Uwaga! Pasażerów bydgoskich tramwajów i autobusów czekają od Nowego Roku spore zmiany

Oprac. bog
Od 1 stycznia 2014 r. pasażerowie zapłacą mniej m.in. za bilet jednorazowy.
Od 1 stycznia 2014 r. pasażerowie zapłacą mniej m.in. za bilet jednorazowy. Andrzej Muszyński
Spada cena biletu jednorazowego z 3,2 na 3 zł (normalne) i 1,6 na 1,5 zł (ulgowe). To jednak nie wszystkie zmiany.

Drogowcy podkreślają, że w styczniu przyszłego roku będą przyjmować zwroty starych biletów, ale tylko od przedsiębiorców, którzy zajmują się ich dystrybucją. Na szczęście nie trzeba będzie wyrzucać ich do kosza, bo po Nowym Roku wciąż będą aktualne i honorowane przez kontrolerów.

Przeczytaj także: Nowa linia autobusowa będzie jeździć przez Szwederowo
Ale nowa, niższa cena biletów jednorazowych to nie jedyna zmiana, która od 1 stycznia 2014 r. będzie obowiązywać w bydgoskim taryfikatorze. Warto jeszcze wiedzieć, że równocześnie wprowadzone zostaną dwie strefy biletowe. Pierwsza, wewnętrzna obejmie granice administracyjne miasta (łącznie z autobusowymi liniami nr 56, 80, 91 i 35N), gdzie będą obowiązywać zwykłe bilety, a druga - obszar gmin obsługiwanych liniami międzygminnymi (obecnie tylko autobusy nr 92). Podróże tymi drugimi po terenie pierwszej strefy będą możliwe na podstawie standardowych biletów, ale przy wyjeździe poza granice miasta trzeba już będzie skasować bilet za 4,4 zł.

Kolejne korzystne zmiany dotyczą rodzin wielodzietnych:
- w przypadku czworga lub więcej dzieci wszyscy członkowie rodziny, łącznie z rodzicami albo opiekunami otrzymają prawo do całkowicie darmowych przejazdów, ale tylko na podstawie Bydgoskiej Karty Rodzinnej;
- w przypadku, kiedy na utrzymaniu rodziny jest troje dzieci wszyscy będą mogli jeździć za darmo, ale tylko w soboty, niedziele i święta, za to dzieci z tych rodzin otrzymają 75-procentową ulgę na bilety miesięczne i 30-dniowe, a ich rodzice i opiekunowie - 50-proc.;
- darmowe przejazdy otrzymają też osoby niepełnosprawne i ich opiekunowie, ale tylko na trasie z domu na zajęcia w ośrodku wsparcia dziennego i z powrotem;
- natomiast kolejne, 50-procentowe ulgi otrzymają: osoby, które zrezygnowały z pracy w celu opieki nad niepełnosprawnym dzieckiem oraz uczniowie wszystkich publicznych szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, ale tylko do 23. roku życia.

Niestety, to już koniec dobrych wiadomości. Kolejne dotyczą bowiem tych grup, które swoje ulgi tracą:
- honorowi dawcy krwi - ze 100 na 50 procent;
- inwalidzi słuchu o umiarkowanym lub lekkim stopniu niepełnosprawności po ukończeniu 21. roku życia - ze 100 na 50 proc.,
- pracownicy MZK, nieumundurowani funkcjonariusze policji, radni Rady Miasta oraz sędziowie i prokuratorzy w stanie spoczynku - tracą wszystkie dotychczasowe ulgi;
- podniesiono minimalny wiek uprawniający do darmowych przejazdów - z 65 do 70 lat;
- określono też minimalny wiek emerytów, którzy będą mogli jeździć na podstawie biletów ulgowych, w przypadku kobiet wynosi on teraz 55, a mężczyzn - 60 lat.

Na koniec prezentujemy inne, drobne korekty dotyczące taryfikatora:
- opłata za przejazd bez biletu - 255 zł (obecnie 256 zł);
- opłata za przejazd na podstawie biletu ulgowego, ale bez wymaganych uprawnień - 210 zł (obecnie 208 zł);
- opłata za przewóz zbyt dużego bagażu - 90 zł (obecnie 96 zł);
- opłata manipulacyjna np. za anulowanie mandatu - 12 zł (obecnie 12,8 zł).

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
g
Szkoda że biletów jednorazowych nie można nigdzie kupić, automaty nie drukują, sklepy i kioski jeszcze nie mają w sprzedaży, a kierowcy mają pasażerów gdzieś i biletów nie sprzedają! Brawo dla osób odpowiedzialnych za reformy w naszym mieście!
E
E. Mipolina

No to wracam do samochodu, o to chodziło, prawda? Żeby odciążyc komunikację miejską? Jeśli o mnie chodzi, to udało się.

M
Marcin
To teraz patologia bedIe jezdzila na potego dla rozrywki.
g
glkb
W dniu 27.12.2013 o 01:16, Janek napisał:

Nie wiem o co tyle negatywnych komentarzy. Zmiany są korzystne. Ale ciemny lud wszystko skrytykuje.

Odezwał się ten jasny a lud ciemny ? Ciekawa jestem ile zarabiasz i jakim volvo jeździsz ?

V
VJH

Opłaty za przejazd zbyt dużego bagażu to jaki  ? - jasno powinny być sprecyzowane przepisy, rower jest duży się nie płaci , student ma plecak ciężki  aż się podłoga wnet ugina a wielkość różna i płaci czy nie płaci ? tak samo te bagaże na rynek co jaką handlowcy ?

EMERYCI POWYŻEJ 60 + Pamiętajcie O WYBORACH BY TACY LUDZIE JUŻ WIĘCEJ NIE PRZESZLI ! co nam z głodowych emerytur każą płacić do 70 lat za ulgowe bilety , niech płacą emeryci wojskowi Ci co mają wysokie emerytury . ^_^

J
Janek

Nie wiem o co tyle negatywnych komentarzy. Zmiany są korzystne. Ale ciemny lud wszystko skrytykuje.

z
zadek

Istna kpina jak te całe ZDMIKP

f
filipesso77

a mnie zastanawia co innego - czy ktoś oddaje krew z chęci pomagania innym czy też w szuka czegoś materialnego w zamian???

D
D.K.

Zmiany co najmniej dziwne, na pewno nie przyniosą dochodu ani nie przyciągną kierowców aut, na 100%. Wkurzyły za to sporą liczbę osób które straciły ulgi. Korzyść na zmianie jest żadna.

J
Jan

Opłata za przejazd bez biletu, albo braku dokumentu uprawniającego do ulgi, zniesienie ulgi 100% dla Honorowych Dawców Krwi - to jakaś kpina!

B
Bożena

A co z tymi, którzy pobierają świadczenia przedemerytalne?

P
Pawel
To krew niech oddaja wladze Bydgoszczy i radni !!!
Dodaj ogłoszenie