Trasy kolejowe na Kujawach i Pomorzu będzie obsługiwać Polregio. Arriva za droga?

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Wszystkie linie od 12 grudnia 2021 przez rok będą obsługiwane przez Przewozy Regionalne (Polregio).
Wszystkie linie od 12 grudnia 2021 przez rok będą obsługiwane przez Przewozy Regionalne (Polregio). Anna Gołata
Udostępnij:
Arriva prawdopodobnie wycofa się z Kujaw i Pomorza w 2022 roku. Na radzie sesji Sejmiku Województwa (29.11) marszałek Piotr Całbecki poinformował, że rozmowy o powierzeniu przewozów do grudnia 2022 roku z tym przewoźnikiem nie przynoszą pozytywnych skutków, dlatego linie spalinowe ma przejąć Polregio.

Piotr Całbecki: - Ta oferta, która wygrała, właściwie jest jedyną, która mogła być przez nas rozpatrzona pozytywnie. I są to Przewozy Regionalne (Polregio). Wszystkie linie od 12 grudnia będą obsługiwane przez Przewozy Regionalne. Zawarliśmy porozumienie kończące negocjacje w tym zakresie. Niestety, wcześniejsza oferta Arrivy była znacznie droższa i nie wypełniała naszych oczekiwań, również jakościowych. Dlatego podjęliśmy taką decyzję, innej nie mogliśmy.

Co dalej przetargiem na kujawsko-pomorskie linie?

Przetarg jest na etapie skargi, którą złożył jeden z przewoźników i 6 grudnia odbędzie się kolejne posiedzenie.

Jakie będzie rozstrzygnięcie? Trudno w tej chwili przewidzieć. - Nawet, jeśli decyzją Krajowej Izby Odwoławczej będziemy musieli całe to postępowanie unieważnić, nie ma to wpływu na to, co się będzie działo na torach od 12 grudnia. Będziemy mieli dużo czasu na przeprowadzenie nowej procedury, wyciągając wnioski z pewnych błędów czy niedociągnięć, które popełniliśmy na etapie przygotowania. Postępowanie jest tym trudniejsze, że przecieraliśmy szlaki w Polsce - nie było wiele takich przetargów. Mogliśmy więc pewnych rzeczy nie widzieć. Za to dziś będziemy widzieć więcej. Czyli, jeśli jeszcze raz ogłosimy postępowanie, będzie ono przygotowane dobrze - mówił marszałek.

Polregio nie posiada taboru, aby od 12 grudnia przejąć linie spalinowe, dlatego na trasie Bydgoszcz - Chełmża pociągi zastąpią autobusy. Jest plan, aby uruchomiło pociągi na tej trasie od kwietnia. Marszałek poinformował o toczących się rozmowach Polregio z SKPL w sprawie wypożyczenia taboru.

Arriva za droga...

- Wszystkie linie od 12 grudnia będą obsługiwane przez Przewozy Regionalne (Polregio). - Zawarliśmy przed chwilą porozumienie kończące negocjacje w tym zakresie. Niestety, wcześniejsza oferta Arrivy była znacznie droższa i nie wypełniała naszych oczekiwań, również jakościowych. Dlatego podjęliśmy taką decyzję, innej nie mogliśmy - podsumował marszałek.

- Zgodnie z prośbą Urzędu Marszałkowskiego złożyliśmy ofertę na obsługę pakietu spalinowego. Zabiegamy o to, żeby połączenia były jak najwygodniejsze dla pasażerów - odpowiada nam Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio. - Mamy nadzieję, że przejęcie przez Polregio obsługi tras niezelektryfikowanych pozwoli zracjonalizować koszty obsługi połączeń w województwie kujawsko-pomorskim.

Co na to Arriva?

- Jesteśmy ogromnie zaskoczeni i zdziwieni decyzją Piotra Całbeckiego o przekazaniu przewoźnikowi Polregio realizacji połączeń na obsługiwanych przez nas liniach. Nasze wątpliwości budzi nie tylko fakt samej decyzji, ale również forma w jakiej to nastąpiło. Tak istotna dla pasażerów i mieszkańców regionu, naszej spółki i pracowników, decyzja nie została nam przekazana bezpośrednio, ale dowiedzieliśmy się o niej podczas transmisji posiedzenia sejmiku województwa w dniu, w którym miało odbyć się kolejne spotkanie negocjacyjne - odpisała Joanna Parzniewska, rzecznik Arrivy. - To dziś mieliśmy przedstawić naszą ostateczną ofertę na obsługę połączeń zgodnie z ustaleniami z przedstawicielami Urzędu. Tymczasem Pan Marszałek ogłasza publicznie, że przedstawiona oferta jest zbyt droga, nie mając ostatecznej jej wersji w ręce. Trudno też mówić o droższej i tańszej ofercie, jeśli oferentów pyta się o różne zakresy świadczenia usług. Jest to dla nas niezrozumiałe postępowanie, a przyjęte argumenty, niestety, nie znajdują odzwierciedlenia w rzeczywistym przebiegu negocjacji i zaproponowanych przez nas warunkach.

Do sprawy wrócimy jutro.

Rzadsze zakupy wspierają rozwój rynku przetworów, mrożonek i soków

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Justyna
Kpina !! Arriva może i nie była jakaś najlepsza ale też nie najgorsza... dojezdzam do Torunia pociągiem od 6 lat ! DO PRACY !! Nie wyobrażam sobie gdyby tych pociągów miałoby nie być.. POLREGIO dalo im moze niższa cene ale ciekawe ile my zapłacimy za ich "luksusy", bo jeśli chodzi o wygodę pociągów to jest straszą w porównaniu z Arriva.. jestem zalamana..
Q
Qu
30 listopada, 12:12, KONSTYTUCJA SKU****YNY !!!:

Czas najwyższy wyp*****lić niemiecki kapitał z Polski poprzez obciążenie możliwie wysokimi podatkami, lawiną kontroli, zamknięciem im polskiego rynku jako reperkusja wstrzymywania Polsce funduszy unijnych, wprowadzenie kontroli i odpraw celnych na granicach, nacjonalizacją wrażliwych dla obronności RP niemieckich firm. Następnie likwidacja statusu niemieckiej mniejszości narodowej w Polsce i mandatu w Sejmie RP, ograniczenie do szczebla maksymalnie chargé d’affaires wszelkich kontaktów. Równolegle musimy wzmacniać WP i zgodnie z doktryną Marszałka Józefa Piłsudskiego dokonać prewencyjnego ataku na DE (zająć koniecznie Berlin) dopóki mamy militarną przewagę nad tym zbrodniczym narodem !

polregio szukac pracownikow na nowe trasy - proponuje sie zglosic - bedziesz mogl sie pochwalic ze osobiscie wypier... niemiecki kapital z polski ;]

E
Ezechiel
To chyba dobrze, że niemiecki przewoźnik odpadł......
Dodaj ogłoszenie