
Miejsce 2 – jabłko, 350 mln kg w latach 2018-23
- „Jabłko z wieczora i nie ma doktora” – mówi popularne polskie porzekadło. To, że ta ludowa mądrość ma realne odzwierciedlenie w zwyczajach zakupowych Polaków od lat widać bardzo czytelnie w danych – czytamy w raporcie największej sieci handlowej w Polsce.

Miejsce 1 – banan, 820 mln kg w latach 2018-23
Od 2018 roku najczęściej do koszyków klientów trafia banan. Średni roczny poziom jego sprzedaży jest stale wysoki. W ciągu ponad 5 lat (od początku 2018 r. do czerwca br.) klienci Biedronki kupili ponad 820 milionów kilogramów bananów. Banany kupujemy przez cały rok (latem 32 mln kg, jesienią ponad 35 mln kg, zimą prawie 40 mln kg, wiosną ponad 44 mln kg).
- Wynik bijący na głowę wszystkie inne owoce nie dziwi. Banany, poza tym, że stanowią wartościowy dodatek do owsianek, smoothie i naleśników, zawierają wiele cennych składników odżywczych. Są naturalnym źródłem potasu, witaminy B6 i błonnika – informuje biuro prasowe sieci Biedronka.