Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Urzędy. Zarząd Dróg Miejskich obiecuje nie zawieść grudziądzan

Przemysław Decker
W całym budynku - na zdjęciu biuro działu inwestycji - nie ma pomieszczenia, w którym można rozłożyć mapy i przeprowadzić porządną naradę
W całym budynku - na zdjęciu biuro działu inwestycji - nie ma pomieszczenia, w którym można rozłożyć mapy i przeprowadzić porządną naradę Fot. Piotr Bilski
Pieczę nad grudziądzkimi ulicami i chodnikami od początku roku sprawuje Zarząd Dróg Miejskich. Pracownicy nowej jednostki budżetowej choć mają ciasno, nie tracą zapału do pracy.

Sylwia Łazarczyk, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu

Sylwia Łazarczyk, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu

- Przed nami spore inwestycje. Sama gruntowna modernizacja ul. Łyskowskiego pochłonie około 12 milionów złotych. A to dopiero początek. Mimo trudnych warunków lokalowych, postaramy się nie zawieść mieszkańców Grudziądza.

Od wycenianych na miliony złotych megaremontów strategicznych dla Grudziądza ulic, po drobne naprawy chodników i ścieżek rowerowych, wszystkie te zadania spoczywają na Zarządzie Dróg Miejskich.

W jednostce pracuje ponad 30 osób. - Większość z nich była zatrudniona w Wydziale Dróg Urzędu Miejskiego, 14 osób przyszło z zewnątrz. Wszyscy są pełni zapału do pracy - zapewnia Sylwia Łazarczyk, dyrektor ZDM.

Zapał pracownikom jest potrzebny, bo siedziba jednostki przy ulicy Hallera pozostawia wiele do życzenia. Budynek wynajmowany od "Wodociągów" jest ciasny i niefunkcjonalny. Wcześniej mieściła się w nim między innymi hurtownia chemiczna.

- Szukaliśmy najtańszego rozwiązania. Mamy ciasno, ale jesteśmy na swoim. Przede wszystkim brakuje nam sali konferencyjnej, gdzie bez problemu można by rozłożyć mapy. Na szczęście, Ratusz udostępnia nam refektarz i w nim prowadzimy narady - dodaje Sylwia Łazarczyk. - Cieszę się, że nie zostaniemy tu na stałe.

Budowa nowej siedziby ZDM, która będzie się mieścić przy zbiegu ulic Kustronia i Parkowej zostanie ukończona jednak najwcześniej pod koniec 2010 roku. Jej koszt szacowany jest na milion złotych.

Ale na nowym lokalu świat się nie kończy. Rozumieją to pracownicy jednostki, których w 2009 roku czekają nie lada wyzwania.

Zarząd dróg miejskich ma siedzibę, przy ul. Hallera 79
- sekretariat - nr tel (056) 45-10-395
- remonty chodników i dróg gruntowych - (056) 45-10-396
- remonty cząstkowe jezdni asfaltowych oraz odśnieżanie ulic - (056) 45-10-407
- obsługa Strefy Płatnego Parkowania - (056) 45-10-439

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska