Chodzi oczywiście o szefów firm, którym powódź zniszczyła dokumenty potrzebne do rozliczania składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.
- Tym płatnikom składek umożliwiamy złożenie w specjalnym trybie zamówienia na wydanie plików elektronicznych, w formacie KEDU, z danymi osób zgłoszonych do ubezpieczeń - informuje Alina Szałkowska, rzecznik prasowyZUS w Bydgoszczy.
Aby je uzyskać, należy odwiedzić ZUS lub zadzwonić na infolinię (nr 0 801 410 410, jest czynna w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00) i poinformować o szczególnej sytuacji utraty danych.
PracownikZUSuzgodni termin przekazania nośnika danych.
Podczas odbioru plików płatnik składek powinien wylegitymować się dowodem osobistym, a w przypadku osoby upoważnionej powinna ona oprócz dowodu przedstawić także pisemne pełnomocnictwo do występowania w imieniu płatnika.
Płatnicy składek, którzy nigdy nie przekazywali dokumentów w formie elektronicznej, a utracili dokumenty w formie papierowej, mogą również wystąpić do ZUS.
Możliwe jest również wydanie w ZUS wyciągu z Centralnego Rejestru Ubezpieczonych zawierającego wyłącznie dane identyfikacyjne i adresowe zgłoszonych ubezpieczonych.
(d-ka)
