https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Używany Seat Arona (od 2017 r.). Poznaj jego wady i zalety

Jakub Mielniczak
Do napędu auta wykorzystuje się motory benzynowe oraz wysokoprężne.
Do napędu auta wykorzystuje się motory benzynowe oraz wysokoprężne. Seat
Z pewnością Arona jest jedną z ciekawszych propozycji w segmencie B-crossoverów. Przemawia za nią przestronne wnętrze, oszczędne i całkiem dynamiczne silniki i dobra ogólna trwałość auta. Wisienką na torcie są bardzo dobre właściwości jezdne. Na minus zaliczamy wątpliwej jakości materiały wykończeniowe. Całe szczęście, jakość montażu jest bardzo dobra.

Crossovery segmentu B to prawdziwy krzyk mody ostatnich lat. Każda licząca się marka musi mieć w swojej ofercie takie auto. Nie inaczej jest w przypadku Seata, który od 2017 roku z powodzeniem sprzedaje model Arona.

Do napędu auta wykorzystuje się motory benzynowe oraz wysokoprężne. Podstawowym silnikiem jest litrowy trzycylindrowiec, generujący 95 lub 115 KM. To dobrze znana jednostka występująca w wielu innych autach koncernu Volkswagena. Nawet w słabszej wersji zapewnia przyzwoite osiągi - przyspieszenie 0-100 km/h trwa nieco ponad 11 sekund. Odmiana mocniejsza jest szybsza o niecałe 2 sekundy.

Trzeba przyznać, że jednostka 1.0 TSI to jeden z lepszych silników trzycylindrowych dostępnych na rynku. Ma niezłą kulturę pracy, ochoczo wkręca się na obroty i niewiele pali. Argumentem przemawiającym za wyborem mocniejszego silnika jest jego zestawianie z manualną przekładnią sześciobiegową. Odmiana 95-konna występuje tylko ze skrzynią o pięciu przełożeniach.

ZALETY:

  • przestronne wnętrze;
  • oszczędne i dynamiczne silniki;
  • dobre właściwości jezdne.

WADY:

  • przeciętnej jakości materiały wykończeniowe we wnętrzu.

OPINIE:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska