Strefa Płatnego Parkowania w Bydgoszczy wkrótce zmieni swoje granice. Jej rozszerzenie ma przede wszystkim ograniczać ruch samochodowy w ścisłym centrum Bydgoszczy. Prace przy nowej organizacji ruchu dobiegają końca. Ostatnim etapem będzie zakup i montaż nowych parkomatów.
- Właśnie ogłosiliśmy przetarg na realizację tej usługi - mówi Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy. - Urządzenia pojawią się w nowej oraz istniejącej Strefie Płatnego Parkowania. Będą nowocześniejsze i bardziej funkcjonalne niż te działające obecnie. Pozwolą na płacenie nie tylko gotówką, ale też kartą. Będzie w nich można również wnieść opłatę dodatkową za brak biletu. Zasilanie będzie odbywało się przez akumulatory i panele słoneczne.
Wymiana czeka też dotychczasowe parkomaty w mieście
Nowe urządzenia wydadzą też bilety na wskazany przez kierowcę numer rejestracyjny pojazdu. To pozwoli w przyszłości na zdalne sprawdzanie, czy auta w strefie mają opłacony postój. Nadal będzie też możliwość opłacania parkowania za pomocą aplikacji.
Nowe urządzenia zastąpią wysłużone parkomaty. Niektóre z nich mają już blisko 20 lat.
- Wykonawca od daty podpisania umowy będzie miał cztery miesiące na ustawienie parkometrów w nowej strefie parkowania, a następnie dwa kolejne miesiące na wymianę istniejących w centrum miasta - mówi Tomasz Okoński. - Będzie też zobowiązany do utrzymania i serwisowania nowych urządzeń przez 10 lat. W ramach usługi przygotowany zostanie jeszcze nowy e-sklep, który pozwoli mieszkańcom na łatwiejszy i szybszy sposób zakupu abonamentu w strefie płatnego parkowania.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Rada Miasta podjęła decyzję o rozszerzeniu bydgoskiej Strefy Płatnego Parkowania. Będzie w niej teraz ponad 5000 miejsc do zaparkowania aut. Do nowej strefy włączone zostaną, m.in., obszary znajdujące się na Okolu, Wilczaku, Bielawach i Babiej Wsi.
Wprowadzane są zmiany w dotychczasowej organizacji ruchu
- Przed pracami przy rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania zinwentaryzowaliśmy istniejące miejsca postojowe oraz sprawdziliśmy wszystkie ulice pod względem bezpieczeństwa ruchu - mówi Tomasz Okoński. - Przeprowadziliśmy też analizę obszaru planowanej strefy SPP pod kątem uspokojenia ruchu, ograniczenia prędkości oraz wprowadzenia udogodnień dla pieszych i rowerzystów.
Analizowana była również lokalizacja nowych parkomatów.
- Od kilku tygodni na blisko 70 ulicach miasta wprowadzamy zmiany w dotychczasowej organizacji ruchu - mówi Tomasz Okoński. - Przenosimy miejsca postojowe z chodników na jezdnie, wprowadzamy ulice jednokierunkowe, a na wielu trasach ograniczamy prędkość do 30 km/h. Pojawiają się też nowe rozwiązania dla rowerzystów i pieszych.
Po zakończeniu tych robót będzie można rozpocząć ostatni etap prac, czyli montaż nowych parkomatów i wymianę dotychczasowych.
