
Wszyscy właściciele lub posiadacze obiektu budowlanego zlokalizowanego na terenie miasta Chełmna, którzy planują usunięcie materiałów zawierających azbest, w tym wymianę eternitowych pokryć dachowych, mogą składać wnioski do 31.03.2022 roku. Gmina pokrywa koszty wykonania usługi demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest. O możliwości skorzystania z dofinansowania decyduje kolejność wpływu kompletnych wniosków.
Wysokość dofinansowania może wynosić do 100% kosztów kwalifikowanych, przez które rozumie się demontaż, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest. W przypadku niewystarczających środków w budżecie miasta dopuszcza się partycypację w kosztach realizacji usług przez wnioskodawcę.
Kwota przewidziana na realizację zadania w 2022 roku wynosi 17 tys. złotych.
Warunkiem ubiegania się o wsparcie jest ujęcie obiektu w inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest i złożenie do burmistrza Chełmna „Informacji o wyrobach zawierających azbest". Wzory druków dostępne są w Biurze Informacji Publicznej Urzędu Miasta Chełmna i w wersji elektronicznej na stronie www.bip.chelmno.pl w zakładce „Ogłoszenia".
Wybór wykonawcy usług leży po stronie Gminy Miasto Chełmno. Prace na terenach nieruchomości przewiduje się od 1.08. do 30.09.2022. Termin realizacji prac, w zależności od wyniku zamówienia publicznego, może ulec zmianie. Dokładny termin wykonania prac demontażowych i transportu odpadów z terenu nieruchomości zostanie ustalony między właścicielem obiektu a wykonawcą usług.