Nowe linie tramwajowe mają być trzy. Pierwsza ma łączyć ulicę Chodkiewicza i wpadać na rondo Fordońskie, druga - w pierwszym etapie budowy połączy Solskiego z Bielicka a docelowo - rondo Kujawskie z Grunwaldzkim, trzecia zaś skomunikuje ul. Gdańską z pętlą na ul. Rycerskiej.
Podczas najbliższej sesji Rady Miasta - 26 września - Bruski zamierza złożyć wniosek o przeznaczenie pieniędzy na sfinansowanie prac koncepcyjnych przy budowie tych połączeń. To dopiero początek drogi. Budowa ma być sfinansowana ze środków Unii Europejskiej na lata 2012-2027.
Ratusz zapowiedział też, że zlikwiduje jednorazowe bilety komunikacji miejskiej. Zarząd Dróg Miejskich - jak pisaliśmy w sobotę - przygotował kilka koncepcji wprowadzenia biletów czasowych. Prawie każda z nich zakłada, że papierowe jednorazówki znikną. Bilety mogą być przesiadkowe albo bezprzesiadkowe. Jedna z koncepcji zakłada, że będzie tez rejestrowany czas wejścia i opuszczenia przez pasażera autobusu albo tramwaju komunikacji miejskiej. - To dość skomplikowany problem - przyznał Rafał Bruski, prezydent miasta.
Bilety czasowe pojawią się w Bydgoszczy dopiero w przyszłym roku.
- Wprowadzenie konkretnego rozwiązania będzie poprzedzone konsultacjami społecznymi - mówi Patryk Gulcz, prezes Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Komunikacji Miejskiej w Bydgoszczy. - Nasi ankieterzy będą podróżować autobusami i obserwować, który z pasażerów kasuje bilet jednorazowy. Potem do niego podejdą i będą pytać o okoliczności podróży, w jakim celu jedzie, ile przystanków itp.
Bilety czasowe pojawią się w Bydgoszczy dopiero w przyszłym roku.
Mistrzowie parkowania w Kujawsko-Pomorskiem [zobacz zdjęcia]
O krok od wielkiej tragedii! Cudem uniknęli śmierci! [wideo - program Stop Agresji Drogowej]