm nie zaproponowała nam pojazdu na gaz, dlatego skorzystaliśmy z opcji domówienia piątego wozu na zwykłe paliwo - tłumaczy rzecznik. MZK wzbogaci się o niskopodłogowe wozy marki Solaris Urbino 12. Będą one wyposażone m.in. w automatyczną skrzynię biegów, silnik spełniający wymagania normy Euro-5, monitoring, automaty do sprzedaży biletów, system detekcji i gaszenia pożaru komory silnika. klimatyzację kabiny kierowcy.

Nowością będą ciekłokrystaliczne panele z informacją pasażerską: numerem linii, aktualną godziną, a także listą przystanków w formie termometru. Będą także wyświetlane możliwe przesiadki. MZK ma już 20 solarisów: 18-metrowego przegubowca, 14 o długości 12 m (w tym trzy zasilane CNG i 11 na olej napędowy), a także pięć mniejszych - 8,6-metrowych.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

v
virtuous
do virtuous, za częstotlwość kursowania, ceny biletów, klimatyzację w autobusach, dostępność komunikacji odpowiada nie MZK a WKG UM Toruń Referat d/s komunikacji, więć pretensje nie pod tym adresem, organizator odpowiada za kształt komunikacji a MZK jest tylko wykonawcą, trzeba trochę wiedzy mieć, żeby już coś pisać

Maksik ! Nie obchodzi mnie to kto za co odpowiada ! Oczekuję komunikacji miejskiej na miarę XXI wieku, a w Toruniu tkwi ona cały czas w głębokim PRL-u ! Lepszą już mieli 30 lat temu w NRD. Taką wiedzę jaką posiadasz to możesz przekazać swoim dzieciom i wyrosną z nich takie oszołomy jak Ty.
M
Marcin
Zgadza,się wszyscy piszą MZK a cala prawda jest taka ze to UM Torunia odpowiada za ceny biletów punktualność autobusów przy dzisiejszych rozkładach jazdy jakie obowiązują o punktualności możemy pomarzyć.Pozdrawiam
m
max
do virtuous, za częstotlwość kursowania, ceny biletów, klimatyzację w autobusach, dostępność komunikacji odpowiada nie MZK a WKG UM Toruń Referat d/s komunikacji, więć pretensje nie pod tym adresem, organizator odpowiada za kształt komunikacji a MZK jest tylko wykonawcą, trzeba trochę wiedzy mieć, żeby już coś pisać
J
Juliusz
Urzędasy z MZK mają gdzieś pasażerów. Liczy się to co dostają pod stołem za zakup solarisów...
Komuna ma się dobrze.
v
virtuous
Może w końcu toruński MZK postawiłby na punktualność, częstotliwość kursowania, niskie ceny biletów, czyste i klimatyzowane dla pasażerów wozy, dostępność komunikacji, obsługę pasażerów w kasach ??? Mi jest obojętne czy będę jeździł Jelczem, Solarisem. Manem, Marcedesem czy inną marką. Ma być tak jak napisałem w pierwszym zdaniu !!! Czym Wy się podnbiecacie ? Dobrze, że chociaż wybrano autobusy częściowo polskiej produkcji !!!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska