Trzy nowe linie tramwajowe i bilety czasowe komunikacji w Bydgoszczy

WM
Z bydgoskich autobusów zniknąć mają bilety jednorazowe
Z bydgoskich autobusów zniknąć mają bilety jednorazowe Tomasz Czachorowski
Trzy nowe linie tramwajowe i bilety czasowe w przyszłym roku - dziś prezydent Bydgoszczy opowiadał o zmianach w komunikacji miejskiej.

Nowe linie tramwajowe mają być trzy. Pierwsza ma łączyć ulicę Chodkiewicza i wpadać na rondo Fordońskie, druga - w pierwszym etapie budowy połączy Solskiego z Bielicka a docelowo - rondo Kujawskie z Grunwaldzkim, trzecia zaś skomunikuje ul. Gdańską z pętlą na ul. Rycerskiej.

Podczas najbliższej sesji Rady Miasta - 26 września - Bruski zamierza złożyć wniosek o przeznaczenie pieniędzy na sfinansowanie prac koncepcyjnych przy budowie tych połączeń. To dopiero początek drogi. Budowa ma być sfinansowana ze środków Unii Europejskiej na lata 2012-2027.

Ratusz zapowiedział też, że zlikwiduje jednorazowe bilety komunikacji miejskiej. Zarząd Dróg Miejskich - jak pisaliśmy w sobotę - przygotował kilka koncepcji wprowadzenia biletów czasowych. Prawie każda z nich zakłada, że papierowe jednorazówki znikną. Bilety mogą być przesiadkowe albo bezprzesiadkowe. Jedna z koncepcji zakłada, że będzie tez rejestrowany czas wejścia i opuszczenia przez pasażera autobusu albo tramwaju komunikacji miejskiej. - To dość skomplikowany problem - przyznał Rafał Bruski, prezydent miasta.

Bilety czasowe pojawią się w Bydgoszczy dopiero w przyszłym roku.

- Wprowadzenie konkretnego rozwiązania będzie poprzedzone konsultacjami społecznymi - mówi Patryk Gulcz, prezes Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Komunikacji Miejskiej w Bydgoszczy. - Nasi ankieterzy będą podróżować autobusami i obserwować, który z pasażerów kasuje bilet jednorazowy. Potem do niego podejdą i będą pytać o okoliczności podróży, w jakim celu jedzie, ile przystanków itp.

Bilety czasowe pojawią się w Bydgoszczy dopiero w przyszłym roku.

Mistrzowie parkowania w Kujawsko-Pomorskiem [zobacz zdjęcia]

O krok od wielkiej tragedii! Cudem uniknęli śmierci! [wideo - program Stop Agresji Drogowej]

Wideo

Materiał oryginalny: Trzy nowe linie tramwajowe i bilety czasowe komunikacji w Bydgoszczy - Express Bydgoski

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lee
oj myślę, że te bzdury (zwłaszcza o tych biletach - których zresztą i tak nigdzie już nie można kupić ) nie dojdą do skutku i temu prezydentowi podziękujemy ...
U
Unknown
Moim zdaniem bilety jednorazowe są jedynym słusznym rozwiązaniem. Bez sensu jest system obowiązujący w niektórych miastach, gdzie na dłuższej trasie trzeba kasować kilka biletów - to tylko utrudnia podróż i przyczynia się do powstania sztucznego tłumu przy kasownikach. A szczyt szczytów to karty miejskie, które trzeba kasować - przecież to tak utrudnia, że szok. Od kilku lat podaję Bydgoszcz jako przykład dobrze zorganizowanej komunikacji miejskiej - nie psujcie tego
s
skaner
No tak , aktywność obecnego prezydenta jest 100% jest niemal wszędzie i robi wszystko , chciałem mu podziękować za rozkopane miasto , za obietnice co On jeszcze zrobi , a co zrobił ? gdzie on był przez trzy lata ? ukrywał się przed mieszkańcami ? nagle teraz się obudził nagle wszystkie inwestycje ruszyły w roku wyborów jaki dobry z niego wujek , tak to kiełbasa wyborcza .
M
McLion
Zamiast tak wymyślnych przedłużeń obecnych linii, jakie proponuje nam prezydent, a które nie przyniosą istotnych odciążeń w ruchu pasażerskim, czas powrócić do zaniechanej koncepcji sprzed lat i wybudować linię na osiedle Błonie. Pozwoliłoby to na zmniejszenie liczby dublujących się autobusów dojeżdżających zatłoczoną ul. Szubińską do tego osiedla i tym samym skróciłoby czas przejazdu do węzła na rondzie Grunwaldzkim i dalej. Można to zrobić naprawdę niedużym nakładem finansowym, bo na dużej większości trasy znajduje się już szeroki pas zieleni, a jedynym większym problemem byłoby utworzenie w miarę niekolizyjnej pętli na wysokości ul. Schulza, a może i dalej, tuż przed wiaduktem nad torami kolejowymi. W dalszej przyszłości można pomyśleć o puszczeniu tej linii aż do Białych Błot.
M
Marko
Obietnące, obietnice- wszyscy wiedzą że to zwykla kielbasa wyborcza. Zresztą może i lepiej - jak to mają być takie buble jak lodowisko bez trybun, trasa bez chodnika czy plastylinowe torowisko do Fordonu z tramwajami na kwadratowych i podkutych kolach- to niech zostanie jak jest. Jeszcze trochę poczekamy na kompetentniejszego włodarza. P
W
Waldemar
Super wizja, ale narazie nie może się miasto uporać z inną inwestycją. Więc to pewnie też nie wyjdzie czas chyba zmienić władze miasta. Będziemy pamiętać o wszystkim na wyborach.
k
kiaoaoaa
np. w Poznaniu są bilety czasowe / przystankowe - spytajcie o ich system - przy wchodzeniu i wychodzeniu do autobusu czy tramwaju "odbija się" kartę 'przedpłacową' - skoro u nich działa to czemu nie u nas?
i jeszcze jedna rzecz, na którą pewno część będzie oburzona - wsiadanie przednimi drzwiami przy kierowcy, wysiadanie pozostałymi - nie będzie gapowiczów, śmierdzących meneli itp....w innych krajach to działa i jest ok - czemu nie mamy być pionierami w Polsce...?
chcecie płacić za innych i za brudasów...?
Dodaj ogłoszenie