https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj aż do Myślęcinka? Znamy opinię drogowców

Agata Kozicka
Kolej parkowa spłonęła w 2011 roku. Doszczętnie. Co jakiś czas jednak wraca pomysł na transport szynowy w Myślęcinku
Kolej parkowa spłonęła w 2011 roku. Doszczętnie. Co jakiś czas jednak wraca pomysł na transport szynowy w Myślęcinku Jarosław Pruss/archiwum gp
Czy w Bydgoszczy można wydłużyć linię tramwajową z pętli w Lesie Gdańskim aż do zoo w Myślęcinku? Znamy na ten temat opinię drogowców.

- Czytam ostatnio o tym, że planowany jest buspas do Myślę-cinka. Ma zostać wybudowany wzdłuż ulicy Gdańskiej od pętli tramwajowej Las Gdański do pętli Myślęcinek - przypomina nasz Czytelnik, pan Ryszard z Bartodziejów. - A ja zastanawiam się, po co. Podobno inwestujemy w niskoemisyjny transport, w tramwaje. No więc w Myślęcinku, czyli w miejscu, które jest „zielonymi płucami” dla naszego miasta, tym bardziej drogowcy powinni o taki transport zadbać.

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<

Pan Ryszard nie tylko wskazuje problem, ale ma i pomysł na jego rozwiązanie. - Czy nie lepiej te pieniądze przeznaczyć na przedłużenie linii tramwajowej z obecnej pętli do zoo. Przecież można wykorzystać torowisko po kolejce, która tamtędy jeździła - proponuje. - Trzeba tylko dorobić połączenie od pętli do krańcowego przystanku kolejki.

Jakkolwiek pomysł brzmi atrakcyjnie, to nie jest wcale aż taki prosty i tani w realizacji.- Pomysł Czytelnika piękny, ale po pierwsze torowiska już nie ma - przypomina Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy zarządu dróg. - Nawet gdyby jeszcze leżało, to mielibyśmy tylko jeden tor, a przy natężeniu, jakiego wymaga ten odcinek, musiałyby być dwa, po jednym w każdą stronę. Drugi trzeba byłoby dobudować. Ale to i tak jest tylko teoretyczna dywagacja, ponieważ tory kolejki nijak nie pasują do naszych tramwajów. Nie moglibyśmy nic z nich wykorzystać, ani torów, ani nawet podbudowy. To zupełnie inny system, technologia. Torowisko musielibyśmy w praktyce budować od zera. Kolejna sprawa - do tego dochodziłoby połączenie z obecnym torowiskiem i pętla w Myślęcinku. Następna rzecz - tramwaj i tak nie mógłby jechać dalej na górę do centrum wystawienniczego. Na tym odcinku i tak musiałby być autobus.

Ceny masła biją rekordy. Kiedy możemy liczyć na spadek cen?

Ale skoro inwestujemy w niskoemisyjny transport, to czemu nie pokusić się o taka linię?

- Taka inwestycja to byłby koszt przekraczający kilkunastoletnie koszty funkcjonowania połączenia autobusowego - dorzuca Kosiedowski.

Na inne tramwajowe inwestycje jednak dokłada nam Unia Europejska. Czemuż nie miałaby wesprzeć tej?

- Trudno powiedzieć, jaka byłaby decyzja unijna, ale taką inwestycję trudniej byłoby umotywować niż np. tramwaj w ulicy Kujawskiej czy linia łącząca Toruńską z Fordońską. Dlaczego, bo mówimy o połączeniu w Myślęcinku, które byłoby raczej sezonowe. Przez Myślęcinek przetacza się wprawdzie rocznie 1,2 mln osób, czyli średnio każdy bydgoszczanin bywa tam 4 razy w roku, ale większość tych wizyt dotyczy ciepłych miesięcy, a poza tym wiele z nich to wizyty rowerem, albo transportem osobistym. Kolejna sprawa, tam tramwaj nie byłby po to, żeby odciążyć centrum miasta, a to jest ważne przy przydzielaniu dotacji.

Wideo: INFO Z POLSKI 20.07.2017

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bolesław

Dlaczego boimy się nowości. Można zamontować kolejkę linową za mniejsze pieniądze. Będzie atrakcja widokowa, minimalne ingerowanie w środowiski, i transport. Jest taki koncern , nazywa się ,,Leintner,, w Austrii i robi kolejki na całym świecie, nawet te nietypowe projekty. Trzeba tylko chcieć. Będzie atrakcja i reklama na cały kraj!

S
Stanisław z Fordonu

Pan Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy ZDMiKP wprowadza czytelników GP w błąd wypowiedzią, że tramwaj nie może jechać pod górkę do Centrum Wystawienniczego. Chciałbym zapytać, a w czym problem. Czy chodzi tu o wykonanie odpowiedniego wykopu w skarpie, czy też o koszty? Tak na marginesie pierwsze plany budowy linii tramwajowej do Myślęcinka powstały już w 1910 roku, a w roku 1987 powstał projekt techniczny dwutorowej linii tramwajowej do podnóża skarby, który miał być zakończony pętlą. Zabrakło tylko pieniędzy.  

A
Artur
Prosze przejechac sie w ndz wieczorem to zobaczycie czy nie ma korkow....Bus pas bedzie bardzo dobry.Co za roznica czy bus pas czy wydluzony tramwaj.Wazne ze chociaz jeden srodek lomunikacji bedzie szybciej jezdzil
j
jestesmzmaista

skoro jest powiedziane, że jest to "sezonowe".....to po co...? przecież i tak właściciele samochodów MUSZĄ dojechać swoim 20-letnim autem pod samą górkę, dowieźć panienkę, bo jej się nóżki zmęczą.........i tak nuworysze nie będą korzystać z komunikacji miejskiej jak ma to miejsce teraz - lepiej stać w korkach, smrodzić i hałasować bo MAM WOZA

 

K
Karol
Ale po co? Na tym odcinku nie ma korków i autobusy jadą bez przeszkód.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska