https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Uwaga na oszustów

(maw)
Jeśli otrzymają Państwo z PKO BP maila z prośbą o weryfikację danych, wykasujcie go natychmiast.

Choć bank wczoraj zmienił nazwę swojej usługi internetowej z PKO Inteligo na iPKO, wszystkie dotychczasowe numery kart, loginy i hasła dostępu do kont zachowują ważność.

Jacek Komaracki, dyrektor Centrum Bankowości Elektronicznej PKO BP, wyjaśnia: - Chcieliśmy lepiej dopasować naszą ofertę internetową do potrzeb poszczególnych grup klientów. Dlatego podjęliśmy decyzję o wyraźnym rozdzieleniu tradycyjnych rachunków z dostępem internetowym, które są teraz oferowane pod marką iPKO, od oferty internetowego banku Inteligo. Obecnie z naszej bankowości elektronicznej korzysta już 2,8 mln klientów.

Nowy adres strony: https:// www.ipko.pl

Nie trzeba iść do banku
W banku PKO BP wyjaśniają, że zmiana nazwy usługi na iPKO nie wiąże się z wizytą w banku i koniecznością podpisywania żadnych nowych umów czy aneksów. Jest to cały czas ta sama usługa.

Uwaga na oszustów
W banku PKO BP obawiają się, że w związku ze zmianami, mogą się uaktywnić oszuści, którzy będą do klientów wysyłać maile z prośbą o weryfikację danych. Ostatnio informacje o fałszywych mailach dotarły do banku w grudniu ubiegłego roku. Wówczas takiego maila dostała również nasza Czytelniczka, pani Maria z Bydgoszczy. Opowiadała nam:

- Poproszono mnie o potwierdzenie swoich danych po wejściu na stronę z podanego linku. Nadawca wiadomości twierdził, że wysłana wiadomość związana jest z procesem aktywacji nowych zabezpieczeń. Wydało mi się to podejrzane, więc zapytałam męża, który ma konto w innym banku, czy również otrzymał podobnego maila. Okazało się, że nie. Szybko wykasowałam tę wiadomość.

Link trzeba zignorować
Co zrobić, gdy dostaniemy maila podobnej treści?
Nie odpowiadajmy na niego. Nie korzystajmy z podanego linku i nie udostępniajmy danych osobowych, loginu i hasła do konta, jak również danych dotyczących karty, tj. numeru karty, daty ważności i kodu CVV2.

Bank nie wysyła maili
W biurze prasowym PKO BP podsumowują:
- Przypominamy o zachowaniu ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do maili, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych. Podkreślamy, że PKO Bank Polski nigdy nie prosi o przekazywanie jakichkolwiek danych drogą elektroniczną.

Nic się nie zmienia
- numer klienta, hasła dostępowe i karty kodów jednorazowych zachowują swoją ważność;
- zasady wymiany i sposobu dostarczania klientom kart kodów jednorazowych pozostają bez zmian;
- serwis telefoniczny bankowości elektronicznej zachowuje swój numer - 0 801 302 302

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska