Zwiększenie funduszy na środki promocyjne pomoże w osiągnięciu wzrostu eksportu wysokiej jakości unijnych produktów rolno-spożywczych na światowe rynki - powiedział komisarz.
Świeże owoce, oliwa z oliwek i mięso też
W ciągu 3 lat zostanie zrealizowanych 41 programów z 18 krajów Unii Europejskiej. Cztery z nich przygotowała Polska. Promować będziemy u siebie w kraju i na Słowacji oleje z nasion, poza tym w Afryce, Kazachstanie, Nowej Zelandii, na Białorusi i w Chinach zareklamujemy wołowinę, cielęcinę, wieprzowinę, świeże i przetworzone owoce oraz warzywa, drób wysokiej jakości.
Nowoczesną Wieś znajdziesz także na Facebooku - dołącz do nas!
17 programów dotyczy rynku wewnętrznego UE, a 24 - państw trzecich. Dodatkowe 30 mln euro, które Komisja Europejska dodała na ten cel w wyniku wprowadzenia rosyjskiego embarga powoduje, że teraz większość programów kieruje się na rynki zewnętrzne. Wartości - 130 mln euro przez 3 lata.
Pomimo embarga całkowity eksport unijnych produktów rolno-spożywczych do krajów trzecich wzrósł o 2% pod względem wartości w okresie od sierpnia do grudnia 2014 r. w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku - podaje przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce.
Przeczytaj też: Targi Turystyczno-Ogrodnicze "Lato na Wsi" 2015 - Minikowo zaprasza
Unia chce się promować w takich regionach i państwach trzecich: Bliski Wschód, Ameryka Północna, Azja Południowo-Wschodnia, Chiny, Japonia, Korea Południowa, Afryka, Rosja, Białoruś, Kazachstan, Australia i Norwegia. Wśród programów promocji produktów rolnych 5 współtworzy wiele unijnych państw, kampanie będą wspólne.
Źródło: ec.europa.eu
Czytaj e-wydanie »