https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tylko te sklepy przetrwają na rynku! Inne są bez szans?

Tylko te sklepy przetrwają na rynku! Inne są bez szans? Dyskonty zrywały z wizerunkiem "sklepów dla biednych ludzi" i wprowadzały tzw. towary z wyższej półki, starając się dotrzeć do zamożniejszych konsumentów. Z kolei supermarkety czy zwłaszcza delikatesy rozwijając ofertę tanich produktów walczą o utrzymanie swoich klientów, także szukających częściej promocji
Tylko te sklepy przetrwają na rynku! Inne są bez szans? Dyskonty zrywały z wizerunkiem "sklepów dla biednych ludzi" i wprowadzały tzw. towary z wyższej półki, starając się dotrzeć do zamożniejszych konsumentów. Z kolei supermarkety czy zwłaszcza delikatesy rozwijając ofertę tanich produktów walczą o utrzymanie swoich klientów, także szukających częściej promocji Archiwum
Niedawno na rynku obowiązywał twardy podział na hipermarkety, supermarkety, dyskonty. Jednak kryzys - najpierw z 2008 r., a teraz jego kolejna fala - większość strategii wywrócił do góry nogami.

Efekt? Jak pisze "Rzeczpospolita", sklepy w pogoni za niskimi cenami coraz mniej się od siebie różnią.

Oprócz hipermarketów, supermarketów i dyskontów, na rynku funkcjonują jeszcze delikatesy, oferujące więcej produktów z wyższej półki oraz sklepy convenience, czyli niewielkie, otwarte do późna sklepy osiedlowe jak np. Żabka. Jednak dla klienta i tak branżowe nazwy nic nie znaczą - każdy duży samoobsługowy sklep nazywany jest zazwyczaj supermarketem - czytamy w  "Rzeczpospolitej"

"rzeczpospolita" pisze też, że kryzys spowodował, że Polacy, przyzwyczajeni wcześniej do kupowania produktów coraz droższych, zaczęli skrupulatnie liczyć, ile wydają w sklepie. Zaczęła się walka o klienta. Dyskonty zrywały z wizerunkiem "sklepów dla biednych ludzi" i wprowadzały tzw. towary z wyższej półki, starając się dotrzeć do zamożniejszych konsumentów. Z kolei supermarkety czy zwłaszcza delikatesy rozwijając ofertę tanich produktów walczą o utrzymanie swoich klientów, także szukających częściej promocji. Według analityków Euromonitor International, polski rynek handlowy będzie się dalej rozwijał. Jego najszybciej rosnącymi segmentami pozostaną dyskonty, supermarkety oraz tzw. sklepy convenience.

Źródło: Rzeczpospolita

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Łukaszek
Jak słyszę słowo "kryzys" to mnie nerwica chwyta. Nie ma żadnego kryzysu, tylko ktoś wymyślił sobie to śmieszne słowo, żeby dalej ludzi oszukiwać. Ktoś z układzików na wysokim szczeblu chce mieć wszystko dla siebie, a reszta "niewolników" niech na niego robi. Taka jest prawda !!!
A
Aneczkaa
Dokładnie! czy ktoś widział kryzys?czy jest ktoś w stanie go opisac? W naszym kraju zawsze panowało i panuje zjawisko, które objawia się niższymi zarobkami...tak było i jest i pewnie niestety dlugo bedzie:/
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska