W największej tajemnicy i w nietypowych warunkach powstaje w pełni elektryczny Rolls-Royce. Kończą się zimowe testy prowadzone w pobliżu koła podbiegunowego w temperaturze -40˚C.
Ukończono niemal 25 proc. z programu testowego o dystansie 2,5 mln km, symulującego 400 lat użytkowania. Model Spectre bazuje na aluminiowej konstrukcji Rolls-Royce’a nazwanej Architekturą Luksusu. Design, rozmiar oraz “rozdzielone” lampy tworzą duchowego następcę modelu Phantom Coupé.
“Rolls-Royce 3.0” to nowa era napędu cyfrowego i inżynierii podwozia: Spectre jest najlepiej skomunikowanym modelem. System Decentralised Intelligence umożliwia swobodną i bezpośrednią wymianę szczegółowych informacji bez konieczności uzależnienia od centralnego przetwarzania.
Nowy model Rolls-Royce’a zawsze rozpoczyna „życie” zimą. Jest kilka przyczyn, dla których marka wystawia swoje produkty na takie warunki. Po stworzeniu prototypów, inżynierowie wykonują podstawowe testy w ekstremalnych warunkach, by upewnić się, że w zimnie każdy system poprawnie działa i funkcjonuje na podstawowym poziomie. Test ten łączy się z początkiem procesu udoskonalania projektu – pierwszych „lekcji” wykończeniowych, które stworzą fundamenty dla samochodu godnego marki.
Rolls-Royce 3.0 to początek śmiałej elektrycznej przyszłości marki. Określenie „Rolls-Royce 3.0” odnosi się do postępów czynionych przez markę od czasu jej odrodzenia: Phantom, pierwszy Rolls-Royce z Goodwood, był Rolls-Roycem 1.0. Następnie pojawiła się nowa, elastyczna w pełni aluminiowa konstrukcja, na bazie której powstały obecny Phantom, Cullinan, Ghost, a także projekty Coachbuild i ten etap został określony jako Rolls-Royce 2.0. Rolls-Royce 3.0 integruje w pełni elektryczny napęd oraz system Decentralised Intelligence z konstrukcją stworzoną przez markę.
