Crossovery segmentu B to prawdziwy krzyk mody ostatnich lat. Każda licząca się marka musi mieć w swojej ofercie takie auto. Nie inaczej jest w przypadku Seata, który od 2017 roku z powodzeniem sprzedaje model Arona.
Do napędu auta wykorzystuje się motory benzynowe oraz wysokoprężne. Podstawowym silnikiem jest litrowy trzycylindrowiec, generujący 95 lub 115 KM. To dobrze znana jednostka występująca w wielu innych autach koncernu Volkswagena. Nawet w słabszej wersji zapewnia przyzwoite osiągi - przyspieszenie 0-100 km/h trwa nieco ponad 11 sekund. Odmiana mocniejsza jest szybsza o niecałe 2 sekundy.
Trzeba przyznać, że jednostka 1.0 TSI to jeden z lepszych silników trzycylindrowych dostępnych na rynku. Ma niezłą kulturę pracy, ochoczo wkręca się na obroty i niewiele pali. Argumentem przemawiającym za wyborem mocniejszego silnika jest jego zestawianie z manualną przekładnią sześciobiegową. Odmiana 95-konna występuje tylko ze skrzynią o pięciu przełożeniach.
ZALETY:
- przestronne wnętrze;
- oszczędne i dynamiczne silniki;
- dobre właściwości jezdne.
WADY:
- przeciętnej jakości materiały wykończeniowe we wnętrzu.
OPINIE:
