Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Unieważniono przetarg na przebudowę torowisk tramwajowych w Grudziądzu

(DD)
Przebudowany miałby zostać także ten fragment torów tramwajowych wzdłuż ulicy Chełmińskiej
Przebudowany miałby zostać także ten fragment torów tramwajowych wzdłuż ulicy Chełmińskiej Piotr Bilski
Unieważniono przetarg na największą inwestycję zaplanowaną w Grudziądzu na ten i przyszły rok: przebudowę torowiska tramwajowego. Bo w puli projektu zabrakło - bagatela - około 29 milionów złotych.

Przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od ul. Toruńskiej do pętli tramwajowej na Rządzu to bardzo duża inwestycja. Największa w mieście zaplanowana na ten i przyszły rok. Została podzielona na trzy części. Przed kilkoma dniami otwarto koperty z ofertami firm gotowych wykonać poszczególne etapy inwestycji.

O szczegółach planowanych prac informowaliśmy tutaj: Przebudowa za grube miliony złotych czeka torowisko tramwajowe w Grudziądzu

Pierwsza część to przebudowa - nie tylko torowiska, ale także samej jezdni i chodników - ul. Toruńskiej na odcinku między al. 23 Stycznia a ul. Marcinkowskiego.

O to zlecenie w przetargu walczyło pięć firm, a najtańsza - Strabag - zażądała 21 mln zł. Miasto chciało jednak wyłożyć tylko 12 mln zł.

Druga część inwestycji to przebudowa torowiska od ul. Wiejskiej do pętli tramwajowej na osiedlu Rządz (z wyłączeniem fragmentu przebudowanego kilka lata temu od okolic marketu „Auchan” do skrzyżowania ulic Chełmińskiej z Kraszewskiego).

O to zlecenie zabiegało 6 firm. Najtańszą ofertę złożyła warszawska spółka TOR-KAR-SSON gotowa przeprowadzić prace za prawie 64,5 mln zł. Miasto chciało wyłożyć 51,5 mln zł.

Trzecia część planowanej inwestycji obejmuje przebudowę całej infrastruktury tramwajowej i jezdni ul. Chełmińskiej na odcinku od ul. Laskowickiej do ul. Wiejskiej.

Chęć wykonania tych prac zgłosiło aż siedem firm. Najtańszą ofertę złożyła firma warszawska spółka TOR-KAR-SSON, proponując wykonanie zlecenia za 53,4 mln. Miasto chciało wyłożyć o około 10 mln zł mniej.

Prace w ramach części pierwszej i drugiej miałyby zostać wykonane do 31 października 2021 r. , a części trzeciej do 31 października 2022 r.

Podsumowując: samorząd na zrealizowanie tych prac chciał wydać ok. 110 mln zł, a najtańsze złożone w przetargu oferty warte są około 139 mln zł. Brakuje ok. 29 mln zł.

Co w tej sytuacji?

- Prezydent podjął decyzję o unieważnieniu przetargu na modernizację sieci tramwajowej. Powodem unieważnienia są za wysokie oferty potencjalnych wykonawców - informuje Beata Adwent, rzeczniczka prezydenta Grudziądza.

I dodaje: - Przebudowa sieci tramwajowej wraz z zakupem taboru tramwajowego to bardzo ważna inwestycja. Miasto nie przewiduje rezygnacji z niej. W najbliższym czasie będziemy starali się pozyskać kolejne środki na przeprowadzenie tej inwestycji.

Na tę chwilę ogólna wartość projektu wynosi 124,6 mln zł, w tym dofinansowanie w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wysokości 85,9 mln zł. Wkład własny wynosi 16,3 mln zł.

Przypomnijmy, że w połowie stycznia - z tego samego powodu - nie udało się rozstrzygnąć przetargu na zakup czterech wozów tramwajowych. O tym informowaliśmy tutaj:
Przetarg unieważniony. Nie tak szybko pojedziemy nowymi tramwajami w Grudziądzu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska