Jeżeli nie obracamy w ogóle gotówką, lecz polegamy tylko na kartach płatniczych i bankowości internetowej, może nas to kosztować sporo stresu. Przez prosty błąd możemy bowiem zablokować sobie dostęp do konta. Istnieją też sytuacje, kiedy bank z w własnej inicjatywy zablokuje środki lub zrobi to na polecenie odpowiednich urzędów i instytucji.
Przeczytaj także:Taką Trzynastą Emeryturę dostaniesz na konto. Wszystko zależy od tego, jak wysoką masz emeryturę czy rentę
W takich sytuacjach bank może nam zablokować dostęp do konta. Sprawdź, na co uważać
Kiedy bank może zablokować nam dostęp do konta? W jakich sytuacjach możemy sami przez pomyłkę zablokować konto bankowe?
Odpowiedzi w naszej galerii:
Gdy nasze konto zostanie zablokowane konieczny będzie kontakt z bankiem.
Wszelkie zażalenia czy prośby o wyjaśnienia i odblokowanie środków trzeba składać u tego, kto wystąpił z takim wnioskiem do instytucji finansowej, nie do banku (np. ZUS, Urząd Skarbowy, prokurator). Jeżeli przyczyna blokady jest błaha i wynika z naszego błędu przy logowaniu bank odblokuje dostęp zaraz po weryfikacji tożsamości klienta przez infolinię lub w placówce.
