https://pomorska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

W Solcu nowe inwestycje pochłoną 60 mln zł

(ale)
W robotach chwilowa przerwa, bo wykonawca przygotowuje technologię odwodnienia tunelu
W robotach chwilowa przerwa, bo wykonawca przygotowuje technologię odwodnienia tunelu Adam Lewandowski
W mieście trwają lub niebawem rozpoczną się inwestycje, które pochłoną łącznie ponad 60 mln zł, w tym ponad 30 mln z funduszy unijnych. Takiego boomu inwestycyjnego w Solcu jeszcze nie było.

O budowie tunelu pod torami wiedzą wszyscy przejeżdżający przez miasto. Z powodu utrudnień komunikacyjnych. Na szczęście ruch skierowano na sąsiedni przejazd, oznakowanie zostało nieźle zaprojektowane, więc większych kłopotów nie ma. Trzeba tylko stać, jak zawsze przed zamkniętymi szlabanami, jeśli jedzie pociąg.

Tunel będzie gotowy pod koniec przyszłego roku. Koszt inwestycji, a to tylko jej pierwszy etap - 26 mln zł. Bo w drugim powstanie cała infrastruktura kolei BiTCity i zmieni centrum nie do poznania.

Kiedy byliśmy ostatnio w Solcu wykonawca chwilowo wstrzymał roboty, przygotowując technologię odwodnienia.

Nie każdy wie, że rozpoczął się drugi etap budowy parku przemysłowego - inwestycja, która rozsławiła przedsiębiorczość solecczan. W pierwszym na 37 hektarach powstało i działa z powodzeniem 17 firm. Do tego ponad 20 firm w tzw. inkubatorze przedsiębiorczości. Ostatnią dużą firmą, która przeniosła się do Solca z Bydgoszczy, jest Arpis. Łącznie I etap budowy parku przemysłowego kosztował 3 mln 600 tys. euro (wówczas 17 mln zł).

- Inwestycja miała dać zatrudnienie 350 osobom - mówi burmistrz Antoni Nawrocki. - A pracuje ponad... 600.

W II etapie budowy parku przewiduje się, że na 31 hektarach powstanie tu około 15 firm. Przygotowanie terenu polega m.in. na budowie dróg, kanalizacji, sieci wodociągowej, telefonicznej itp. Roboty zakończą się w połowie przyszłego roku. Pochłoną około 20 mln zł.

W najbliższych dniach rozpocznie się przebudowa Soleckiego Centrum Kultury (pisaliśmy już o tym). Wchodzi już wykonawca robót zewnętrznych. Koszt 2 mln zł. Łączny koszt modernizacji SCK zamknie się w kwocie 6-8 mln zł. Obiekt, który w miniony weekend obchodził swe 25-lecie istnienia, zmieni swe oblicze i będzie na miarę XXI wieku.

- Sprawą bardzo istotną dla Solca jest budowa sieci światłowodów dla potrzeb szybkiego internetu - mówi burmistrz Antoni Nawrocki. - Stworzy to nową jakość połączeń. Zbudujemy w mieście 15 kilometrów podziemnych kanałów, którymi poprowadzone zostaną światłowody. W tym roku ogłosimy przetarg na wykonanie. Szacunkowo będzie to kosztować 3-5 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Janek
Budowa wiaduktu nie musi się łączyć z podniesieniem niwelety toru. Tak więc użytkowniku "solec" nie masz racji. To będzie wiadukt kolejowy, czyli most wybudowany na przecięciu drogi kołowej i kolejowej, gdzie droga kolejowa będzie przebiegać po moście. W razie czego służę skanem z książki o budownictwie kolejowym, lub mogę przytoczyć odpowiednie definicje na forum.
s
solec
Po pierwsze ile można Panom i Paniom dziennikarzynom tłumaczyć, że to nie będzie żaden tunel tylko wiadukt kolejowy, można też używać nazwy skrzyżowanie bezkolizyjne.
Po drugie mieszkańcy Solca z coraz większym niepokojem przyglądają się trwającemu już blisko miesiąc (a może już ponad miesiąc) zastojowi na placu budowy. Podpisana umowa mówiła chyba, że prace mają zostać zakończone w terminie 15 miesięcy od rozpoczęcia, a więc wypada to jakoś z końcem września 2012. Tymczasem w artykule już jest mowa o końcu roku 2012. Osobiście zaczynam wątpić, że i ten termin zostanie dotrzymany. Najprawdopodobniej firma Eurovia rzuciła główne swoje siły na budowę odcinków autostrady A2, które przejęła po chińskim Covecu, a w Solcu działają tylko przy infrastrukturze powiększanego parku przemysłowego.

Panie Janku.
Jednak to będzie tunel pod torami kolejowymi. Wiadukt kolejowy byłby wtedy, kiedy tory zostałyby przebudowane i podniesione z obecnego poziomu co wygenerowałoby niewspółmiernie wyższe koszty inwestycji. Ponieważ jedyna zmiana będzie działą się pod torami więc mówimy o tunelu.
Co do pozostałej wypowiedzi całkowicie się z Paniem zgadzam. Troszeczkę pusto jest na placu budowy. Dopóki głównym kryterium przetargów będzie cena nie mamy się co spodziewac cudów w Polsce.
Pozdrawiam.
J
Janek
Po pierwsze ile można Panom i Paniom dziennikarzynom tłumaczyć, że to nie będzie żaden tunel tylko wiadukt kolejowy, można też używać nazwy skrzyżowanie bezkolizyjne.
Po drugie mieszkańcy Solca z coraz większym niepokojem przyglądają się trwającemu już blisko miesiąc (a może już ponad miesiąc) zastojowi na placu budowy. Podpisana umowa mówiła chyba, że prace mają zostać zakończone w terminie 15 miesięcy od rozpoczęcia, a więc wypada to jakoś z końcem września 2012. Tymczasem w artykule już jest mowa o końcu roku 2012. Osobiście zaczynam wątpić, że i ten termin zostanie dotrzymany. Najprawdopodobniej firma Eurovia rzuciła główne swoje siły na budowę odcinków autostrady A2, które przejęła po chińskim Covecu, a w Solcu działają tylko przy infrastrukturze powiększanego parku przemysłowego.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska