Zwycięzcą konkursu „Liderzy Filantropii 2015” w kategorii „firma, która w minionym roku przekazała najwięcej środków na cele społeczne” został po raz pierwszy w historii konkursu KGHM Polska Miedź. W kategorii „firma, która na cele społeczne przekazała największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem” zwyciężyła kielecka spółka VIVE Textile Recycling. Kolejno drugie i trzecie miejsce w kategorii kwoty darowizn zdobyły PKO Bank Polski i PGE Polska Grupa Energetyczna. W kategorii procentowej na podium znalazły się także: Grupa Atlas oraz Farm Frites Poland. W tym roku przyznano także nagrody w dodatkowych kategoriach. Za „program filantropii indywidualnej pracowników” nagrodę odebrał PKN ORLEN. W kategorii „program zaangażowania społecznego klientów” nagrodzony został Avon Cosmetics. Spośród siedmiu debiutantów w konkursie, tytuł „Lidera Filantropii” otrzymały firmy: Anwil – w kategorii kwotowej i Farm Frites Poland - w procentowej.
Liderzy Filantropii 2015 przekazali w 2014 roku na cele społeczne łącznie 64 507 171 zł . To więcej, niż kwota 60 000 000 złotych, którą dysponowało w 2014 roku Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu FIO (Fundusz Inicjatyw Obywatelskich, z którego w trybie konkursowym finansowane są inicjatywy społeczne). Na wysokim poziomie są wyniki kategorii procentowej: średni udział darowizn w dochodach firmy przed opodatkowaniem w pierwszej dziesiątce kategorii procentowej wynosi 1,15 procent.
„Liderzy Filantropii 2015”: KGHM Polska Miedź przekazał w 2014 roku na cele społeczne kwotę w wysokości 17 000 000 zł, a VIVE Textile Recycling przekazało w roku 2014 w formie darowizn 4,44 procent swoich dochodów przed opodatkowaniem. Obie firmy od lat prezentują odpowiedzialne podejście do prowadzenia działań społecznych, które cechuje długofalowość, przejrzystość i efektywność. Obie po raz kolejny znalazły się na podium laureatów konkursu „Liderzy Filantropii”.
